Hvprdan fungere marked for prepaid telekor~
Fra : PA

Dato : 06-01-10 12:24

Hej til alle.

Jeg gør mig overvejelser om at gå ind i i marked for prepaid
taletidskort. Her tænker jeg på at sælge telefonkort der giver adagang
til billig opkald til udlandet via et recall nummer, samt pins.

Er der nogen der har kendskab til dette marked; hvem er der af
væsentlig spiller på området. strukturen i markedet; distributer,
wholeseller, reseller etc.. avancer. Kort og godt er der nogen her der
har kendsakb til denne branche så høre jeg gerne nærmere. På forhånd
tak

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-01-10 22:21

PA skrev:
> wholeseller, reseller etc.. avancer. Kort og godt er der nogen her der
> har kendsakb til denne branche så høre jeg gerne nærmere. På forhånd

Mit primære kendskab er at folk generelt føler sig snydt, samt at IP
telefoni selskaber i høj grad kan konkurrere med produkterne, samtidig
er det, for det meste, nemmere at bruge sin IP telefon frem for et
callingcard.

Jeg har snakket med en kunde der nævnte priserne på sit callingcard, og
sammenlignet med priserne vi kan levere til samme destinationer hvor jeg
arbejder, kunne callingcardet ikke betale sig. (Ofte skal der jo lægges
dansk minut takst oven i prisen)

Men ellers vil jeg tro du skal have fat i internationale teleselskaber,
for at finde noget brugbart.

- Chano Andersen

Fra : PA

Dato : 07-01-10 04:37

On 6 Jan., 22:20, Chano Andersen <sunsite092...@chanoandersen.dk>
wrote:

> Mit prim re kendskab er at folk generelt f ler sig snydt, samt at IP
> telefoni selskaber i h j grad kan konkurrere med produkterne, samtidig
> er det, for det meste, nemmere at bruge sin IP telefon frem for et
> callingcard.
>
> Jeg har snakket med en kunde der n vnte priserne p sit callingcard, og
> sammenlignet med priserne vi kan levere til samme destinationer hvor jeg
> arbejder, kunne callingcardet ikke betale sig. (Ofte skal der jo l gges
> dansk minut takst oven i prisen)
>
> Men ellers vil jeg tro du skal have fat i internationale teleselskaber,
> [...]

Hej Chano

Tak for svaret. Det er måske en god forretning indenfor IP telefoni?
Jeg vil tage kontakt til nogle Tele firmaer, men jeg høre gerne fra
flere herinde.
Er der nogen der kan anbefale andre gode forum og søge oplysninger I?

Fra : Chano Andersen

Dato : 07-01-10 23:15

PA skrev:
> Tak for svaret. Det er måske en god forretning indenfor IP telefoni?

Det kommer nok an på hva' man tilbyder. Der konkurrerers efter min
vurdering, primært på pris og service. (F.eks. er der en del der kigger
på om de selv kan vælge udstyr, eller de skal bruge det udbyderen levere)

Men generelt er telemarkedet meget mættet, og det er meget svært og dyrt
at komme i gang. Man skal enten komme med et nyt og hidtil uset produkt,
eller man skal være virkeligt billig, for at tiltrække kunderne.

> Jeg vil tage kontakt til nogle Tele firmaer, men jeg høre gerne fra
> flere herinde.

Held og lykke. Prøv eventuelt om du kunne blive forhandler af nogle af
de etablerede kort, det kan være med til at give en ide om hvor kortene
kommer fra, og hvordan du eventuelt selv kan komme i gang.

En anden mulighed er at du selv opsætter det nødvendige udstyr, men det
er dyrt i opstart, og meget tidskrævende i udvikling.

> Er der nogen der kan anbefale andre gode forum og søge oplysninger I?

Kan ikke anbefale andet end google... Desværre.

- Chano Andersen

Fra : Anders

Dato : 08-01-10 20:09

"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dyrt i opstart, og meget tidskrævende i udvikling.

> Kan ikke anbefale andet end google... Desværre.

Hvor meget service er der lige på taletids kort ?

Det der konkurreres på er min kontra kr.

Fra : Chano Andersen

Dato : 12-01-10 21:39

Anders skrev:
> Hvor meget service er der lige på taletids kort ?
>
> Det der konkurreres på er min kontra kr.

Sandt, og kvaliteten er til tider helt til rotterne, og gør det umuligt
at bruge i praksis. (Dog kun hva' jeg har hørt fra tidligere brugere,
har aldrig selv prøvet et af den slags kort)

- Chano Andersen

Fra : N/A

Dato : 12-01-10 21:37

Fra : N/A

Dato : 07-01-10 23:15

Fra : PA

Dato : 08-01-10 02:02

On 7 Jan., 23:15, Chano Andersen <sunsite092...@chanoandersen.dk>
wrote:

> [...]
> at komme i gang. Man skal enten komme med et nyt og hidtil uset produkt,
> eller man skal v re virkeligt billig, for at tiltr kke kunderne.

> Held og lykke. Pr v eventuelt om du kunne blive forhandler af nogle af
> de etablerede kort, det kan v re med til at give en ide om hvor kortene
> kommer fra, og hvordan du eventuelt selv kan komme i gang.
>
> En anden mulighed er at du selv ops tter det n dvendige udstyr, men det
> er dyrt i opstart, og meget tidskr vende i udvikling.

> Kan ikke anbefale andet end google... Desv rre.

Hej Igen.

Jo jag har nu taget kontakt til et af de etablerede telekort
selskaber, og vil prøve at sætte mig grundigt ind i hvordan markedet
fungerer.
Kan man ved IP telefoni ringe fra en mobil fra et hvilket som helst
sted i Danmark uden forbindelse til en PC?

PA

Fra : Peter D. Jørgensen

Dato : 08-01-10 19:46

"PA"skrev
> [...]
>Kan man ved IP telefoni ringe fra en mobil fra et hvilket som helst
>sted i Danmark uden forbindelse til en PC?

Jeg kan ikke undgå at blive lidt nysgerrig efter at læse om dine planer og
spørgsmål. Umiddelbart tyder dine spørgsmål desværre på, at du stort set
intet ved om emnet. Hvad er det der får dig til at tro du kan få succes
indenfor "telefoni"? Er du en dygtig "krejler"? Har du ideer til et stort
uopdyrket kundegrundlag indefor opkald til udlandet? Noget helt andet jeg
overser?

/Peter

Fra : Chano Andersen

Dato : 12-01-10 21:37

PA skrev:
> Kan man ved IP telefoni ringe fra en mobil fra et hvilket som helst
> sted i Danmark uden forbindelse til en PC?

Ikke lige en mobil, men ellers findes der adaptorer man sætter på sin
net forbindelse, hvorefter man kan ringe som man plejer. (Løft røret,
tast nummeret. Vent på modtageren svarer)

Og så passer det alligevel ikke helt, da der findes applikationer til
visse smartphones, som gør det muligt at bruge IP telefoni over 3G eller
WLAN.

- Chano Andersen

Fra : PA

Dato : 09-01-10 06:03

On 8 Jan., 19:46, "Peter D. J rgensen"
<pdj1...@hotKILLSPAMMERSmail.com> wrote:
> "PA"skrev

> Jeg kan ikke undg at blive lidt nysgerrig efter at l se om dine planer og
> sp rgsm l. Umiddelbart tyder dine sp rgsm l  desv rre p , at du stort set
> intet ved om emnet. Hvad er det der f r dig til at tro du kan f succes
> indenfor "telefoni"? Er du en dygtig "krejler"? Har du ideer til et stort
> uopdyrket kundegrundlag indefor opkald til udlandet? Noget helt andet jeg
> overser?
>
> /Peter

Hej Peter.
Du har fuldstændig ret i jeg ikke har det store kendskab til dette
område. Jeg har før startet firmaer op indenfor områder jeg ikke havde
kendskab til, og med succes.
Jeg er i den spæde start på dette område.
Hvis du kan bidrage med oplysninger og information på dette område,
især udlandstelefoni, høre jeg gerne nærmere.
Mvh PA