Thunderbird og placering af mail folder
Fra : kristian

Dato : 14-01-10 11:33

Jeg har bøvlet med TB om placeringeren af mail folderen. Default
placerer den folderen , der indeholder mine mails i C:\ Users etc. Men
jeg vil gerne have dem placeret i D:\mine data ... etc. Jeg har ikke
kunnet finde en måde at flytte den på.
Men misforstå mig ikke - selve installationen af TB programmet er der
ingen problemer i at placere hvor jeg har lyst, men hvordan får jeg
mail folderen med ?

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-01-10 13:15

kristian skrev, Den 14-01-2010 11:32:
> Men misforstå mig ikke - selve installationen af TB programmet er der
> ingen problemer i at placere hvor jeg har lyst, men hvordan får jeg
> mail folderen med ?

Denne tråd omhandler det, du spørger om:
http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?f=2&t=6678. Læg mærke til
påstanden om, at udviklingen går i den modsatte retning af det, du ønsker.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-01-10 15:28

kristian skrev:
> [...]
> placerer den folderen , der indeholder mine mails i C:\ Users etc. Men
> jeg vil gerne have dem placeret i D:\mine data ... etc. Jeg har ikke

Jens Jensen har givet dig et link til en beskrivelse (mit
andet og tredje indlæg i tråden). Men lad være. Hvis det er
på grund af backup, så indstil i stedet dit backupprogram
til at tage en backup af mappen med alle brugerdata
(C:\users\[User Name]\AppData\Roaming) og dens undermapper,
så får du også data med fra andre programmer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : kristian

Dato : 15-01-10 08:02

On Thu, 14 Jan 2010 15:27:33 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>(C:\users\[User Name]\AppData\Roaming) og dens undermapper,
>så får du også data med fra andre programmer.

Tak for svarene. Jeg troede jeg havde overset en eller anden
indstilling , men det skal åbenbart være sådan.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-01-10 09:41

kristian skrev:

> Tak for svarene. Jeg troede jeg havde overset en eller anden
> indstilling , men det skal åbenbart være sådan.

Man kan som sagt godt flytte dem, men meningen er at have
dem i datamappen. Det er styresystemet, der er designet
således, at man samler alle data ét sted. Dels gør det det
nemmere at lave backup, og dels giver det en
sikkerhedsmæssig fordel, fordi man kan give programmerne
tilladelse til at skrive i datamapperne og forbud mod at
skrive i programmapperne.

Det betyder, at slemme programmer også forhindres i at
skrive i programmapperne og dermed kan man gøre det sværere
for virus og andet at ødelægge systemet. I Windows XP er
sikkerheden kun delvist indført, eftersom programmerne
normalt godt kan få lov at skrive i programmapperne. Men i
Vista og 7'eren er der lukket for skrivning på samme måde
som i fx Linux-styresystemerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://ordforklaring.dk