MS Windows
briani 27239
Genvejstaster i Windows 7 virker ikke
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 05-01-10 11:10

Hej

Jeg har med stor fornøjelse brug genvejstasterne "Windowstasten" - Pil
til højre eller venstre, for at få et åbent program til kun at fylde det
halve af skærmen - men denne tastkompination virker ikke længere - kan
jeg ha' få funktionen disablet ??

Fra : Ole C

Dato : 05-01-10 12:19

Steen Mikkelsen skrev blandt andet:

> [...]
> til højre eller venstre, for at få et åbent program til kun at fylde
> det halve af skærmen - men denne tastkompination virker ikke længere

Det er næppe en standard Windows-funktion, så mon ikke du skal kigge efter
hvilket tredieparts-program, der har givet den funktion?

--
vh
Ole C

Fra : emjeppesen

Dato : 05-01-10 12:20

Ole C skrev:

>Det er næppe en standard Windows-funktion,

Jo, det er ren standard i win7

Hilsen emj

Fra : J

Dato : 05-01-10 12:55

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> Jo, det er ren standard i win7
>
> Hilsen emj

Det må du ikke skrive. Ole C mener, Ole C er meget klog.

Fra : Ole C

Dato : 05-01-10 13:05

emjeppesen skrev blandt andet:

> Jo, det er ren standard i win7

Ok. Windows 7 har jeg (endnu) ikke førstehåndskendskab til....

--
vh
Ole C

Fra : J

Dato : 05-01-10 13:15

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Ok. Windows 7 har jeg (endnu) ikke førstehåndskendskab til....

.... som dog ikke afholdt dig fra at svare.

Fra : emjeppesen

Dato : 05-01-10 15:10

Ole C skrev:

>Ok. Windows 7 har jeg (endnu) ikke førstehåndskendskab til....

OK, så må jeg hellere lige udvide din horisont

Her er en liste over nyttige genvejstaster i Windows 7:

Windows + G
Viser skrivebordsgadgets øverst.

Windows + + og – (plus- og minustasten)
Nem og hurtig måde at zoome ind og ud på.

Windows + Pil op
Maksimerer det aktive vindue.

Windows + Pil ned
Minimerer det aktive vindue.

Windows + Pil højre
Flytter det aktive vindue til højre for skærmen (50% af skærmen).

Windows + Pil venstre
Samme som ovenstående, blot til venstre i stedet.

Windows + Home
Minimerer/maksimerer alle vinduer pånær det aktive vindue.

*Windows er windows-tasten.

Hilsen emj

Fra : Ole C

Dato : 05-01-10 20:04

> [...]

> Samme som ovenstående, blot til venstre i stedet.
>
> Windows + Home
> Minimerer/maksimerer alle vinduer pånær det aktive vindue.

Tak da. Jeg har dog ikke så meget at bruge listen til endnu...

--
vh
Ole C

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 05-01-10 14:05

Klogesmølf alias Ole C skrev den 05-01-2010:

> Det er næppe en standard Windows-funktion, så mon ikke du skal kigge efter
> hvilket tredieparts-program, der har givet den funktion?

Hmm fortæl lige min Win7 det, for her virker det stadigvæk

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)