MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ram krav til Win 7
Fra : Ukendt

Dato : 13-01-10 18:51

Hej.

Hvike min. krav er der til størrelse ram for at kunne køre Win 7?

Jeg har 2 bærbare med 1 GB ram, som p.t. kører XP og er muligvis
interesseret i at opgradere til Win 7....

mvh

Jesper

Fra : Kurt Lund

Dato : 13-01-10 18:56

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg har 2 bærbare med 1 GB ram, som p.t. kører XP og er muligvis
> interesseret i at opgradere til Win 7....

Hej
sæt 1 gb mere i dem så er du kørende, du kan godt køre med 1 gb men det
bliver ikke en fornøjelse.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-10 19:34

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej
> sæt 1 gb mere i dem så er du kørende, du kan godt køre med 1 gb men det

Takker for dit svar....men jeg har aldrig prøvet at skifte ram.....

Hvordan tjekker man om maskinen kan kører med flere ram og ikke mindst hvad
type det skal være....

Sikkert et dumt spørgsmål - men lige netop udskiftning af ram har jeg ingen
erfaring med....og det skal jo helst virke bagefter...

mvh

Jesper

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 13-01-10 20:52

Jesper skrev:

> Sikkert et dumt spørgsmål - men lige netop udskiftning af ram har jeg ingen
> erfaring med....og det skal jo helst virke bagefter...

Her et svar fra en anden "dummy" (mig):

Første gang jeg skulle have flere RAM i min computer, vidste jeg heller
intet. Jeg vidste hvordan en RAM-blok så ud, men heller ikke andet.

Jeg pillede den ud af computeren og viste den i en computerforretning
for at spørge hvad det var (dengang var det SD eller DDR - jeg havde
SD-RAM, kunne ekspedienten fortælle mig).
Så bad jeg om en blok mere på 256 MB (Jeg havde Windows 98 dengang).

Jeg gik hjem med både min gamle på 128 MB og den nye på 256 MB, puttede
dem begge i maskinen, og jeg havde nu 384 MB RAM.

Hvis du ikke ved hvordan en sådan RAM-blok ser ud, er der lidt billeder
her (fundet via Googles billedsøgning på "ram-blok"):

http://www.milborg.onskeseddel.dk/gifts/user_big/15910.jpg
http://pan3.fotovista.com/dev/3/4/01443543/s_01443543.jpg

Selve "slottet" som den sidder i:
http://kamerasiden.dk/images/articles/nyram/ramslot72.jpg

Min daværende computer havde 2 slots, hvoraf det ene var besat med den
gamle 128 MB-blok, og der var plads til den nye 256 MB-blok i det andet.
Jeg tror at de fleste moderne computere har plads til mindst 4 blokke.

Jeg gætter dog på at din computer er fra 2004 eller 2005 ud fra det du
fortæller med at du har 1 GB i dag.

Personligt ville jeg nok i det tilfælde overveje om ikke XP var godt nok
til den.
Alternativt: Hvis du har 2 store drev i maskinen, kan du installere Win
7 på f.eks. E-drevet (eller hvad du nu har af drevbogstaver) og dermed
have mulighed for ved opstart at vælge mellem XP og Win 7. Så har du
altid XP at falde tilbage på, hvis du skulle få brug for det.

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-01-10 22:01

Da det er bærbare du taler om duer Philips råd ikke til dig.
Gå ind på producentens hjemmeside og under support for netop den
bærbare du har ser du om den supporterer mere RAM, hvilken slags det
er og eventuelt steder du kan købe det. Normalt kan du ikke selv
skifte RAM'en men må tage den bærbare med til en forhandler og bede
ham installere noget mere. I de tilfælde hvor du selv kan gøre det vil
der være en vejledning i hvordan du gør.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : KentBM

Dato : 13-01-10 22:12

On 13-01-2010 22:00, Jens Peter Karlsen wrote:
> [...]
> ham installere noget mere. I de tilfælde hvor du selv kan gøre det vil
> der være en vejledning i hvordan du gør.
En god side at starte på er kingston.com. Der finder man sin Pc og kan
se, hvilke Kingston RAM der er til maskinen og hvilke specifikationer
denne RAM har.

Og så køber man enten denne Kingston RAM eller et andet mærke med samme
specifikationer.

--

Kent

Fra : Mr.X

Dato : 13-01-10 23:38

> [...]
> er og eventuelt steder du kan købe det. Normalt kan du ikke selv
> skifte RAM'en men må tage den bærbare med til en forhandler og bede

Normalt er det meget nemt at skifte RAM i en bærbar, der er ofte kun 1 skrue
som skal skrues ud, for at åbne til RAM-slots - her kan man så se hvilke RAM
der er i dyret ofte er der ved 1GB RAM på en bærbar, tale om 2 stk.
500MB klodser, 1 i hver af de 2 slots

Fra : Jan Smed

Dato : 14-01-10 03:20

Jens Peter Karlsen wrote:
> Da det er bærbare du taler om duer Philips råd ikke til dig.

Nej, der skal man bruge SODIMM.

Fra : KentBM

Dato : 13-01-10 21:52

On 13-01-2010 18:50, Jesper wrote:
> Hej.
>
> Hvike min. krav er der til størrelse ram for at kunne køre Win 7?
>
> Jeg har 2 bærbare med 1 GB ram, som p.t. kører XP og er muligvis
> interesseret i at opgradere til Win 7....
Inden du begiver dig ud i at sætte mere RAM i og andet, så vil jeg
foreslå dig at downloade Windows 7 Upgrade Advisor. Installer og kør
programmet. Det vil fortælle om og eventuelt hvad der er flaskehalsen.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/system-requirements
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

--

Kent

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-01-10 23:03

"KentBM" <> skrev i en meddelelse
> Inden du begiver dig ud i at sætte mere RAM i og andet, så vil jeg
> foreslå dig at downloade Windows 7 Upgrade Advisor. Installer og kør
> programmet. Det vil fortælle om og eventuelt hvad der er flaskehalsen.

Ja - og hvis den viser flere ting, der på grænsen til at Win7 vil
fungere problemfrit, så behold XP indtil du en gang skal have nye
computere alligevel.

XP er stadig et fortrinligt styresystem, der er kommet over sine
børnesygdomme, og den vil blive opdateret nogle år endnu.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-01-10 00:39

Jan Vestergaard skrev:

> XP er stadig et fortrinligt styresystem, der er
> kommet over sine børnesygdomme, og den vil
> blive opdateret nogle år endnu.

Helt enig, fra en lykkelíg XP-Pro-bruger, som dog
også har en Vista- og 7-maskine.

Windows 7 blev installeret på en maskine fra 2003,
der før kørte Win 2000 - det kører fint, og der er kun
512MB ram i den.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk