Foodprocessor
Fra : hellerup

Dato : 07-01-10 07:59

Har fået et sådant dyr i gave.
Har søgt efter opskrifter specielt til denne type maskine, men uden
held.
Hvor kan søges???

V.h.

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 07-01-10 10:13

On 7 Jan., 15:58, hellerup <kyndby2...@yahoo.dk> wrote:

> Har fået et sådant dyr i gave.
> Har søgt efter opskrifter specielt til denne type maskine, men uden
> held.
> Hvor kan søges???

En foodprocessor er en genvej til at hakke, mixe og rive ting og
sager. Mig bekendt findes der ikke særskilte opskrifter til den.

Jeg bruger primært vores til at hakke grønsager til mine mange
soffrittoer, altså den urteblanding, man starter mange italienske
retter på: Løg, gulerod og selleri (evt. hvidløg og persille) ned i
dyret, tryk på knappen 5 sekunder, og så lige op i gryden. Vupti, et
kvarters hakkeri sparet væk. Jeg har gjort mig til en vane at skylle
den med det samme efter brug i koldt vand, så bliver den ren uden
skrub og sæbe, og skal blot tørres af med et viskestykke, før den
ryger tilbage i skabet. Jeg bruger min 3-4 gange om ugen. Andre
opgaver er mandler/nødder, råkost og sommetider også opgaver, som er
dårligt egnet for blenderen (f.eks. meget tykflydende ting, der skal
blendes).

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Emil

Dato : 07-01-10 18:49

Kevin Borbye Edelvang <edelvang@gmail.com> wrote:

>En foodprocessor er en genvej til at hakke, mixe og rive ting og
>sager. Mig bekendt findes der ikke særskilte opskrifter til den.

Den er også god til at blande/ælte rugbrødsdej.

m.v.h. Emil

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-10 19:32

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> wrote in message

> Den er også god til at blande/ælte rugbrødsdej.

De perioder hvor vi spiser meget salat, ryger næsten alt derigennem....

gulerødder og lign igennem riv hjernet,
iceberg, opskårne peber frugt, etc igennem "snitteren" den der laver
skiver...
det eneste jeg sådan husker der ikke kommer igennem er tomater

Så laver vi en stor skål til 2 dage...

Kasper

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 07-01-10 11:35

On 7 Jan., 18:49, Emil <emil...@nowhere.invalid> wrote:

> Den er også god til at blande/ælte rugbrødsdej.

Det er sandt, det har vi faktisk også brugt den til!

Mvh
Kevin Borbye Edelvang