Alarmknap på N82?
Fra : Jakob Munck

Dato : 04-01-10 15:46

Så vidt jeg ved er der en alarmknap på alle Nokias mobiltelefoner, som
ringer 112, hvis man trykker en eller flere gange på den. Jeg kan ikke lige
finde det i manualen, så kan nogen hjælpe mig med et tip til min N82. Har
jeg forstået det rigtigt, at der er en tast, som automatisk ringer 112 (vist
nok også selv om mobilen er slukket ??)?

v.h.
Jakob

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-01-10 16:08

Jakob Munck skrev:

> [...]
> jeg forstået det rigtigt, at der er en tast, som automatisk ringer 112 (vist
> nok også selv om mobilen er slukket ??)?

Det håber jeg sandelig ikke der er. Alarmcentralen får i forvejen
alt for mange opkald fra folk der fjumrer med mobilen.

--
Bertel

Fra : Rander

Dato : 05-01-10 02:24

Jakob Munck skrev noget i denne stil, den 04-01-2010 15:46:
> [...]
> jeg forstået det rigtigt, at der er en tast, som automatisk ringer 112 (vist
> nok også selv om mobilen er slukket ??)?

Nej, og det ville da også være for åndssvagt, at den sådan kunne ligge i
lommen og ved en fejl ringe op til alarmcentralen...

Okay, den kan den jo så alligevel, men der er så tre knapper involveret,
da man godt kan ringe 112 uden at låse tastaturet op (nummeret vises
først når der trykkes på 2-tallet), og det kan skam også lade sig gøre
at ringe 112 fra en mobil uden simkort...

Og er telefonen slukket når man får brug for det, så kan man skam også
taste 112 og ringe op allerede ved pin-prompten - man behøver altså ikke
indtaste pin-koden før man ringer op hvis det skal gå stærkt (og det
skal det jo som regel hvis man har brug for at ringe til det nummer)...

http://bamsepetting.dk

Kærligheden kan kun vare evigt,
hvis man hele tiden finder nye kærester. (Marie, 8 år)

Fra : Jakob Munck

Dato : 05-01-10 11:01

> [...]
> indtaste pin-koden før man ringer op hvis det skal gå stærkt (og det skal
> det jo som regel hvis man har brug for at ringe til det nummer)...

Det var præcis det, som jeg efterlyste. Mange tak.

v.h.
Jakob

Fra : Søren Blom

Dato : 05-01-10 16:45

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev

> Det var præcis det, som jeg efterlyste. Mange tak.

Faktisk kan man ringe til 112 selvom der ikke er Simkort i telefonen,
hvilket også er et stort problem, når man giver en brugt telefon til børn,
så de kan have den som legetøj.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk

Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-01-10 16:58

Søren Blom skrev:
> [...]
>>

> Faktisk kan man ringe til 112 selvom der ikke er Simkort i telefonen,
> hvilket også er et stort problem, når man giver en brugt telefon til børn,

Man skal bare huske at fjerne batteriet først

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : GiWeo

Dato : 05-01-10 17:07

Hej

>Faktisk kan man ringe til 112 selvom der ikke er Simkort i telefonen,
>hvilket også er et stort problem, når man giver en brugt telefon til børn,
>så de kan have den som legetøj.

Man giver vel ikke børn batterier som legetøj ??

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-01-10 18:06

GiWeo skrev:

> Man giver vel ikke børn batterier som legetøj ??

Nej, men man giver dem masser af legetøj som indeholder
batterier. Men naturligvis fjerner man batteriet før man giver en
mobil til ungerne.

--
Bertel

Fra : GiWeo

Dato : 06-01-10 15:34

Hej

> Men naturligvis fjerner man batteriet før man giver en
>mobil til ungerne.

Ja, det var det jeg ville frem til