MS Windows
briani 27239
Genveje i Windows 7!
Fra : Peter

Dato : 08-01-10 11:30

Jeg kæmper med genveje i Windows 7. I tidligere Windowsversioner kunne
man trække en genvej fra desktoppen ned på Startknappen og slippe
musen. Så havde man en genvej på Desktoppen og een i Startmenuen.
Herefter kunne man slette den på Desktoppen, men hvis jeg gør det i
Windows 7 så virker genvejen i Startmenuen ikke. Det er som om
genvejen i Startmenuen går via den på Desktoppen selvom man ikke kan
se det når man kikker egenskaber på genvejen i Startmenuen - den peger
direkte på den pågældende programfil. De to genveje er ens, men
alligevel ikke?????????

Hvordan gør andre?

Vh
Peter

Fra : co@ch [4130]

Dato : 08-01-10 22:17

"Peter" <jesalami@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> se det når man kikker egenskaber på genvejen i Startmenuen - den peger
> direkte på den pågældende programfil. De to genveje er ens, men

Du mener QuickLaunch?

http://www.howtogeek.com/howto/windows-7/add-the-quick-launch-bar-to-the-taskbar-in-windows-7/

Sørg for der ikke er noget åbent på bundlinien når du laver den, og træk den
til dobbelt tykkelse så du kan få den helt over til startknappen.
Når den er fixet, kan du bare "fylde på"

Mvh
Bri@n

Fra : emjeppesen

Dato : 08-01-10 22:35

Peter skrev:

>Hvordan gør andre?

Højreklikker på ikonet og vælger
"fastgør til menuen start"

Hilsen emj

Fra : Peter

Dato : 09-01-10 04:55

On 8 Jan., 22:16, "co@ch [4130]" <eksiste...@ikke.danmark> wrote:

> [...]
> til dobbelt tykkelse så du kan få den helt over til startknappen.
> Når den er fixet, kan du bare "fylde på"

Næh, jeg mener Startmenuen som popper op når jeg klikker på
startknappen eller når jeg trykker på den tilsvarende tast på
tastaturet.

Vh
Peter

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-01-10 14:11

Peter wrote:

> Næh, jeg mener Startmenuen som popper op når jeg klikker på
> startknappen eller når jeg trykker på den tilsvarende tast på
> tastaturet.

Der skulle gerne findes en genvej som er anbragt ved installation af
programmet.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Peter

Dato : 09-01-10 05:03

On 8 Jan., 22:34, emjeppesen <emj@> wrote:

> Højreklikker på ikonet og vælger
> "fastgør til menuen start"
>
> Hilsen emj

Når man gør det kan man stadig ikke slette ikonet på desktoppen fordi
der under egenskaber for ikonet i startmenuen står at placeringen er
på desktoppen.

Vh
Peter

Fra : emjeppesen

Dato : 09-01-10 16:56

Peter skrev:

>Når man gør det kan man stadig ikke slette ikonet på desktoppen fordi
>der under egenskaber for ikonet i startmenuen står at placeringen er
>på desktoppen.

Så brug den originale programfil i stedet for en genvej.

Hilsen emj

Fra : Jakob

Dato : 09-01-10 13:42

On Fri, 8 Jan 2010 10:29:48 -0800 (PST), Peter wrote:

> [...]
> se det når man kikker egenskaber på genvejen i Startmenuen - den peger
> direkte på den pågældende programfil. De to genveje er ens, men

Prøv at højreklikke på den og vælg 'Flyt hertil/move here' i stedet for
kopier. Det plejer at hjælpe. Så skulle den gerne forsvinde fra desktoppen
samtidigt med at den kommer ind i din startmenu.

--
/Jakob

Fra : Peter

Dato : 10-01-10 03:39

On 9 Jan., 16:55, emjeppesen <emj@> wrote:

> S brug den originale programfil i stedet for en genvej.
>
> Hilsen emj

Ja, det må være løsningen.

vh
Peter