kommunikation mellem hjælme
Fra : Johnny Haugaard

Dato : 15-01-10 17:39

Hej

Søger noget "intercom" mellem vores hjælme "Caberg" gerne med blurtooth til
mobilsnak også.

Har i nogle gode bud/link på dette

haug

Fra : p.jarnbak

Dato : 15-01-10 17:57

"Johnny Haugaard" <hau@image.dk> wrote in message
> Hej
>
> Søger noget "intercom" mellem vores hjælme "Caberg" gerne med blurtooth
> til mobilsnak også.
>
> Har i nogle gode bud/link på dette
>
> haug

Hvad med caberg free comm http://www.mcbixen.dk/product.asp?product=4020

M.v.h. Palle.

Fra : Cykellapper

Dato : 17-01-10 09:52

Johnny Haugaard wrote:
> Hej
>
> Søger noget "intercom" mellem vores hjælme "Caberg" gerne med
> blurtooth til mobilsnak også.

Min kammerat og jeg bruger systemet fra Cardo, og det er vi ret tilfredse
med. Kommunikation mellem cyklerne er muligt og klart indtil ca 500 m, hvis
der er "line of sight", og op til ca 120 km/t (uden kåber, Caberg hjelme).
Telefonen går klart igennem - og dem i den anden ende kan ikke høre, at man
kører motorcykel. FM-radioen er stort set værdiløs, i det den spiller for
lavt.

Det er dog vigtigt, at man får placeret højttalerne rigtigt i hjelmen. Det
tager lidt tid.

Ved ekstrem regn kan de sætte ud - men det har vi kun oplevet een gang. Og
der regnede det også for vildt. Så meget, at aviserne havde det som
forsidehistorie (Sverige sidste sommer).

http://www.cardowireless.com/MultiSet

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 20-01-10 13:19

On 17 Jan., 09:51, "Cykellapper" <preben_xfjer...@cykellapper.dk>
wrote:

> [...]
> der regnede det også for vildt. Så meget, at aviserne havde det som
> forsidehistorie (Sverige sidste sommer).

Hej Preben,

Tak for dit svar.

Jeg er måske også mest stemt for Cardo, da man kan tage det med til en
ny hjelm. + man har mere en d de 10 meter Caderg’s anlæg rækker.

Men fortæl lidt mere om dit system.

Hvilke Caberg har du, vi har Justisimo GT

Hvor nem er montering på hjelme ?

Gerne en lille guide, hvis du gider.

Ved du evt. hvor det købes billigst ?

smid evt. mail på hau@image.dk

Mvh haug

Fra : Holger

Dato : 25-01-10 18:32

"Johnny Haugaard" <hau@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Søger noget "intercom" mellem vores hjælme "Caberg" gerne med blurtooth
> til mobilsnak også.
>
> Har i nogle gode bud/link på dette
>
> haug

Jeg ved at der er flere forskellige "no name" bluetooth sæt på vej fra kina.

Og jeg har da også prøvet et par stykker af dem og er blevet meget
overrasket over den høje kvalitet.

Disse "no name" sæt har faktisk været så overbevisende at jeg aldrig kunne
drømme om at købe et af de dyre Cardo sæt eller lign. Da de faktisk
indeholder de samme komponenter og funktioner.

F.eks.

4 stk. bluetooth enheder kan tilkoples samtidig Tlf. mp3, gps o.lign.
Fuld duplex mellem fører og passager (snak i munden på hinanden)
Samtale mellem 2 (3) motorcykler over 500 m in line ca. 200m i byen
Fuld stereolyd fra musikafspiller tlf, mp3 eller lign.
Autosvar på tlf.
Autosluk på tlf.
Prioritering af enheder dvs. at når du hører musik kan du også snakke sammen
med andre uden at de kan høre din musik, tlf. har altid første prioritet.
Bluetooth 2.0 ( hvilket kan være et problem med de anerkendte sæt)

Sættene har altid været utrolig nemme at montere, ca. 10 min

Sættene svinger lidt i pris alt men vil ligge på ca. 750 kr pr. enhed, altså
1500 kr. for et sæt.

En god idé ville være at vente til foråret med at købe nye sæt

Har for øvrigt et sæt liggende hvis det kunne have interesse.

Fra : mogens

Dato : 26-01-10 11:10

Holger skrev:
> [...]
>
> En god idé ville være at vente til foråret med at købe nye sæt
>
> Har for øvrigt et sæt liggende hvis det kunne have interesse.

Har du et link?

Mogens

Fra : Holger

Dato : 26-01-10 22:25

Her er et link til et af de bedre sæt : http://www.bluewhalewireless.com/

Fra : mogens

Dato : 27-01-10 08:06

Holger skrev:
> Her er et link til et af de bedre sæt : http://www.bluewhalewireless.com/

Interessant...
Hvor kan disse købes?

Mvh
Mogens

Fra : Holger

Dato : 27-01-10 21:11

Jeg har 2 sæt liggende jeg ikke bruger.
Sendmigen mail og lad os tage den derfra.
Jørgen

Fra : Kasper

Dato : 08-02-10 21:38

Hvilken pris forestiller du dig?

Hilsen
Kasper

Fra : Holger

Dato : 15-02-10 21:34

Jeg har 2 sæt liggende, altså 1 sæt til hver hjelm.
Sættene har ikke været monteret og kan købes for små 1500.-

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 26-01-10 04:17

On 26 Jan., 11:10, mogens <sdfsdf...@sfsdfsdf.com> wrote:

> Har du et link?
>
> Mogens- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Hej

Ja vil gerne høre lidt mere om de der "no name" sæt, hjemmesider etc.

mvh haug

Fra : JS

Dato : 12-02-10 02:06

On Jan 27, 8:05 am, mogens <sdfsdf...@sfsdfsdf.com> wrote:
> Holger skrev:> Her er et link til et af de bedre sæt :http://www.bluewhalewireless.com/
>
> Interessant...
> Hvor kan disse købes?
>
> Mvh
> Mogens

*bump*

Var der nogen der havde en idé om hvor disse Bluewhale systemer kan
købes? De ser da forholdsvis seriøse ud..

/J

Fra : Holger

Dato : 15-02-10 21:35

Jeg har kontakten til producenten hvis det kan have interresse kan flere sæt
skaffes til fornuftig pris.

Holger