Sertralin ?
Fra : Lars Landmand

Dato : 10-01-10 02:14

Brugte Sertralin sidste gang ( ifbm en let depression)for ca. halvandet
år siden ( ultimo 2008 ) Har altid kraftge bivirkninger de første 2-3 uger
efter opstart. Selvom jeg lægger blødt ud med 25mg.

Mit spørgsmål : hvorlang tid efter man er sluttede med Sertalin er det helt
ude af kroppen ? kan det tænkes at når jeg har været 2 gang på medicinen før
; at kroppen måske har vendet sig til det og bivirkningerne ikke bliver så
voldsomme ?

Bare tanken om nattesved, kvalme, træthed kan få mig til at holde mig fra
Sertralin, selvom min læge anbefaler det.

Fra : Lars Landmand

Dato : 13-01-10 20:54

ignorer bare. gider ikke at æde det lort alligevel da depressionen er
forduftet....

Fra : Jan Smed

Dato : 14-01-10 03:23

Lars Landmand wrote:
> ignorer bare. gider ikke at æde det lort alligevel da depressionen er
> forduftet....

Ja, det lignede også et luksus-problem. Hvis du vil vide, hvad Sertalin
er, kan og gør, så brug for fucks sake Google ligesom alle andre normale
mennesker, i stedet for at vente på et loonie-svar fra en nyhedsgruppe i
flere dage.

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-10 12:06

"Lars Landmand" <pyramiden@cairo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> helt ude af kroppen ? kan det tænkes at når jeg har været 2 gang på
> medicinen før ; at kroppen måske har vendet sig til det og bivirkningerne

Selvom stoffet ikke længere er i kroppen kan du godt have eftervirkninger på
dine enzymsystemer - der kan godt gå 1-1½ måned før effekten er aftaget.
Det kan også påvirke anden medicin du får lige så længe.

Men 1½ år - nej - i hvert fald ikke fysisk, men man kan jo ikke udelukke at
dine forventninger til medicinen påvirker din oplevelse af evt bivirkninger.

Fra : Niels Christensen

Dato : 21-01-10 13:34

Psykofarmaka bliver ligesom alkohol, rusmidler mm. nedbrudt i organismen til
såkaldte metabolitter. Det meste udskilles fra organismen, men nogen af
disse metabolitter lagres i kroppens fedtvæv, hvor de kan være i mange år,
medmindre man får en udrensningskur. Fra tid til anden kan disse lagrede
metabolitter give bivirkninger, også adskillige år efter at man er ophørt
med stoffet. Det ved din læge sikkert ikke. Det er derfor meget fornuftigt
at holde sig fra den slags stoffer.