Dæmpe udstødning
Fra : Johnny Haugaard

Dato : 15-01-10 17:37

Hej

Har købt en Suzuki VL1500 med Vance Hines "rør" stort set fri udblæsnnig,
Der er dog indsatser i, men ikke noget der dæmper ret meget.

Kan man selv "putte" et eller andet i til at dæmpe noget mere, så ikke
naboer falder ud af senge hver gang jeg starter.

Gode råd / link ønskes

haug

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 15-01-10 22:07

Johnny Haugaard:
> [...]
>
> Kan man selv "putte" et eller andet i til at dæmpe noget mere, så ikke naboer
> falder ud af senge hver gang jeg starter.

Jeg tog ½ m. båndjern og lavede til "bølger" og stoppede det i den
afmonterede lydpotte; det tog al den hårde støj, kan ikke mærkes på
trækkraften og sikrer at man ikke kan "stoppe et kosteskaft helt op til
udstødningsventilerne" som politiet siges at gøre i Tyskland (har selv
set dem gøre det på tv)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Johnny Haugaard

Dato : 15-01-10 17:14

On 15 Jan., 22:06, Hans Paulin (6310) <m...@privacy.net> wrote:
> [...]
> trækkraften og sikrer at man ikke kan "stoppe et kosteskaft helt op til
> udstødningsventilerne" som politiet siges at gøre i Tyskland (har selv

Lyder fint, du må lige definere båndjern, er ikke lige klar over hvad
det er

mvh haug

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 16-01-10 01:50

Johnny Haugaard sendte dette med sin computer:

> Lyder fint, du må lige definere båndjern, er ikke lige klar over hvad
> det er

Nu er der jo smede hér i gruppen der har mere styr på dén slags end jeg
- men det er noget blødt = formbart stål ca. 25 mm. bredt og måske
3 mm. tykt som man i jernindustrien får hjem i metermål.

Andet stål kan osse bruges; dét var bare lige hvad jeg havde for hånden

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 19-01-10 21:19

Johnny Haugaard skrev:

> Kan man selv "putte" et eller andet i til at dæmpe noget mere, så ikke
> naboer falder ud af senge hver gang jeg starter.
>
> Gode råd / link ønskes

godt råd:
Bed naboerne om at sove på gulvet. Så skulle det problem være fikset

Thore