Forslag til gruppen
Fra : Jens Bruun

Dato : 07-01-10 21:46

En strøtanke:

Der bliver jo udvekslet info om dette og hint i denne gruppe. Nogen gange er
vi ikke helt enige - for at sige det pænt. Og nogen gange mangler vi viden
og erfaring. Hvad med at lade det komme an på en prøve?

Altså - Dem, der er med på den, inviterer gruppens deltagere til spisning,
hvor vi så kan tage diskussionen på allerbedste baggrund.

Jeg forestiller mig, at man i gruppen melder ud, hvad man ønsker at servere,
hvor mange man har plads til, hvad det koster alt inkl. (ja, vi betaler
selvfølgelig hver vores andel), hvor og hvornår. Og det behøver jo ikke være
raketvidenskab. Jeg vil f.eks. påstå, at jeg kan bikse verdens bedste stegt
flæsk i persillesovs sammen, men er da villig til at risikere ry og rygte på
at underbygge påstanden.

Det vil give os alle mulighed for at udveksle erfaringer, få ny inspiration,
give gode og knapt så gode råd, "anmelde" hinandens køkkenudskejelser og i
øvrigt få lidt god mad og drikke sammen med ligesindede madinteresserede.

Hvem kunne være med på idéen?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-01-10 22:55

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
> øvrigt få lidt god mad og drikke sammen med ligesindede madinteresserede.

Hvor i landet?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-01-10 23:12

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
1jbz0yv.1a0ayag19giwetN%jesper@gylling.net

> Hvor i landet?

Hele landet. Man kan jo melde ind, når der er et arrangement i ens egen
landsdel.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kate

Dato : 10-01-10 12:07

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in

> Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> 1jbz0yv.1a0ayag19giwetN%jesper@gylling.net

> Hele landet. Man kan jo melde ind, når der er et arrangement i ens
> egen landsdel.

Den gang kattegruppen fungerede havde vi kattetræf. Den som ønskede at
afholde et træf skrev hvor i landet og foreslog datoer, så kunne folk
der ville melde ind og pr mail få de detaljerede oplysninger.
Selv var jeg med til nogle stykker og det var vildt hyggeligt selvom
mange udelukkende havde katte til fælles.
Vores startede med Københanerne, men siden lavede jyderne deres træf.
Selvom kattegruppen er nærmest ikke-eksisterende så gav det faktisk
nogle venskaber som har holdt i flere år nu.
Nu er jeg absolut ikke en ørn i et køkken, så lige her ville jeg nu
ikke melde ind

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Jens Bruun

Dato : 10-01-10 12:23

Kate <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
Xns9CFC7B3A6C337doughnutoliwerinvali@130.225.254.104

> Nu er jeg absolut ikke en ørn i et køkken, så lige her ville jeg nu
> ikke melde ind

Hehe. Nu var formålet sådan set også, at vi skulle lære af hinanden. Og
selvfølgelig skal man da kunne deltage som "passiv - altså uden nødvendigvis
selv at skulle stable et arrangement på benene.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ralph

Dato : 07-01-10 23:51

> Hvor i landet?

Ja, det var også min første tanke, der findes en lign. gruppe i
dk.kultur.sprog som laver deres årlige Obese-tur, men så fik jeg også
strøtanker: sprognørder er ikke nødvendigvis enlige, men jeg tror de er mere
frie end vi der er interesserede i at lave et festmåltid for vores familie
hver dag - det jeg mener er at hvis jeg skulle hive en dag ud af kalenderen
for at spise en gang stegt flæsk, ville jeg tænke meget på hvad min familie
går glip af, og gider jeg betale for 2 gange bro og et par hundrede til
brændstof for at spise Jens' flæsk (så hellere en tur på Kong Hans med konen
og pizza til ungerne) Ikke at ikke mener det er en god ide, men jeg bruger
hellere min sparsomme fritid på konen end Jens - nu har vi jo også kun været
sammen i 25 år, måske vi bliver trætte af hinanden engang, men indtil da....

--
Ralph

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 08-01-10 06:21

On 7 Jan., 21:46, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:

> Hvem kunne v re med p id en?

Sympatisk idé. Jeg ville klart overveje det. En virtuel madklub for
gastronomisk interesserede er egentlig oplagt.

Om det ville kunne lade sig gøre at ramme brugbare datoer osv er
snarere spørgsmålet, men sådan er det jo med alting.

Som andre har skrevet, så rejser man nok ikke landet over blot for at
spise et måltid mad. Men i realiteten er det jo også fint nok, hvis
den slags er relativt regionalt/lokalt.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 08-01-10 20:51

> [...]

> øvrigt få lidt god mad og drikke sammen med ligesindede madinteresserede.

Hej Jens

Måske skal vi starte her?

http://www.facebook.com/group.php?gid=239890532843&ref=nf

Jeg vil gerne være med i Kbh.