iPhone E i stedet for trådløst
Fra : Pico

Dato : 14-01-10 19:01

Vi var i byen i dag, omkring Rådhuspladsen og nedad Strøget. Jeg skulle
bruge telefonen (iPhone) og bemærkede at i stedet for det sædvanlige mærke
for trådløst eller en lille cirkel som er normalt, var der et "E" ?
Angivelsen at hvor kraftig telefon forbindelsen er var på de normale 5
streger og telefonen virkede normalt.
Er der nogen der ved hvorfor der var et E i stedet for normale visning. Da
vi kom hjem var der den sædvanlige lille cirkel og da jeg kom indenfor mit
trådløse netværks rækkevidde blev det vist.

--
MVH
Pico

Fra : Lars Raaby

Dato : 14-01-10 19:17

Pico skrev:
> [...]
> vi kom hjem var der den sædvanlige lille cirkel og da jeg kom indenfor mit
> trådløse netværks rækkevidde blev det vist.

Det E betyder EDGE se tråden fra 10-01-10. om 3G

--

Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 14-01-10 19:18

Pico skrev:
> [...]
> vi kom hjem var der den sædvanlige lille cirkel og da jeg kom indenfor mit
> trådløse netværks rækkevidde blev det vist.

Kender ikke til iPhone, men det kunne godt stå for "EDGE":
http://en.wikipedia.org/wiki/Enhanced_Data_Rates_for_GSM_Evolution

HTH

Mvh.

Rainer

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-01-10 19:18

Pico skrev:
> Er der nogen der ved hvorfor der var et E i stedet for normale visning. Da

Jeg vil gætte på, at du så E'et fordi du var i et område hvor der var
EDGE dækning. EDGE er en data standard der øger overførselshastigheden
for 2G nettet en del, og kan bedst ses som en mellemting mellem GPRS og
UMTS (3G).

- Chano Andersen

Fra : Pico

Dato : 14-01-10 22:50

Chano Andersen wrote:

> [...]
> EDGE dækning. EDGE er en data standard der øger overførselshastigheden
> for 2G nettet en del, og kan bedst ses som en mellemting mellem GPRS

Det er så nok det det betyder. Tak til jer tre for at forklare det er EDGE,
man bliver da også klogere og klogere
--
MVH
Pico