Unison 2.0
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-01-10 11:02

Hej og godt nytår,

Jeg kan se at Panic netop har udsendt en ny og større opgradering til
deres newsreader, Unison. Jeg har netop installeret prøveversionen og
er ved at eksperimentere lidt med den.

Jeg købte forrige version af Unison i sommers, hvor der var udsalg hos
Panic, og jeg har siden brugt den til at kigge, bl.a. herinde, med. Før
i tiden var jeg ellers mest til Thunderbird, men jeg skiftede fordi
Unison virker mere "Mac-agtig" (bruger også Mail til e-mail). Der er
dog flere ting der har afholdt mig fra at bruge den så meget, som jeg
egentlig havde forestillet mig, hvilket også er grunden til at jeg ikke
har været ret aktiv herinde (jeg har mest kigget med).

Unison 2.0 er godt nok noget anderledes end newsreadere normalt, så det
kræver nok lidt tid at vænne sig til den. Umiddelbart synes jeg faktisk
den ser ret godt ud, og man kan som noget nyt se alle indlæg i en tråd
ved blot at rulle med musen i indholdsvinduet. Det er første gang jeg
ser det gjort på den måde (jeg har dog ikke prøvet alle newsreadere til
Mac, så det er muligt andre også gør det sådan). Ved længere tråde tror
jeg dog hurtigt det bliver uoverskueligt, men idéen er ret sjov. Man
kan også se tråden på taditionelvis, og efter ændring i indstillingerne
kan man få den til at vise næste *ulæste* indlæg via mellemrumstasten.
Det savnede jeg ret hurtigt, da det er en meget gammel vane

Alt i alt synes jeg at Unison 2.0 virker som et frisk pust til
nyhedsgrupper, anno 2010. Men er der andre Unison-brugere herinde, og
hvad synes I om den?

Jeg kan ikke rigtig bestemme mig for, om den er værd at ofre en
opgradering på. En opgradering koster immervæk $18; det er faktisk mere
end jeg gav for den fulde version 1.8 i sommers.

Men nu har jeg da prøvet at skrive et indlæg med den

--
Michael Rasmussen
»If you understand what you're doing, you're not learning anything.«

Fra : Palle

Dato : 06-01-10 23:14

On 2010-01-06 11:01:55 +0100, Michael Rasmussen said:

> [...]
> end jeg gav for den fulde version 1.8 i sommers.
>
> Men nu har jeg da prøvet at skrive et indlæg med den

Super blæret du lige mindede mig om det

SÃ¥ er der lidt at rode med i aften.

$25 er min bagatelgrænse når jeg hyggeshopper sådanne slags ting, så
jeg smed den i kurven med det samme ude palaver.

Tester den nu

Allerførste indtryk er at den har fået et facelift. Det kan jeg lide.
Så har den fået en bedre group list fast ude i venstre side. Meget
bedre end før hvor man skulle bruge deres drawer. Det virkede ikke
fedt. Så er der et trådet view som umiddelbart virker meget fornuftigt.
Skal lige prøves på nogle mere "besværlige" tråde. Denne kan vi lade
blive besværlig

--
Palle

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-01-10 09:38

On 2010-01-06 23:13:36 +0100, Palle said:

> Meget bedre end før hvor man skulle bruge deres drawer. Det virkede ikke fedt.

Nej, det var nok det der afholdt mig mest fra sådan "rigtigt" at bruge
Unison i forrige version. Det var alt for uoverskueligt og bøvlet.

Opdagede lige at min yndlingsfunktion fra Mail virker, markér en stump
tekst og tryk "Reply/Svar" og kun det markerede bliver citeret. Dejligt.

Jeg bliver mere og mere glad for dens små finesser, f.eks. det med at
den viser en grå baggrund som deler listen op med "Last opened X hours
ago" og alle nye indlæg (siden sidste åbning) står så over denne kant

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-01-10 10:05

In article <4b459d76$0$273$14726298@news.sunsite.dk>,
Michael Rasmussen <news@irczone.invalid> wrote:

> Jeg bliver mere og mere glad for dens små finesser, f.eks. det med at
> den viser en grå baggrund som deler listen op med "Last opened X hours
> ago" og alle nye indlæg (siden sidste åbning) står så over denne kant

Så må jeg hellere prøve den også. Jeg savner en god newsreader da jeg er vant til Agent på
pc.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-01-10 10:47

On 2010-01-07 10:05:17 +0100, Kurt Brixen said:

> Så må jeg hellere prøve den også.

Men skynd dig. Jeg hentede den i går, og skulle have 7 dage at prøve
den i, men nu er den netop udløbet (og virker kun i 15 min. ad gangen)
:-/

Måske den også har indbygget tidsmaskine...

Fra : Kurt Brixen

Dato : 10-01-10 16:19

On 2010-01-07 10:47:01 +0100, Michael Rasmussen said:

> [...]
> :-/
>
> Måske den også har indbygget tidsmaskine...

Der kom en opdatering, så den virker 6 dage endnu.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Palle

Dato : 07-01-10 17:19

On 2010-01-07 09:38:14 +0100, Michael Rasmussen said:

> Opdagede lige at min yndlingsfunktion fra Mail virker, markér en stump
> tekst og tryk "Reply/Svar" og kun det markerede bliver citeret.

Nemlig. Lækker ting (Som jeg så også lige skulle teste

--
Palle

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-01-10 15:36

On 2010-01-07 17:18:48 +0100, Palle <palle@ducktrucks.dk> said:

> Nemlig. Lækker ting (Som jeg så også lige skulle teste

Sådan er/var det også i den forrige version.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : J.K.Arning

Dato : 07-01-10 12:58

Det ligner en tiltrængt opdatering .. ser umiddelbart rigtigt lækkert ud.

Kunne vi få den her til vores iPhone også tak.

--
Thank you for contacting me.
I am currently away on leave, traveling through time and will be

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-01-10 18:19

On 2010-01-07 12:58:28 +0100, J.K.Arning said:

> Det ligner en tiltrængt opdatering .. ser umiddelbart rigtigt lækkert ud.
>
> Kunne vi få den her til vores iPhone også tak.

Mellemrumstasten virker da lige ud af posen. Og den er lækker!
- David
--
Læs min blog
http://blangstrup.info

Fra : Steen

Dato : 09-01-10 13:33

> [...]

> opgradering på. En opgradering koster immervæk $18; det er faktisk mere
> end jeg gav for den fulde version 1.8 i sommers.

Samme problemstilling her. Jeg veksler mellem MacSOUP og Unison.
Suppen er dog det foretrukne program, så at kaste flere penge efter
Unison må nok vente lidt.
--
Steen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 10-01-10 16:23

On 2010-01-06 11:01:55 +0100, Michael Rasmussen said:

> Alt i alt synes jeg at Unison 2.0 virker som et frisk pust til
> nyhedsgrupper, anno 2010. Men er der andre Unison-brugere herinde, og
> hvad synes I om den?

All Groups vinduet viser ikke alle grupper.
Jeg bruger news.dotsrc.org, og under dk. er næste niveau admin-sport,
dvs. der mangler fra t og alfabetet ud.
Når jeg søger på dk.teknik og dk.test kommer de godt nok frem.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 11-01-10 20:39

On 2010-01-10 16:23:09 +0100, Kurt Brixen said:

> All Groups vinduet viser ikke alle grupper.
> Jeg bruger news.dotsrc.org, og under dk. er næste niveau admin-sport,
> dvs. der mangler fra t og alfabetet ud.
> Når jeg søger på dk.teknik og dk.test kommer de godt nok frem.

Er det er fejl, eller en begrænsning i prøveversionen?

Jeg har mailet panic om problemet, men har intet hørt endnu. Men er det
ikke mandag formiddag i USA nu, så jeg hører måske fra dem senere.
--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Palle

Dato : 11-01-10 20:41

On 2010-01-11 20:39:22 +0100, Kurt Brixen said:

> Er det er fejl, eller en begrænsning i prøveversionen?
>
> Jeg har mailet panic om problemet, men har intet hørt endnu. Men er det
> ikke mandag formiddag i USA nu, så jeg hører måske fra dem senere.

Godt!

Havde luret det samme, men ikke fået mig taget samme til at skrive.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Martin [6000]

Dato : 10-01-10 16:26

> Så må jeg hellere prøve den også. Jeg savner en god newsreader da jeg er
> vant til Agent på pc.

Da jeg havde OS X brugte jeg MT Newswatcher - det er ved at være længe
siden nu, men jeg savner den hver dag, MT Newswatcher. Det er
_skidegenialt_ når man lige får genvejstasterne ind under neglene.

Jeg brugte også Agent under Windows og nu Pan under Ubuntu.

Jeg forstår ikke MT Newswatcher ikke er mere udbredt - det er gratis og
superstærkt i daglig brug.

Har prøvet Macsoup.. om jeg fatter dens popularitet - et gennemgående
bøvlet trælst produkt.. og så koster det penge :-/

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Kurt Brixen

Dato : 10-01-10 17:25

On 2010-01-10 16:25:43 +0100, Martin [6000] said:

> [...]
>
> Har prøvet Macsoup.. om jeg fatter dens popularitet - et gennemgående
> bøvlet trælst produkt.. og så koster det penge :-/

Jeg bruger MT NewsAatcher nu, men ville lige prøve Unison. Macsoup var
heller ikke noget for mig.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-10 17:46

On 2010-01-06 11:01:55 +0100, Michael Rasmussen said:

> Alt i alt synes jeg at Unison 2.0 virker som et frisk pust til
> nyhedsgrupper, anno 2010. Men er der andre Unison-brugere herinde, og
> hvad synes I om den?

Prøver lige at skrive mit første indlæg med den

Den har faktisk præcis det som jeg har ledt efter, siden mit skift til Mac.

Jeg vil gerne at indlæg bliver listet i tråde, og med nyeste øverst, og
det gør den "ud af boxen".

Jeg synes faktisk jeg prøvede den for et års tid siden, men kan ikke
huske den løste mit behov, men det lader til at lykkes nu

Tak for tippet

Hilsner

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-10 17:50

On 2010-01-10 17:45:40 +0100, Kim Jørgensen said:

> Prøver lige at skrive mit første indlæg med den

Og det ser jo faktisk ikke godt ud.

Hvad gør jeg har helt skvaeve karakterer ?, har oplevet det samme i
Google Groups, hvor stoerstedelen af indlæg, hvor formateret skaevt ?

Nogle bud, min Mac står til under internationalt, at vaere dansk ??

Hilsner

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-10 17:53

On 2010-01-10 17:49:39 +0100, Kim Jørgensen said:
> oerstedelen af indlæg, hvor formateret skaevt ?
>
> Nogle bud, min Mac står til under internationalt, at vaere dansk ??

Hygger lige med at skrive lidt med mig selv

Det burde vist være løst ved at vælge UTF8 under text encoding....

Det håber jeg

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-10 19:07

Kæmper lidt med at blive gode venner med Unison.

Hvis jeg åbner en tråd, så er der en blå prik ud for de indlæg jeg ikke
har læst, og den forsvinder, når jeg har læst indlægget.

Jeg oplever nu, at i tråde jeg har læst, som viser der er nye indlæg,
at når jeg åbner den, så forsvinder de blå prikker, dvs. jeg kan se de
forsvinder udfor indlæggende.

Nogle der kan fortælle hvorfor dette sker ?

Er det ikke muligt at abbonere på en tråd, så man altid kan fælge hvad
der sker i denne ?

Jeg kører stadig trial udgaven, jeg ved ikke om det har noget at sige
til ovenstående med de blå prikker ?

Hilsner

Kim

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 10-01-10 18:07

Kim Jørgensen skrev:

> Og det ser jo faktisk ikke godt ud.
>
> Hvad gør jeg har helt skvaeve karakterer ?, har oplevet det samme i
> Google Groups, hvor stoerstedelen af indlæg, hvor formateret skaevt ?

Det var fint her. Kan være at den ikke kan lide sin egen
tegnsætangivelse, eller at du udtrykkelgit har sat den til at køre i
ISO-Latin-1.

De der snabel-A'er er i hvertfald standardsymptomet på noget UTF-8 der
ikke fortolkes korrekt.

Fra : Martin [6000]

Dato : 10-01-10 18:09

> Jeg bruger MT NewsAatcher nu, men ville lige prøve Unison. Macsoup var
> heller ikke noget for mig.

Jeg har ikke rigtig prøvet Unison til at kunne udtale mig om programmet
desværre.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 11-01-10 15:39

On 2010-01-10 18:09:08 +0100, "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> said:

> Jeg har ikke rigtig prøvet Unison til at kunne udtale mig om programmet
> desværre.

Jeg har brugt Unison i halvandet års tid og jeg er egenlig godt
tilfreds, jeg har i hvert fald ikke kunnet fine noget som er bedre...

Fra : Steen

Dato : 11-01-10 17:19

> [...]

> Jeg kan se at Panic netop har udsendt en ny og større opgradering til
> deres newsreader, Unison. Jeg har netop installeret prøveversionen og

Så'n lige for god ordens skyld.
Lægger prøveversionen af Unison2 oven i Unison1?
Lidt træls hvis dette er tilfældet, og man ikke vælger at betale for den
nye udgave - så skal version 1 vel installeres påny?

--
Steen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-01-10 14:42

On 2010-01-11 17:18:34 +0100, Steen said:

> Lægger prøveversionen af Unison2 oven i Unison1?

Kun hvis du putter dem i samme mappe. Jeg har beholdt version 1 i
Applications (Programmer) mappen, og så blot ladet version 2 leve i min
mappe med overførsler indtil videre.

En anden mulighed er at smide version 1 i papirkurven først, så man
senere kan trække den tilbage igen; men så skal man passe på med at
tømme papirkurven i utide.

Fra : Steen

Dato : 12-01-10 17:51

> [...]

> Kun hvis du putter dem i samme mappe. Jeg har beholdt version 1 i
> Applications (Programmer) mappen, og så blot ladet version 2 leve i min

Fino - der skal testes med det samme. Tak for tippet
Er lige blevet sygemeldt resten af måneden, så lidt at lege med er
yderst velkomment
--
Steen

Fra : Steen

Dato : 15-01-10 09:46

On 2010-01-06 11:01:55 +0100, Michael Rasmussen said:

> Hej og godt nytår,
>
> Jeg kan se at Panic netop har udsendt en ny og større opgradering til
> deres newsreader, Unison. Jeg har netop installeret prøveversionen og
> er ved at eksperimentere lidt med den.

Jeg har købt den, og er ret glad for den.
Det er smart, at hvis man fx lægger sine favoritgrupper,
markedsgrupper, edbgrupper etc. i en mappe, kan man få et hurtigt
overblik over alle disse grupper på én gang.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 15-01-10 12:05

On 2010-01-15 09:45:39 +0100, Steen said:

> Jeg har købt den, og er ret glad for den.
> Det er smart, at hvis man fx lægger sine favoritgrupper,
> markedsgrupper, edbgrupper etc. i en mappe, kan man få et hurtigt
> overblik over alle disse grupper på én gang.

Vil du prøve om den fejl jeg har her er en begrænsning i den
uregistrerede version:

All Groups vinduet viser ikke alle grupper.
Jeg bruger news.dotsrc.org, og under dk. er næste niveau admin - sport,
dvs. der mangler fra t og alfabetet ud, bl.a. dk.test og dk.teknik.

Når jeg søger på dk.teknik og dk.test kommer de godt nok frem.

Panic har ikke svaret på mail endnu.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Steen

Dato : 15-01-10 12:33

On 2010-01-15 12:05:08 +0100, Kurt Brixen said:

> [...]
> dvs. der mangler fra t og alfabetet ud, bl.a. dk.test og dk.teknik.
>
> Når jeg søger på dk.teknik og dk.test kommer de godt nok frem.

Har taget et billede, så du kan se hvordan det ser ud hos mig.
Hvorfor grupperne ikke ligger alfabetisk ved jeg ikke

http://dl.dropbox.com/u/2576680/unison.jpg

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 15-01-10 12:53

Steen wrote:
> Har taget et billede, så du kan se hvordan det ser ud hos mig.
> Hvorfor grupperne ikke ligger alfabetisk ved jeg ikke

Brug cmd+1 til at skifte til sortering efter navn eller vælg 'View',
'Arrange All Groups', 'by Name'.

> http://dl.dropbox.com/u/2576680/unison.jpg

Du mangler også alle grupper efter 'dk.s*' (det gør jeg også, men jeg
har heller ikke betalt, så det kunne jo være en begrænsning i demo'en).

Hvilken server bruger du? Jeg er selv på dotsrc.org ligesom Kurt.

- Peter

Fra : Steen

Dato : 15-01-10 17:33

On 2010-01-15 12:52:34 +0100, Peter Farsinsen said:

> [...]
> har heller ikke betalt, så det kunne jo være en begrænsning i demo'en).
>
> Hvilken server bruger du? Jeg er selv på dotsrc.org ligesom Kurt.

Jeg bruger også dotsrc - det er nærmest ved at være standard herinde

Forøvrigt - hvilket "Text Encoding" bruger I?

Fra : Kurt Brixen

Dato : 15-01-10 15:54

On 2010-01-15 12:33:15 +0100, Steen said:

> Har taget et billede, så du kan se hvordan det ser ud hos mig.
> Hvorfor grupperne ikke ligger alfabetisk ved jeg ikke
>
> http://dl.dropbox.com/u/2576680/unison.jpg

Det er en anden sortering, men der er også kun 21 grupper, som hos mig.

ikonet ud for familie.barn er også klippet i bunden. Det ser ud til at
der er fejl i den visning.
Jeg betaler ikke, hvis ikke panic reagerer på mailen.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 15-01-10 16:03

Kurt Brixen wrote:
> [...]
> der er fejl i den visning.
> Jeg betaler ikke, hvis ikke panic reagerer på mailen.

De har sikkert travlt. Jeg tror ikke, du skal ta' det manglende svar for
tungt. Jeg har flere gange været i kontakt med dem og de har svaret
prompte. Deres support er normalt rigtig god.

- Peter

Fra : Kurt Brixen

Dato : 16-01-10 10:28

On 2010-01-15 16:03:29 +0100, Peter Farsinsen said:

> De har sikkert travlt. Jeg tror ikke, du skal ta' det manglende svar
> for tungt. Jeg har flere gange været i kontakt med dem og de har svaret
> prompte. Deres support er normalt rigtig god.

OK - i dag fik jeg så svar. Jeg har også fået en ver. 2.0.2b at prøve.
Der er fejlen løst, så jeg kan se alle grupperne. I dk er det fra admin
- videnskab.
--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Steen

Dato : 16-01-10 10:53

On 2010-01-16 10:27:45 +0100, Kurt Brixen said:

> OK - i dag fik jeg så svar. Jeg har også fået en ver. 2.0.2b at prøve.
> Der er fejlen løst, så jeg kan se alle grupperne. I dk er det fra admin
> - videnskab.

Fint, så kommer der nok snart en opdatering.
Har du prøvet at smide en håndfuld grupper i en mappe - fx markedsgrupperne?
Det er dejligt at man på den måde, lynhurtigt kan få et overblik over,
hvad der sker i alle disse grupper på én gang!

Fra : Kurt Brixen

Dato : 16-01-10 12:16

On 2010-01-16 10:53:24 +0100, Steen said:

> Har du prøvet at smide en håndfuld grupper i en mappe - fx markedsgrupperne?
> Det er dejligt at man på den måde, lynhurtigt kan få et overblik over,
> hvad der sker i alle disse grupper på én gang!

Ja, det er smart.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-01-10 19:13

On 2010-01-15 12:05:08 +0100, Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> said:

> All Groups vinduet viser ikke alle grupper.

Hos mig i Unison ver. 1.8.1 ser det sådan her ud
http://www.axm.dk/unison_skaermdump.png

Fra : Palle

Dato : 15-01-10 19:20

On 2010-01-15 19:13:11 +0100, Niels Riis Ebbesen said:

> Hos mig i Unison ver. 1.8.1 ser det sådan her ud
> http://www.axm.dk/unison_skaermdump.png

2.0 også noget lort her:

http://ducktrucks.dk/screenshots/5a56e9beb3c01dea9b177261de9c2eb4.png

Sidebemærkning. Hvordan får man sin dock 2-dimensionel ligesom din?
Snow Leopard that is.

Synes jeg har læst et trick et sted?

Fra : Palle

Dato : 15-01-10 19:37

On 2010-01-15 19:20:22 +0100, Palle said:

> 2.0 også noget lort her:

Den kan også gå lidt i koma når trådene udvikler sig:

http://ducktrucks.dk/screenshots/8fd76fdabeaa65153738c2d0db867133.png

Fra : Steen

Dato : 17-01-10 10:45

Hov, på en eller anden mærkelig måde, fik jeg Unison2 til at sende et
indlæg i html.
Hvor slår man det fra?

Fra : Steen

Dato : 20-01-10 16:46

On 2010-01-06 11:01:55 +0100, Michael Rasmussen said:

> Hej og godt nytår,
>
> Jeg kan se at Panic netop har udsendt en ny og større opgradering til
> deres newsreader, Unison. Jeg har netop installeret prøveversionen og
> er ved at eksperimentere lidt med den.

Ny opdatering ude - 2.0.2 er gratis for betalende brugere af version 2

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-01-10 18:05

On 2010-01-20 16:45:59 +0100, Steen said:

> Ny opdatering ude - 2.0.2 er gratis for betalende brugere af version 2

Tak.
--
Læs min blog
http://blangstrup.info