MS Windows
briani 27239
Sidefiler i XP pro
Fra : Horslunde

Dato : 04-01-10 19:51

Jeg forsøger at få min computer til at bruge en partision på en harddisk til
disse sidefiler. Jeg har oprettet denne partition, men når jeg forsøger at
fortælle computeren at den skal ligge sidefilen der, ja så kommer der denne
besked op.

" Angiv en maksimal størrelse på sidefilen som er størrer eller lig med den
initielle sidefilstørrelse og mindre end 4096 mb"

Hvad gør jeg galt?

Fra : Ole C

Dato : 04-01-10 20:30

Horslunde skrev blandt andet:

> [...]
>
> " Angiv en maksimal størrelse på sidefilen som er størrer eller lig
> med den initielle sidefilstørrelse og mindre end 4096 mb"

Måske du netop ikke har angivet en størrelse på sidefilen? Husk at trykke på
knappen Definér, når du har gjort det.

--
vh
Ole C

Fra : Horslunde

Dato : 04-01-10 20:59

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Måske du netop ikke har angivet en størrelse på sidefilen? Husk at trykke
> på knappen Definér, når du har gjort det.

> [...]
Det er nettop når jeg trykker på Definer at den besked kommer op

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-01-10 20:56

Har du formateret den partition ?
Hvor stor er den ?

/Hans

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-01-10 21:05

http://support.microsoft.com/kb/237740

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Chr. M. Anderse~

Dato : 06-01-10 13:05

"Horslunde" <carsten.p.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> " Angiv en maksimal størrelse på sidefilen som er størrer eller lig med
> den initielle sidefilstørrelse og mindre end 4096 mb"

WinXP er så viseligt indrettet at den pr. default selv på systemdrevet
opretter en sidefil, som ligger på 1,5 - 2,5 gange de rysiske ram; men jo
flere fysiske ram, jo mindre behov skulle der jo være for at benytte
sidefilen. Nu er det bare sådan at XP har "lidt" besvær med at skelne
virtuelle og fysiske ram, så det kan være et god ide af "tvinge" XP til at
benytte de fysiske ram ved at sætte systemdrevets sidefil til et fast
minimum/maximum, hvilke skal være så lave som muligt (20-50 mb skulle være
rigeligt, hvis du har 2gb ram at gøre godt med)
Hvis man har flere diske/partitioner, vil det være en god ide at oprette
sidefiler der også, og sæt den/dem til 1,5 - 2 gange de fysiske ram. (det
kræver selvfølgelig at du har rigeligt med fri plads på drevet/partitionen -
min. 25% fri plads)
Nogle "tunge" programmer (bl.a. Adobe Photoshop) foreslår ligefrem at man
lægger sidefilen på en anden partition end systempartitionen, og hvis man
har rigeligt med plads, kan det være en god idet ligefrem at operere med en
mindre partition, som udelukkende er forbeholdt ekstra sidefil; men prøv at
se hvad de enkelte programmer/spil/videos "kræver"/foreslår/foretrækker -
kig i programmet og se om man kan indstille noget under f.eks.
Preferencer/Indstillinger o.s.v.

Man ændrer sidefilen /eller lægger evt. sidefilen ind på en anden partition
på følgende måde:

1: Højre-klik på Denne computer.
2: Vælg Egenskaber.
3: Vælg fanebladet Avanceret.
4: Under Ydeevne vælges Indstillinger.
5: Vælg igen fanebladet Avanceret.
6: Under Virtuel hukommelse trykker du på Skift.
7: Vælg den/det partition/drev du vil arbejde med og lav dine ændringer.
8: Tryk OK til det hele og genstart.

m v h

HC

Fra : Horslunde

Dato : 06-01-10 19:25

Fra : Jakob

Dato : 08-01-10 13:21

On Mon, 4 Jan 2010 19:50:52 +0100, Horslunde wrote:

> [...]
>
> " Angiv en maksimal størrelse på sidefilen som er størrer eller lig med den
> initielle sidefilstørrelse og mindre end 4096 mb"

husk at for at få noget ud af at flytte sidefilen skal den flyttes til en
anden fysisk disk en din windows disk. Hvis du flytter den til en anden
partition på den samme disk som windos partitionen som får du dårligere
performance

--
/Jakob

Fra : Horslunde

Dato : 08-01-10 14:38

"Jakob" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> anden fysisk disk en din windows disk. Hvis du flytter den til en anden
> partition på den samme disk som windos partitionen som får du dårligere

Til det formål har jeg oprettet en pariotion på en anden disk, som ligger
inderst det vil sige hurtigst, men jeg får stadigvæk den samme fejlmelding.

Fra : Jakob

Dato : 09-01-10 13:56

> [...]

> " Angiv en maksimal størrelse på sidefilen som er størrer eller lig med den
> initielle sidefilstørrelse og mindre end 4096 mb"

Jeg har leget lidt med sidefiler og har et bud på hvad det kan være: Hvis
din sidefil står til automatisk nu, så står der også hvor meget der er
allokeret. Når du sætter størrelsen på den nye så vær sikker på at du
sætter størrelsen højere end det tal. Så kan du eventuelt sætte den ned i
størrelse senere hvis du har lyst til det.

--
/Jakob