USB lydenhed
Fra : RK

Dato : 10-01-10 15:33

Søger en billig USB løsning til min PC da RealTek lydmodulet tilsyneladende
er stået af (lyder som om jeg kun kan afspille forskellen imellem de to lyd
output. Lyder meget underligt) Det skete mens jeg tog HT stikket ud af PCen.
Det gav et højt blop også.---kaput! Nogle tip?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-01-10 15:57

RK skrev:

>Søger en billig USB løsning til min PC da RealTek lydmodulet

Hvad er billig ? (antal kr)

>Det skete mens jeg tog HT stikket ud af PCen. Det gav et højt blop
>også.---kaput! Nogle tip?

Hvis det er sådan at du har taget det ud af et udtag bag på pc'en og der
samtidig er et udtag foran på pc'en, så prøv at sætte det i det i stedet.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : RK

Dato : 10-01-10 18:20

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad er billig ? (antal kr)

> Hvis det er sådan at du har taget det ud af et udtag bag på pc'en og der
> samtidig er et udtag foran på pc'en, så prøv at sætte det i det i

Jeg har prøvet stikket foran med samme dårlige resultat!

Med billig mener jeg bare at det ikke skal være noget "fancy" lydmodul til
tusinder af kroner. Bare noget i klasse med Realtek lyddelen!

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-01-10 12:04

RK skrev:

>Med billig mener jeg bare at det ikke skal være noget "fancy" lydmodul
>til tusinder af kroner. Bare noget i klasse med Realtek lyddelen!

http://www.nettomusik.dk/shop/behringer-u-control-uca202-14698p.html
Men måske er det for voldsomt

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 11-01-10 23:57

RK skrev:
> [...]
> imellem de to lyd output. Lyder meget underligt) Det skete mens jeg tog
> HT stikket ud af PCen. Det gav et højt blop også.---kaput! Nogle tip?

Jeg fandt engang i Lidl/aldi/netto to flade højttalere og en
"usb-stick", hvor man blot satte et jackstik i enden af usb-stick'en.
Det kostede vist 50kr, så det er bare med at lede, du må kunne finde
noget...

edbpriser har f.ex. TerraTec Aureon Dual USB:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Terratec+-+Aureon&sp=all&pid=404377

og mange andre; søg blot under lydkort; man kan ikke søge på usb, men
det er jo let at se på billederne

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Leif Neland

Dato : 12-01-10 00:24

Ivan V. Klattrup skrev:

> http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?qt=Fql&nf=strmatrix3%3a^%22USB+%C2%A40.0000000000%22%24[MultiValSep]^%22Hi-Speed+USB+%C2%A40.0000000000%22%24[MultiValSep]%C2%A7specifictaxonomy%3a^Hardware|2%2fLydkort|28%24&count=10&s=price&offset=0&cpath=1-2-28

I stand corrected...

Jeg har i øvrigt brugt Griffin iMic
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=693403
med stor succes til at lave lydoptagelser med to calrec's på en mac.

http://koncert.neland.dk
Udstyret afslører med ubønhørlig tydelighed den ufrivillige
polytonalitet

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008