MS Windows
briani 27239
64 bit - 32 bit
Fra : Pico

Dato : 05-01-10 15:42

Jeg kigger efter en ny Pc og var i den anledning i ComputerCity, jeg ønsker
en kraftig multimedia Pc. Jeg talte så med en ekspedient der viste frem,
alle de mere kraftbetonede var med 64 bit styresystem. Jeg fortalte så at
jeg havde adskillige programmel, drivere osv. der var 32 bit og at jeg
egentlig er bekymret for om de virker, han fortalte at 64 bit er
bagudkompatible og derfor vil 32 bit også kørere i et 64 bit OS.
Er der nogen der kan bekræfte om det er rigtigt ?
Jeg er godt klar over at 64 bit kan udnytte mere RAM end 32 bit.

--
MVH
Pico

Fra : Henning

Dato : 05-01-10 16:01

On Tue, 5 Jan 2010 15:41:41 +0100, "Pico" <Selvestemig@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>bagudkompatible og derfor vil 32 bit også kørere i et 64 bit OS.
>Er der nogen der kan bekræfte om det er rigtigt ?

Nej, det kan ingen bekræfte. Nogle drivere er den samme, men mange er
forskellige.

Slå modellen op du kiggede på, tag et print af siden med drivere og
spørg ekspedienten hvorfor producenten gider besvære sig med at
udvikle to typer drivere, hvis man kunne nøjes med een

Fra : Pico

Dato : 06-01-10 00:14

Henning wrote:

> Nej, det kan ingen bekræfte. Nogle drivere er den samme, men mange er
> forskellige.

Det tænkte jeg nok

> Slå modellen op du kiggede på, tag et print af siden med drivere og
> spørg ekspedienten hvorfor producenten gider besvære sig med at
> udvikle to typer drivere, hvis man kunne nøjes med een

Nu er det svært at "ramme" den samme ekspedient i ComputerCity, men ellers
er din ide god.
Jeg kan blive så harm når de fyre noget af der ikke holder vand, hellere
sige at de ikke ved det og så undersøge sagen.
Tak for indputtet.
--
MVH
Pico

Fra : Bæ9

Dato : 06-01-10 10:31

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev

> [...]
> Jeg kan blive så harm når de fyre noget af der ikke holder vand, hellere
> sige at de ikke ved det og så undersøge sagen.

computercity, elgiganten og hvad de der elektroniksupermarkeder ellers
hedder er fyldt med tumpede usikre bumsede ungersvende i provisionslønnede
studiejob der render rundt og foregiver at være eksperter og de er dødsyge
at handle med.

man skal dælme have gjort sit forarbejde godt inden man hiver lædderet op i
disse kræmmermarkeder.

f ex i elgiganten ved rosengårdcentret i odense kaster slipsedrengene sig
over kunderne som fluer bare man kigger på en printerpatron - og teknikken
er at de tager patronen ned fra hylden, får dit navn og så skal man bare
sige sit navn ved kassen og knejten får en femmer i lønningsposen -
latterligt system, men den biks er nu osse speciel må man sige

og hvor skal man så gå hen for at få en kvalificeret rådgivning? nej vel -
jeg ved det heller ikke.

det gælder i øvrigt osse når man kigger på tv og alt muligt andet
elektronisk skrammel (som man jo i disse CO2-neutrale skattelettelses-tider
slæber hjem i bunkevis)

Fra : Jørgen Gerdorf

Dato : 06-01-10 12:23

"Bæ9" <baeni.splitterr@vende.tosset> skrev i meddelelsen

> [...]
> elektronisk skrammel (som man jo i disse CO2-neutrale
> skattelettelses-tider slæber hjem i bunkevis)

De har også en taktik, der går ud på følgende:
Butikken annoncerer med et eller andet produkt til en billig pris (og
produktet kan i og for sig være OK)
Når kunden komme ned i forretningen og spørger efter det annoncerede
produkt, siger sælgeren (i hvid skjorte m. slips) at det i og for sig er et
udemærket produkt, men de har "tilfældigvis" vile et der er meget bedre, til
en "beskeden" merpris.
Og sådan fortsætter det, lige til kunden har sagt OK til et langt dyrere
produkt, som ofte er overkill ift. kundens behov.
Og til sidst fyrer ekspedienten den sidste trumf af: "Jeg vil også tilråde
at de køber en forsikring, så er de sikret".

Jeg er selv faldet for deres taktik en gang (men aldrig siden .

Og så kan jeg ikke forstå at f.eks. El-giganten, og flere andre kæder,
viser deres fladskærme med en Blue-Ray disk tilsluttet. Og når man spørger
om man, som alle skaperter tilråder, kan få lov til at se TV'et med et alm.
antennesignal. Så er svaret at "desværre har vi ikke et antennesignal lige
her, men hvis de ikke synes det er godt nok når de kommer hjem, kan det
naturligvis returneres".

Find en ordentlig og redelig forhandler og hvis du fornemmer at sælgeren
ikke ved hvad han taler om, så be om at tale med en der ved noget om
produktet.
Jeg har selv fået redelig behandling i TDC-butikker og hos Fone og Expert.

Eller søg på nettet alle de test og bedømmelser der findes om det produkt du
tænker på at anskaffe og luk så ørene for sælgernes "øregas", og køb så der
hvor det er billigst (inkl. fragt, hvis det er på nettet).

Mvh
Jørgen

Fra : Bæ9

Dato : 06-01-10 13:17

"Jørgen Gerdorf" <jorgen_gerdorf@privat.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> du tænker på at anskaffe og luk så ørene for sælgernes "øregas", og køb så
> der hvor det er billigst (inkl. fragt, hvis det er på nettet).

kom til at tænke på den der hjemmeside der engang var meget på tale og som
hed haderkunder.dk

er der mon ikke også grundlag for at oprette en hjemmeside der hedder
haderekspedienter.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 05-01-10 16:09

Pico skrev:

> [...]
>bagudkompatible og derfor vil 32 bit også kørere i et 64 bit OS.
>Er der nogen der kan bekræfte om det er rigtigt ?

Dine programmer skal nok virke på 64-bit, men det kan blive nødvendigt
at installere ny driver til din hardware. Gå på nettet og find ud af,
om der er nye drivere til din printer og hvad du ellers har af
hardware. Du kan f.eks. bruge drivere, der er udviklet til Vista.

Jeg har ikke selv været udsat for, at mine gamle programmer (XP) ikke
har virket.

Hilsen emj

Fra : Pico

Dato : 06-01-10 00:16

emjeppesen wrote:

> [...]
> om der er nye drivere til din printer og hvad du ellers har af
> hardware. Du kan f.eks. bruge drivere, der er udviklet til Vista.

Ja det er nok fornuftigt at være på den sikre side inden foret vendes

> Jeg har ikke selv været udsat for, at mine gamle programmer (XP) ikke
> har virket.

Det lyder da lidt fortrystningsfuldt, så kan jeg nøjes med at koncentrere
mig om driverne.
Tak for indput.
--
MVH
Pico

Fra : emjeppesen

Dato : 06-01-10 02:14

Pico skrev:

>Det lyder da lidt fortrystningsfuldt, så kan jeg nøjes med at koncentrere
>mig om driverne.

Jeg sprang bare ud i det og det skete der ikke noget ved.
Alle de rædselshistorier, som du hører er fra folk, som ikke har
prøvet win7 - endnu

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-10 12:53

> Jeg sprang bare ud i det og det skete der ikke noget ved.
> Alle de rædselshistorier, som du hører er fra folk, som ikke har
> prøvet win7 - endnu

Jeg har været ude for at nogle installationsprogrammer ikke var glade for 64
bit. Det hjalp så at køre installationsprogrammet i en compatibility mode.
(Højre klik på filen)
De programmer som blev installeret kørte uden problemer.

Fra : Pico

Dato : 06-01-10 15:00

Sven Lindhardt wrote:

> [...]
> compatibility mode. (Højre klik på filen)
> De programmer som blev installeret kørte uden problemer.

Jeg bliver nok nød til at "kaste" mig ud i det, for skal ram over 3½ GB
udnyttes er det kun 64 bit der gør det. Min Medion skanner (MD90092) kan jeg
ikke finde 64 bit drivere til, har fundet Vista, der vel dur til Win 7.
Canon IP 5000 printeren har jeg fundet til, men så er der min S/H
laserprinter Kyocera Ecosys FS1500, den har fulgt mig trofast i hvertfald de
sidste 10 år, og da var den brugt Jeg har fået nogle Vista drivere fra
Kyocera som de siger passer til Vista, nå der er vel ikke andet at gøre end
prøve.
Nu skal jeg så bare finde den "perfekte" maskine til mig
--
MVH
Pico

Fra : Jacob [5260 Odense S~

Dato : 07-01-10 18:43

Pico wrote:

> Jeg bliver nok nød til at "kaste" mig ud i det, for skal ram over 3½
> GB udnyttes er det kun 64 bit der gør det.

Hvad skal du bruge computeren til siden du skal bruge så meget RAM.

> Nu skal jeg så bare finde den "perfekte" maskine til mig

Hvis det skal være perfekt, så skal du samle selv.

--
mvh Jacob [5260 Odense S]
Mailadressen er god nok som den er.

Fra : Pico

Dato : 07-01-10 23:46

Jacob [5260 Odense S] wrote:

> Hvad skal du bruge computeren til siden du skal bruge så meget RAM.

Billedbehandling og videoredigering og derudover bare almindeligt brug. Jeg
skal heller ikke "bruge" så meget ram, men de dyre maskiner er udstyret med
meget ram, derfor

> Hvis det skal være perfekt, så skal du samle selv.

Jeg har samlet mange Pc i tidens løb, både til mig selv, familie, venner og
bekendte, men jeg "gider" ikke mere. Nu nøjes jeg med at reperere når jeg
kan hjælpe nogen og så samler jeg Pc'er til børnebørnene når jeg kan få fat
i dele til no cost
--
MVH
Pico

Fra : Pico

Dato : 07-01-10 23:54

Jacob [5260 Odense S] wrote:

> [...]

skal heller ikke "bruge" så meget ram, men de dyre maskiner er udstyret med
Den jeg har ny fylder 3 år i næste måned, men kørere upåklageligt. I PS CS4
skruer jeg ned til 1600x1000 i stedet for de sædvanlige 1900x1200 ellers går
det lidt langsomt med opdateringen af billedet (fortæl ikke noget om bedre
grafitkort) og renderingen i Vegas går ikke i HD, der er for lidt power. Jeg
har besluttet at være lidt god ved mig selv, som en kollega for mange år
sagde til mig "livet er for kort til langsomme computere".

> Hvis det skal være perfekt, så skal du samle selv.

Jeg har samlet mange Pc i tidens løb, både til mig selv, familie, venner og
bekendte, men jeg "gider" ikke mere. Nu nøjes jeg med at reparere når jeg

Fra : Nicolai

Dato : 17-01-10 08:52

> Jeg sprang bare ud i det og det skete der ikke noget ved.
> Alle de rædselshistorier, som du hører er fra folk, som ikke har
> prøvet win7 - endnu

Jeg smed også 64bit på. Den fandt A L L E drivere.

Og hvad er problemet? Du får jo begge version med når du køber win7.