ICal og windows-kalendere
Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 11-01-10 06:43

Hej

Her i huset bruger jeg Apples ICal-kalender, som via mobileme
synkroniserer med min laptop og min Iphone. Min kone og jeg kunne godt
tænke os at kunne samkøre vores kalendere, men indtil videre har vi ikke
fundet noget brugbart program. Hun bruger Windows og har ikke (!) nogen
planer om et platformskifte til Mac.

Er der nogen der kender til et windows kalenderprogram der kan abonnere
på min ICal uden problemer? Vi har prøvet Googles kalenderprogram og
uanset hvad vi gør, så er det kun i stand til at hente min kalender ind
første gang. Hvis jeg laver ændringer i ICal og synkroniserer til server
så opdaterer Google det ikke. Men når min kone laver ændringer i sin
Google-kalender så kommer det fint over i min ICal. Jeg har læst på
flere forums at dette er særdeles velkendt problem og at fejlen vist
skulle ligge på Googles side (?)

Er der et andet program der bedre virker end Googles? Er Outlook til
Windows en mulighed og hvilken server skal man bruge derfra?

Hilsen Jesper

Fra : Per Rønne

Dato : 11-01-10 08:50

Jesper Mehlsen <nospam@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der et andet program der bedre virker end Googles? Er Outlook til
> Windows en mulighed og hvilken server skal man bruge derfra?

Outlook er faktisk den eneste mulighed jeg sådan lige kan komme på. Den
kan sættes til at synkronisere med MobileMe [og dermed iPhone]. Det
kræver bare at der downloades et kontrolpanel til det fra Apples
hjemmeside. Og så synkroniseres der lystigt mellem iCal på Mac, iCal på
iPhone og Outlook på Windows.

I øvrigt skulle den nye MS Office til Mac indeholde en fuld Outlook i
stedet for den temmelig ubrugelige Entourage. Den er omtalt som »Office
2010 til Mac«, så mon ikke den kommer i år?

<http://www.appleinsider.com/articles/09/08/13/microsoft_announces_outlo
ok_for_mac_coming_next_year.html>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 11-01-10 18:00

On 2010-01-11 06:42:36 +0100, Jesper Mehlsen said:

> Er der et andet program der bedre virker end Googles? Er Outlook til
> Windows en mulighed og hvilken server skal man bruge derfra?

Jeg har i snart to år brukt BusySync fra http://www.busymac.com/ uten
problemer.

Fra : Per Rønne

Dato : 12-01-10 11:15

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Jeg har i snart to år brukt BusySync fra http://www.busymac.com/ uten
> problemer.

Dén har jeg så udskiftet med BusyCal - fra samme firma.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk