Denne gang gik det godt..
Fra : KK

Dato : 06-01-10 19:16

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 06-01-10 19:35

KK skrev:
> http://existenz.se/out.php?id=19824

Og det er jo helt klart at bilisten får skylden for ikke at orientere
sig godt nok, hvis det går galt!
Hilsen Matthias

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 07-01-10 02:45

Matthias H. Matthiessen forklarede den 06-01-2010:

> Og det er jo helt klart at bilisten får skylden for ikke at orientere sig
> godt nok, hvis det går galt!

Man forsøger vel at rekonstruere mc'ens hastighed bagefter.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Finn

Dato : 06-01-10 21:13

Var det en tilfældighed at mc-føreren havde
kameraet i gang lige netop der?
Finn vfr800

Fra : Jan B

Dato : 06-01-10 13:28

Jeg vil nærmest mene, at han selv havde bedt om det, hvis det var gået
galt. Han går ind i et sving han ikke kan overskue

Fra : Anders Majland

Dato : 07-01-10 10:21

> Jeg vil nærmest mene, at han selv havde bedt om det, hvis det var gået
> galt. Han går ind i et sving han ikke kan overskue

Mangler du ikke noget om hastighed i det udsagn ?

(Jeg kan ikke vurdere hans hastighed i klippet men han filmer jo nok ikke at
han tuller rundt med lovlig hastighed ...)

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-01-10 11:17

Anders Majland skrev:

> Mangler du ikke noget om hastighed i det udsagn ?
>
> (Jeg kan ikke vurdere hans hastighed i klippet men han filmer jo nok
> ikke at han tuller rundt med lovlig hastighed ...)
arr
Det har jeg nu gjort ved flere lejligheder
Det har også sin cherme

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 07-01-10 16:57

Anders Majland skrev:

> Mangler du ikke noget om hastighed i det udsagn ?
>
> (Jeg kan ikke vurdere hans hastighed i klippet men han filmer jo nok
> ikke at han tuller rundt med lovlig hastighed ...)

Lovlig hastighed har intet med sikker kørsel at gøre!
Hilsen Matthias

Fra : Bo Nielsen

Dato : 07-01-10 18:28

Matthias H. Matthiessen skrev:

> Lovlig hastighed har intet med sikker kørsel at gøre!
> Hilsen Matthias

Rettelse - lovlig hastighed har ikke NØDVENDIGVIS noget med sikker
kørsel at gøre!

ScooterBo

Fra : Armand

Dato : 07-01-10 17:27

Anders Majland skrev:

> Mangler du ikke noget om hastighed i det udsagn ?
>
> (Jeg kan ikke vurdere hans hastighed i klippet men han filmer jo nok
> ikke at han tuller rundt med lovlig hastighed ...)

Det går sikkert godt stærkt. men den specifikke hastighed er som sådan
ligegyldig, derved at det er bevisligt at den er så høj at svinget
bliver for uoverskueligt!

Så ubesværet at sammenstødet undgåes, får mig til at tænke på om ikke
det måske er en tilrettelagt sikkerheds-video :-/

--
Armand.
(der én gang har været i situationen (ingen video-dokumentation af

Fra : Bo Nielsen

Dato : 07-01-10 18:37

> Det går sikkert godt stærkt. men den specifikke hastighed er som sådan
> ligegyldig, derved at det er bevisligt at den er så høj at svinget
> bliver for uoverskueligt!

Enig! Skylden for en ulykke skydes IMO for ofte på ting, der ikke ville
have været et problem, hvis farten havde været korrekt efter de forhold,
der gør sig gældende på en given vejstrækning. Meget aktuelt (for
Nordjylland i al fald) kan eksempelvis gives min absolut største
kæphest: "Ulykken skyldtes glat føre!" NEJ! "Ulykken skyldtes, at
chaufføren kørte for stærkt i det glatte føre!" JA!

> Så ubesværet at sammenstødet undgåes, får mig til at tænke på om ikke
> det måske er en tilrettelagt sikkerheds-video :-/

Også min tanke.

ScooterBo

Fra : Jan B

Dato : 07-01-10 03:16

> Mangler du ikke noget om hastighed i det udsagn ?

Måske nok, han klarede jo også.
Stadigvæk, der er kun dig selv til at passe på dig.

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 10-01-10 16:45

Finn skrev:
> Var det en tilfældighed at mc-føreren havde
> kameraet i gang lige netop der?
> Finn vfr800

ja, det er del af længere video, hvor han kører som en komplet idiot
hele vejen....

Thore