Netbank Danske Bank opfølgning
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 06-01-10 22:23

Tjekkede lige i Caminoen, her er, hvad Danske Banks hjemmeside siger:

Firefox 3.0.12 og højere til Mac understøtter desværre ikke godkendelse
af transaktioner i Danske Netbank.

"Lige nu bruger du:

* Mac OS X
* Firefox 3.0.16
* Java-version 1.5.0_22 fra Apple Inc.

For at kunne godkende transaktioner skal du skifte til en anden
browser."

Og det forekommer mig at være noget sludder. Jeg _bruger_ ikke Firefox
3.0.16, jeg bruger Camino. Min version af Firefox på maskinen hedder
heller ikke 3.0.16, den hedder: 3.5.6. Version 3.0.16 er da vist meget.
meget længe siden?

Hvad min java-version hedder, aner jeg ikke, men den er holdt opdateret
via systeminstillingers opdatering.

Jeg er noget forvirret nu Har jeg overset noget, eller kan jeg bare
slutte, at det er nogle skvadderhoveder i Dansk Banks edb-afdeling?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-01-10 22:25

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg er noget forvirret nu Har jeg overset noget, eller kan jeg bare
> slutte, at det er nogle skvadderhoveder i Dansk Banks edb-afdeling?

Camino er bare Mozilla motoren i en anden indpakning, derfor ser
webserveren den som en firefox version ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-10 06:47

> [...]

> Jeg er noget forvirret nu Har jeg overset noget, eller kan jeg bare
> slutte, at det er nogle skvadderhoveder i Dansk Banks edb-afdeling?

Jeg har forlængst fundet ud af at bruger man Danske Netbank skal man
bruge Safari. Og bruger man digital signatur skal man bruge FireFox.

Sætter man hastighed højt skal man bruge Chrome, bortset fra i de
tilfælde hvor man ellers hele tiden skal logge ind på bestemte sider; så
bruges FireFox.

Jeg kan anbefale Choosey til at vælge mellem browsere. Den kan sættes op
så klik på bestemte sites automatisk foretages i bestemte browsere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-01-10 21:26

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg har forlængst fundet ud af at bruger man Danske Netbank skal man
> bruge Safari. Og bruger man digital signatur skal man bruge FireFox.

Tak for dit svar. Jeg fandt faktisk selv ud af det: Safari til Netbank i
Danske Bank - med al Mozilla slået fra, så fungerer det.

Digital signatur har jeg ikke kunnet få til at virke.

> [...]
>
> Jeg kan anbefale Choosey til at vælge mellem browsere. Den kan sættes op
> så klik på bestemte sites automatisk foretages i bestemte browsere.

Vil du komme med et lille link? Eller skal jeg selv ud og google? Det
lyder smart og bekvemt.

--
v.h. Mich

Fra : Per Rønne

Dato : 07-01-10 21:44

> [...]

> Digital signatur har jeg ikke kunnet få til at virke.

> Vil du komme med et lille link? Eller skal jeg selv ud og google? Det

Det tog mig vel 20 sekunder at google dette frem:

<http://www.choosyosx.com/>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-01-10 22:14

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det tog mig vel 20 sekunder at google dette frem:
>
> <http://www.choosyosx.com/>

Tak, søde Per. Situationen var, at jeg på det tidspunkt med den seneste
melding sad med noget, som havde en "tight deadline" - så tak for
hjælpen. Jeg kigger på Choosy

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-01-10 22:18

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Tak for dit svar. Jeg fandt faktisk selv ud af det: Safari til Netbank i
> Danske Bank - med al Mozilla slået fra, så fungerer det.

slået fra ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 08-01-10 03:39

> slået fra ?
>
> /thomas

Lukket, tror jeg.

M.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-01-10 18:14

> Lukket, tror jeg.
>
> M.

Nemlig: ikke aktiveret, dekativeret, slukket, ikke startet. Slået fra
var måske lidt for upræcist

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-01-10 19:32

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Nemlig: ikke aktiveret, dekativeret, slukket, ikke startet. Slået fra
> var måske lidt for upræcist

.... og det har indvirking på Safari hvordan ?

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-01-10 18:12

> ... og det har indvirking på Safari hvordan ?
>
> /thomas

Det har da sikkert ingen indvirkning på Safari. Men når Mozillatingene
ikke er aktive (comprende?) vil netbanken godt acceptere Safari som min
browser og jeg kan banke.

Men hvis Mozilla er aktive, vil netbanken _ikke_ lade mig foretage
noget. Heller ikke i Safari.

--
v.h. Mich