100,000,000 downloads!!!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-01-10 03:00

100,000,000 downloads - http://www.openoffice.org/

"On October 28th 2009, the one hundred millionth person clicked on the
Download OpenOffice.org button since version 3.0 of the software was
announced just over one year ago."

...Nå ja, så så jeg også lige, at der bare i sidste uge var downloaded
3389 dansk stavekontrol..-)

Det kan man da vist godt kalde for noget af en succes... Min meget gode
veninde, der lige har købt ny 17" bærbar - desværre ikke Mac, - men
istedet en af de mindste i HPs prof series, der var sat ret meget ned.
Hun ville godt have haft en 17" MBP, men havde ikke råd til at give de
ca. 10.000kr. mere for MBP'en...

- Jeg overtalte hende til at prøve at hente og installere OOo 3.1.1, og
jeg hjalp hende over telefonen med at sætte den op, så den kom så tæt på
en MSO2003 som muligt og så fleksibelt som muligt. Hendes kommentar var
såre sigende... "Den er da let at bruge, og så er den noget hurtigere
end det p.. til Word... Hvorfor har du ikke sagt det noget før?".

Nå, men den nye ver. 3.2rc1 kører rigtig godt på MacPro på både 10.4.11
og 10.5.8. Jeg har først og fremmest testet OOo Writer. Den er blevet
noget bedre i skrifttype og liniestyring, så den nu mere ligner både
NisusWriter, NeoOffice og MSWord i standard liniehøjde. Håndtering af
'Font substitude' (skrifterstatning?) fungerer nu fejlfrit! Klart
forbedret håndtering af MSWord dokumenter af enhver art.

De er også ved at få styr på felterne i statuslinien nederst i
dokumentvinduet, så halvdelen ikke bare forsvinder, hvis man sætter
rammen til kun at være på 1 A4 side. Så man kan vel sige, at div. felter
er blevet 'halv-dynamiske'. Multilingual håndtering via CTL er blevet
klart hurtigere, hvis der er to eller flere sprogsæt i samme dokument.
Skift mellem sprog/CTL i samme dokument går nu helt smertefrit og hurtigt.

mvh. Erik Richard