TexMex marinade
Fra : Armand

Dato : 12-01-10 23:50

Under vores sommerferie på Malta fik jeg på en Tex-Mex restaurant en
fad-ret á kyllinge fileter i en sovs/marinade der smagte meget hen af
den typiske barbecue-marinade til revelsben (var der nogen der sgade
Jensens. .?)
Det øvrige indhold á bønner; peberfrugt; kartofler m.m. er ikke noget
problem, men hvorledes laves en sådan barbecue-sovs?

/
Armand.

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-01-10 14:04

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
4b4cfcc4$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Det øvrige indhold á bønner; peberfrugt; kartofler m.m. er ikke noget
> problem, men hvorledes laves en sådan barbecue-sovs?

Du bikser tomatpuré, brun farin, chili, hvidløg, spidskommen, timian,
limesaft, olivenolie, lidt thai-fiskesov, salt og hvad, du nu har lyst til,
sammen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Armand

Dato : 13-01-10 14:27

Jens Bruun skrev:
> [...]
>
> Du bikser tomatpuré, brun farin, chili, hvidløg, spidskommen, timian,
> limesaft, olivenolie, lidt thai-fiskesov, salt og hvad, du nu har lyst til,

Tak!
Bliver spændende at prøve!

--
Armand.

Fra : Ralph

Dato : 13-01-10 18:05

> [...]
> typiske barbecue-marinade til revelsben (var der nogen der sgade Jensens.

Du har fået svar, men Jensens er ikke nær så avanceret. 2 dele brun farin, 2
dele ketchup, een del soyasovs - that's it.

--
Ralph

Fra : Armand

Dato : 14-01-10 15:31

Ralph skrev:

> Du har fået svar, men Jensens er ikke nær så avanceret. 2 dele brun farin, 2
> dele ketchup, een del soyasovs - that's it.

Forskellen mellem denne grundstamme og Bruun's recept, er vel også hvad
man selv kan finde på at tune den med - Fruens umiddelbare reaktion var
at hvis hun skal spise med skal det være uden spidskommen og fiskesovs,
så dér er jeg allerede ved at gå egne veje!

--
Armand.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-01-10 16:03

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
4b4f2a95$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Fruens umiddelbare
> reaktion var at hvis hun skal spise med skal det være uden
> spidskommen og fiskesovs, så dér er jeg allerede ved at gå egne veje!

Sådan skal det være.

Men du må fortælle fruen, at spidskommen normalt indgår, hvis det skal være
tex-mex. Husk, at spidskommen INTET har med almindelig kommen at gøre.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.