MS Windows
briani 27239
Ny RAM?
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 15-01-10 23:08

Nu spørger jeg her, selvom det måske strengt taget drejer sig om hardware:

Jeg udskiftede forleden et memory modul i min Acer 3003LCi med et større.

Den påfølgende start var ret kaotisk: pc'en slukkede af sig selv et par
gange eller tre - og derefter skulle jeg træffe et valg (mellem to
muligheder - husker ikke detaljerne) ang. 'systemgenoprettelse' (el. lign.),
og da den omsider havde boot'et, fik jeg meddelelse om, at systemet havde
været 'ramt af en alvorlig fejl'!

Efterfølgende har alt virket upåklageligt - men spørgsmålet er: Har jeg
undladt at foretage 'et eller andet vitalt' ifm. memory-ændringen (rette
bios eller???)?
Inden udskiftningen var jeg inde og tjekke en side (fra 'Kingston') om
emnet - der stod intet, udover at man skulle sætte dækslet over RAM-soklerne
på plads igen! :)

(Yderligere kan oplyses, at jeg for en uges tid siden skifte al RAM i en
stationær (Linux-baseret) pc, som jeg efterfølgende blot startede uden
fjerneste problem).
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Rado

Dato : 16-01-10 16:02

On Fri, 15 Jan 2010 23:08:12 +0100, "Hans Henrik Hansen"
<h2vhspam@webspeed.dk> wrote:

>Efterfølgende har alt virket upåklageligt - men spørgsmålet er: Har jeg
>undladt at foretage 'et eller andet vitalt' ifm. memory-ændringen (rette
>bios eller???)?

Skal man normalt ikke på nyere maskiner. Der er nok bare gået
midlertidigt kuk i et eller andet.

Du kan evt. tjekke RAMen for fejl med Memtest86+

http://www.memtest.org/

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 17-01-10 13:22

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan evt. tjekke RAMen for fejl med Memtest86+
>
> http://www.memtest.org/

Jeg tror nu, den nyanskaffede blok er OK, men af nysgerrighed downloade jeg
'memtest', der nu ligger som en udpakket fil, 'memtest86+-4.00', på 157 KB -
men hvordan 'bruger' jeg den så? :)

--
mvh/Hans

Fra : Rado

Dato : 26-01-10 14:14

On Sun, 17 Jan 2010 13:21:34 +0100, "Hans Henrik Hansen"
<h2vhspam@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>'memtest', der nu ligger som en udpakket fil, 'memtest86+-4.00', på 157 KB -

Afhænger af hvad det er for en version du har valgt. Er det .iso
versionen skal du brænde en bootbar CD med den. Jeg vil tro det er det
samme med .bin versionen.

Har ikke nogen erfaring med de andre versioner.