MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win7 hænger en gang i mellem
Fra : Finn

Dato : 09-01-10 09:32

Jeg har installeret Win7 Home. Og i 95% af tiden går det meget
fornuftigt men ind i mellem hænger systemet helt vildt. Der kan nemt
gå 10-60 sekunder hvor programmerne stopper brat uden jeg kan gøre
noget i de omtalte 10-60 sekunder (enkelte gange har der skullet gå
1-5 minutter før der er hul igennem igen...). Det eneste er musen som
jeg stadig kan flytte lystigt rundt med....
Da jeg havde Win7 RC skete det samme så det kan vel ligge i en driver
til et eller andet men jeg syntes ikke jeg har kunnet finde ud af
hvilken.

Er der nogen der har en ide til hvad jeg skal kigge efter?

PS. Det er en 3-4 år gammel AMD maskinemed et Gigabyte bundkort med
3Gb ram og et Nvidia grafikkort med 256 mb. Win7 har selv fundet alle
driverne til alt udstyret.

Fra : Jan Smed

Dato : 09-01-10 18:05

Finn wrote:

> Er der nogen der har en ide til hvad jeg skal kigge efter?

Ja:

> PS. Det er en 3-4 år gammel AMD maskinemed et Gigabyte bundkort med
> 3Gb ram og et Nvidia grafikkort med 256 mb. Win7 har selv fundet alle
> driverne til alt udstyret.

Grafikkortet er ikke optimalt til Win7 - jeg tvivler stærkt på at du kan
bruge Aero-funktionerne, f. eks. Og processoren er vist også ved at være
lidt lang i skægget.

Med 3 GB kan du kun køre 32 bit, men det ved du vel allerede.

Hvad kørte du før? XP Home/Pro? Og hvordan kører det ellers i
sammenligning synes du?

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-01-10 18:23

Jan Smed skrev, Den 09-01-2010 18:05:

> Grafikkortet er ikke optimalt til Win7 - jeg tvivler stærkt på at du kan
> bruge Aero-funktionerne, f. eks. Og processoren er vist også ved at være
> lidt lang i skægget.

Jeg har Athlon 64 3000+ (1.8 GHz), 1.5 GB RAM og nvidia 6600 grafikkort
med 256 MB DDR2 RAM, og hastigheden er nogenlunde. Jeg kan godt køre med
Aero, men jeg gider ikke se på det, så jeg har slået det fra.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-01-10 19:47

Jan Smed <smeden@usenet.invalid> skrev :

>Med 3 GB kan du kun køre 32 bit, men det ved du vel allerede.

Hvorfor kan man ikke bruge en 64 bit med 3 GB ram?
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Jan Smed

Dato : 09-01-10 23:30

Kerim Ellentoft wrote:

> Hvorfor kan man ikke bruge en 64 bit med 3 GB ram?

Det kan man da også - man kan sikkert også montere en Lamborghini-motor
på en Velo Solex.

Fra : KentBM

Dato : 09-01-10 19:58

On 09/01/10 18.05, Jan Smed wrote:

> Med 3 GB kan du kun køre 32 bit, men det ved du vel allerede.

Det er da noget sludder. Du må blandet det sammen med, at 32bit kun kan
se 3GB RAM? Og at det kræver 64bit for at bruge alle 4GB.

Min Lenovo med 2GB RAM kører da 64bit Windows 7 ganske godt.

--

Kent

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-01-10 18:11

Finn skrev, Den 09-01-2010 17:32:
> Er der nogen der har en ide til hvad jeg skal kigge efter?

Jeg tror, at det vil være en god ide at bruge WHQL-certificerede
drivere. Jeg har selv et 4 år gammelt bundkort til AMD CPU med nvidia
chipset og et nvidia grafikkort. Jeg var en gang imellem nødt til at
resette maskinen indtil jeg installerede en WHQL-certificeret lyddriver
til Windows Vista. Den var vel at mærke ældre end den driver, jeg ellers
havde fundet. Derefter har jeg ikke haft problemer af den art. Min
grafikkort-driver er også WHQL-certificeret og hentet hos nvidia.
Driveren til nvidia chipsettet er den optional driver, som Win 7 har
foreslået.

Fra : Finn

Dato : 09-01-10 10:32

On 9 Jan., 18:05, Jan Smed <sme...@usenet.invalid> wrote:
> Grafikkortet er ikke optimalt til Win7 - jeg tvivler stærkt på at du kan
> bruge Aero-funktionerne, f. eks. Og processoren er vist også ved at være
> lidt lang i skægget.
Jeg "tror" heller ikke jeg bruger Aero (ved ikke hvad et er).
Grafikkortdriveren siger "NVIDIA GeForce 7600 GS (Microsoft
Corporation - WDDM)
"

> Med 3 GB kan du kun køre 32 bit, men det ved du vel allerede.
Det ved jeg. Juniors nye pc har jeg installeret 64 på men giver ingen
forskel syntes jeg ikke. Så ja jeg kører 32 bit

> Hvad kørte du før? XP Home/Pro? Og hvordan kører det ellers i
> sammenligning synes du?
Kørte XP pro. Det gik mere stabil set sådan totalt men de 90-95% af
tiden hvor jeg ikke har problemet er Win7 langt bedre og bestemt ikke
langsommere.

Finn

Fra : Jan Smed

Dato : 09-01-10 23:29

Finn wrote:

> Jeg "tror" heller ikke jeg bruger Aero (ved ikke hvad et er).

Det er et sæt temaer. PC'en skal have bestemte krav opfyldt for at kunne
køre det, så det er såmænd ikke så meget om du bruger det, som at din PC
har "muskler" nok til at køre det (og det har alle nye PC'er).

> Kørte XP pro. Det gik mere stabil set sådan totalt men de 90-95% af
> tiden hvor jeg ikke har problemet er Win7 langt bedre og bestemt ikke
> langsommere.

Osse her - gik fra XPPro til Win7Pro uden problemer, men min maskine er
også lidt nyere end din, kaskiesens.

Jeg købte en Dell bærbar med Vista på - gyyyys, det er et elendigt OS.
Den kører Win7Pro 32 bit nu, og det var som at få en splinter-toptunet
PC.

Fra : Finn

Dato : 09-01-10 12:06

On 9 Jan., 18:11, Jens Jensen <a...@a.invalid> wrote:
> [...]
> grafikkort-driver er også WHQL-certificeret og hentet hos nvidia.
> Driveren til nvidia chipsettet er den optional driver, som Win 7 har

Nu har jeg installeret WHQL driveren til grafikkortet så må jeg se...

Men til bundkortet kan jeg kun finde XP drivere - mon det kan være der
der er noget galt?
Det er et Gigabyte GA-K8NF-9 - jeg må lige lede videre.

Finn

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-01-10 22:25

Finn skrev, Den 09-01-2010 20:05:
> Men til bundkortet kan jeg kun finde XP drivere - mon det kan være der
> der er noget galt?

Det kan være fordi, de nødvendige drivere er i Win 7. Til mit bundkort
er der heller ikke så mange drivere til Vista, som der er til XP og W2K.
En Vista-driver skulle ofte kunne bruges til Win 7, men jeg tror ikke,
at det også gælder XP-drivere.

Fra : Finn

Dato : 09-01-10 12:08

On 9 Jan., 18:32, Finn <pulterkam...@gmail.com> wrote:
> Det ved jeg. Juniors nye pc har jeg installeret 64 på men giver ingen
> forskel syntes jeg ikke. Så ja jeg kører 32 bit

Øhee Det jeg egentlig mener er at jeg kører 32 for jeg ser ikke
nogen større fordel med 64 bit - og nej sikkert slet ikke med 3 gb ram
(den kan ellers godt køre med 64 bit og 3 gb...)

Finn

Fra : N/A

Dato : 09-01-10 22:25

Fra : N/A