MS Windows
briani 27239
Slette filer af typen .avi og på 32.554.43~
Fra : Per JM Olsen

Dato : 10-01-10 10:56

Hej

Jeg behøver hjælp til at få lavet en batfil/script der kan slette filer af
typen *.AVI og filen skal være 32.554.432 byte. (eller større)

Grunden til dette er at jeg har et overvågningssystem som danner den type
filer og opdager ind i disse, når filen er fuld så afsluttes denne og
komprimes af programmet
I mellemtiden køre der backup på filerne til en nas box den backup tager
også filer af de 32 mb med, de filer ønsker jeg ikke skal med over og fylde
unødigt,
Disse filer flytter den senere til en anden lokation via ftp, så er det en
masse data som er ubruglig der flyttes via ftp.

Derfor ønsker jeg at lave et script/bat fil der kan slette disse 32mb filer.

Hidtil uden held :(

Backup programmet (sync back pro), kan jeg nemlig ikke fortælle at det skal
springe filer over der er 32 mb eller større, det var det mest optimale hvis
det kunne lade sig gøre, det kan heller ikke springe filer over der er i
brug.

Håber der er en derude der kan hjælpe.
Jeg har prøvet med nedenstående bat fil men den sletter også dem der er
under grænsen :(

@echo on
echo Hello this delete files that are 32.768 mb os size
pause
for /F %%A in ("*.avi") do If %%~zA equ 33554432 del *.avi

Mvh Per

Fra : Per

Dato : 10-01-10 12:33

Per JM Olsen wrote:
> [...]

> springe filer over der er i brug.
>
> Håber der er en derude der kan hjælpe.
> Jeg har prøvet med nedenstående bat fil men den sletter også dem der

Hej !

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mht. bat filer, men hvad med at prøve et
andet back-up program

Jeg bruger selv cobian9

http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm

Et rigtig godt og gratis program, der kan stort set alt hvad man behøver af
et BU program.

Du kan fx. sætte den til at springe bat filer over ifm. backup.

Måske det var en løsning.

mvh. Per

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 10-01-10 13:24

Per JM Olsen has brought this to us :
> [...]
> pause
> for /F %%A in ("*.avi") do If %%~zA equ 33554432 del *.avi

Jamen du fortæller den jo også at den skal slette *.avi.

--
/klaus

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-01-10 13:53

Dette har en større chance for at virke:
for /F %%A in ("*.avi") do If %%~zA equ 33554432 del A

Hvad du skrev slettede alle hvis en af dem havde den nævnte størrelse.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-01-10 14:34

"Per JM Olsen" <perjmolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> @echo on
> echo Hello this delete files that are 32.768 mb os size
> pause
> for /F %%A in ("*.avi") do If %%~zA equ 33554432 del *.avi

Jeg sidder og leger lidt med din batfil - og jeg er enig med de andre i
at du skal have %%A til sidst i stedet for *.avi - men det er
ligegyldigt som bat-filen er lavet - det vil gøre det samme.

Men så vidt jeg kan finde ud af ligger din fejl i ("*.avi") - din
for-løkke bruger alle variationerne inden i parantesen - og her er kun
en forekomst nemlig "*.avi" . og den opfatter det ikke som alle
avi-filer - men som tekststrengen "*.avi" dvs at du kun får kørt løkken
en gang, hvor den checker længden på den første fil, den finder - og
hvis den passer, så sletter den alle avi-filer

Det gør den i øvrigt uanset om du bruger *.avi eller %%A til sidst, da
%%A har værdien *.avi.

Nå - det var ikke en løsning - men en forklaring på, hvad der går galt

Hvis jeg finder en løsning, så vender jeg tilbage senere.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-01-10 15:00

> [...]
> filer af
> typen *.AVI og filen skal være 32.554.432 byte. (eller større)

Her er lidt info om, hvordan man løber gennem filer:

http://jamesewelch.wordpress.com/2008/05/01/how-to-write-a-dos-batch-file-to-loop-through-files/

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-01-10 15:16

> [...]
> filer af
> typen *.AVI og filen skal være 32.554.432 byte. (eller større)

Denne er testet med 2 txt-filer på hhv 92 og 198 byte - og virker, når
den korrekte længde er brugt:

for /F %%A in ('dir /b *.txt') do If %%~zA equ 92 type %%A

ret den selv til din version

Jeg ved dog ikke om du kan få "ELLER STØRRE" med ?

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 10-01-10 15:55

Jan Vestergaard has brought this to us :

> Denne er testet med 2 txt-filer på hhv 92 og 198 byte - og virker, når den
> korrekte længde er brugt:
>
> for /F %%A in ('dir /b *.txt') do If %%~zA equ 92 type %%A

Eller bare:
for %%A in (*.txt) do @if %%~zA equ 92 del %%A

/f bruger man normalt til at vise linjerne i en tekst-fil. Har man som
i dit eksempel ovenfor lavet en kommando i anførselstegn, tolkes
resultatet af denne kommando som en tekstfil, og så skal /f ganske
rigtigt med. Udvælger man filerne direkte, er /f ikke nødvendig.
Er der så mellemrum eller specialtegn i filnavnene, bliver det lidt
mere langhåret.

--
/klaus