Jokertegnet * i en kommandolinje
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-08-01 13:10

Hej alle

Mine trængsler skyldtes at jokertegnet lavede kuk i det hele når
jeg samlede kommandolinjen op. Der det mig, eller er der et
problem i C?

Jeg har klaret det ved at forlange at man bruger + i stedet for
og så skifte det ud bagefter. Er der en mulighed så man kan
benytte * på kommandolinjen?

--
Bertel

Fra : Frank Hahn

Dato : 03-08-01 15:15

"*", sæt det i anførselstegn

/Frank

Fra : Soeren Sandmann

Dato : 03-08-01 15:58

Bertel Lund Hansen <skrivtil@lundhansen.dk> writes:

> Mine trængsler skyldtes at jokertegnet lavede kuk i det hele når
> jeg samlede kommandolinjen op. Der det mig, eller er der et
> problem i C?

Det er ikke C som sådan. Det er din compiler der har en åndssvag
feature.

På Unix bliver stjerner på kommandolinjen ekspanderet til filnavne før
programmet får den at se. Under DOS og Windows er det ikke tilfældet.
Eftersom den C-compiler du bruger blandt andet er beregnet til at
flytte Unix-programmer til DOS og Windows, ekspanderer den automatisk
stjerner på kommandolinjen.

Prøv eventuelt at se i dokumentationen om man kan slå det fra på en
eller anden måde. Ellers må du leve med at stjerner skal sættes i
anførelsestegn.