- der mangler en generel brugt-pris tilpas~
Fra : Buzz

Dato : 10-01-10 05:23

Hej

Da jeg er på udkig efter en brugt/ny (SV-,GSF-, GSX650, ER6F, FZ6-S)
har jeg i de sidste måneder fulgt med i priserne på nævnte MC'er.

Det undre mig, at sælgere tror, at de fortsat kan få en brugtpris, der
ligger højere end nyprisen (2010). Ved godt, at Suzuki-importøren har
være lidt uartig med at sætte SV- og GSX650 (2008) ned med 10K, - men
den prispolitik afspejler jo kun, hvilket udbud - og efterspørgelse,
der er i marked.

Jeg sidder selvfølgelig nu og venter på, at brugt-priserne falder
tilsvarende. Og jeg syntes, at der er begyndt, at komme flere
eksempler på, hvor sælgerne lader de faldende ny-priser smitte af på
deres brugt-pris.

Et eks. fra i dag: http://www.dba.dk/suzuki-gsf-650-a-650-ccm/id-64096953/

Og så et eks. fra en forhandler, der tilsyneladende endnu ikke har
opdaget, at man kan få samme MC som ny til samme pris??
http://www.dba.dk/suzuki-sv-650-s-k9-650-09/id-63235300/
-
- nu venter jeg kun på, hvor meget en ny FZ6-S falder i pris. Yamaha
kommer med priser d. 29/1. Så, jer med brugte FZ6'er til salg kan godt
begynde, at trimme prisen

Buzz
Fhv - GSX750

Fra : tp

Dato : 10-01-10 13:43

> [...]
> være lidt uartig med at sætte SV- og GSX650 (2008) ned med 10K, - men
> den prispolitik afspejler jo kun, hvilket udbud - og efterspørgelse,

Sådan har det altid været. Og det må jo lykkes for folk til sidst at få
solgt til den høje pris.
Køb en ny istedet (som jo åbenbart ikke er ret meget dyere end brugt). Få
en problemfri maskine med garanti, og når den er et par år, så sæt den til
salg igen til næsten nypris. Du har dermed haft transport for næsten ingen
penge.

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 10-01-10 13:50

tp skrev:

> [...]
> Få en problemfri maskine med garanti, og når den er et par år, så sæt
> den til salg igen til næsten nypris. Du har dermed haft transport for

Delvist enig...
mange folk tror at deres MC'er er noget særligt.
Men den er særlig gal i øjeblikket, folk vil ikke erkende at deres MC er
faldet 30-40.000 i pris på kort tid. Det er i mange tilfælde p.t.
billigere at handle brugt MC (og bil) ved forhandlerne.

Thore

Fra : AliceCOPPER

Dato : 11-01-10 09:52

"Thore Jensen Bergenstoff" <crap@bergenstoff.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> faldet 30-40.000 i pris på kort tid. Det er i mange tilfælde p.t.
> billigere at handle brugt MC (og bil) ved forhandlerne.

Ja jeg har selv haft 2 mc'er til salg, men havde svært ved at vurdere den
pris jeg skulle tage.

Jeg har satte prisen 20.000 under det forhandleren tog for samme model i
samme årgang. (det er ca. 20 % lavere end forhandleren)

Men markedet er presset så jeg fik kun fået en henvendelse.

Så står jeg og skal vurdere om jeg vil beholde mine mc'er istedet for at
købe ny. Så jeg har pillet mine af markedet og kører et par år til på dem.

Mvh
AC

Fra : Ivar

Dato : 10-01-10 14:15

tp skrev:

> Sådan har det altid været.

Ja, folk der sætter en cykel til salg, har løbende haft en ide om,
hvad den var værd i en handel. Der bliver kigget på hvad tilsvarende
cykler er sat til i annoncer. Der bliver ikke direkte taget hensyn
til ændringer af nyprisen.

> Og det må jo lykkes for folk til sidst at få solgt
> til den høje pris.

Der findes nogle købere som ikke orienterer sig om nypriser, de
er nok mere villige til at betale den høje pris. Men dem er
der nok ikke så mange af. Nu kan man jo ikke se til hvilken pris,
der bliver handlet. En del sælgere må nok acceptere et afslag.

Det korte af det lange er, at det tager tid inden brugtpriserne
falder. Hvis man synes, at de brugte er for dyre, bør man købe en
ny.

Ivar Magnusson