MS Windows
briani 27239
win 7
Fra : Jørgen

Dato : 14-01-10 16:21

I xp og vista kan man flytte ikoner og genveje (en genvej til en Mappe)
ned i proces linja.

Det kan jeg ikke finde ud af i win 7

Hvad gør man?
fra
Jørgen

Fra : emjeppesen

Dato : 14-01-10 17:01

Jørgen skrev:

>Hvad gør man?

HVIS det er muligt at flytte genvejen, gøres det ved at højreklikke på
ikonet og vælge
Fastgør til proceslinje
Der er ingen hurtigstart i win7

Hilsen emj

Fra : Jørgen

Dato : 14-01-10 18:41

emjeppesen skrev:

> HVIS det er muligt at flytte genvejen, gøres det ved at højreklikke på
> ikonet og vælge
> Fastgør til proceslinje
> Der er ingen hurtigstart i win7
>
> Hilsen emj
Tak

Det fik de gamle grå hjerneceller i sving
Det kanåbenbart ikke flyttes i win 7

fra
Jørgen

Fra : co@ch [4130]

Dato : 14-01-10 22:02

"Jørgen" <frieri@os.dk> skrev i meddelelsen

> Tak
>
> Det fik de gamle grå hjerneceller i sving
> [...]

Du kunne jo lave en QuickLaunch som i XP og Vista......

http://www.howtogeek.com/howto/windows-7/add-the-quick-launch-bar-to-the-taskbar-in-windows-7/

Mvh
Bri@n

Fra : emjeppesen

Dato : 14-01-10 22:37

co@ch [4130] skrev:

>Du kunne jo lave en QuickLaunch som i XP og Vista......

Det er reelt bare en ny værktøjslinje.
Hilsen emj

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-01-10 22:40

emjeppesen skrev:

>Det er reelt bare en ny værktøjslinje.

i xp er det bare en foruddefineret værktøjslinje

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : co@ch [4130]

Dato : 14-01-10 23:43

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> i xp er det bare en foruddefineret værktøjslinje
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Ja i 7'eren skal der lige justeres lidt for at få den til at ligne, men når
den er lavet, virker den nøjagtig som den gode gamle XP QuickLaunch.

Mvh
Bri@n

Fra : E. Blatch

Dato : 15-01-10 13:49

"Jørgen" <frieri@os.dk> wrote in message
> I xp og vista kan man flytte ikoner og genveje (en genvej til en Mappe)
> [...]

Hvis du skriver "explorer" foran stien i genvejens egenskaber kan den
fastgøres til taskbaren.

F.eks.:

C:\Users\Elmo\Documents
laves om til
explorer C:\Users\Elmo\Documents

Er beskrevet på Supersite for Windows:
http://www.winsupersite.com/paul/mailbag/100103.asp

Håber det giver mening

/Elmo

Fra : Jørgen

Dato : 15-01-10 17:15

E. Blatch skrev:

> "Jørgen" <frieri@os.dk> wrote in message

> Hvis du skriver "explorer" foran stien i genvejens egenskaber kan den
> [...]

Nej det er total sort snak for mig

det var bare en ikon jeg ville flytte ned i proces linjen, den kan man
bare træk og slip i XP og vista

fra
Jørgen

Fra : ebbe hansen

Dato : 15-01-10 19:26

On Fri, 15 Jan 2010 17:15:23 +0100, Jørgen <frieri@os.dk> wrote:

>Nej det er total sort snak for mig
>
>det var bare en ikon jeg ville flytte ned i proces linjen, den kan man
> [...]

I XP skal man låse proceslinien op:
START - INDSTILLINGER-PROCESLINIE OG START.
Fjern Flueben i lås proceslinien
lås den igen bagefter
mvh Ebbe

Fra : emjeppesen

Dato : 15-01-10 19:41

Jørgen skrev:

>Nej det er total sort snak for mig
>
>det var bare en ikon jeg ville flytte ned i proces linjen, den kan man
>bare træk og slip i XP og vista

I win7, skal du bare oprette en ny værktøjslinje, så kan du trække
slippe alle de genveje du vil.
Det virker nøjagtigt som den "hurtigstart", som du kender fra XP og
Vista.

Hilsen emj

Fra : Jørgen

Dato : 17-01-10 10:42

emjeppesen skrev:

> [...]
> slippe alle de genveje du vil.
> Det virker nøjagtigt som den "hurtigstart", som du kender fra XP og

UPS! så lykkedes det,selv om jeg måtte prøve mig frem tak for hjælpen

fra
Jørgen