Moral
Fra : Brian Møllerskov

Dato : 03-08-01 12:25

Hej NG!

Jeg har fulgt debatten om fritidsfisker/lystfisker/garnfisker og jeg kan
godt sætte mig ind i problamatikken. Dels fordi jeg selv irreterer mig over
"pindsvine" kysterne og dels fordi jeg også kan se at stangfiskeri ikke
nødvendigvis er lykken for alle.
Jeg mener dog samtidig at den væsentligste forskel er at, catch og release
er meget sværere ved garn og ruse fiskeri og at dette heller ikke er
formålet her. Ligesom med jagt.(har man taget dyret er det sgu dødt eller
meget såret) Derfor er jeg stangfisker og forventer at vedblive med at være
det.

Dog vil jeg opfordre alle til at genudsætte flere fisk og kompensere for
disse "tab" ved at tage oftere af sted. Jo flere fisk man fanger jo flere
kan man undvære, fordi man ved jo, at de kommer igen....

Det var lige hvad jeg havde på hjertet

BM

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 03-08-01 20:43

Hej venner

Vi må alle erkende, at opfattelser af mangt og meget i et demokrati
(heldigvis) er forskellige.

Lad os antage, at:

Niels Ebbesen er "kulturradikal" (nogenlunde svarende til en
venstreorienteret omkring år 1900)
Erik Munck tilhører det yderste højre (Dansk Folkeparti - ingen skal belære
mig om noget som helst, hvis det er til skade for mig).
Alex Linaa er pragmatiker (måske radikal) - vi skal alle sammen være her,
men den "lille/svage" skal beskyttes (i øvrigt meget sympatisk standpunkt,
hvis man selv er stærk).
Chris glatter ud - måske konfliktsky grænsende til det selvudslettende
(eller en stor diplomat).

Og hvad så? Hold af dem alligevel! Man kan da godt "beundre"
opinionsmodstandere - om ikke for andet, så for deres ildhu.

Vi skal alle kunne ytre synspunkter og have divergerende opfattelser uden
nødvendigvis at skulle være genstand for trusler, mudderkast,
latterliggørelse osv.

Hvorfor ikke lige "smage på" Goethes ord:

"Jeg er uenig i, hvad du siger - men jeg vil til min dødsdag forsvare din
ret til at sige det." (efter hukommelsen).

Jeg ved godt, at jeg kaster ved (læs: benzin) på bålet. Det er også
meningen!

Knæk&Bræk

Jan Bang Jensby

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-08-01 22:52

Jan Bang Jensby wrote:

> Lad os antage, at:

Hvis dit univers er så forenkelet, så værsegod.....;-O

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Chris

Dato : 04-08-01 04:58

> Chris glatter ud - måske konfliktsky grænsende til det selvudslettende
> (eller en stor diplomat).

Jamen hvis jeg er så konfliktsky, som du uden videre tillader at kalde mig,
vil jeg da undlade at kommentere din nedladende, barnlige og unødvendige
påstand!

Fra : jesper

Dato : 06-08-01 23:53

Tænk at sidde i august måned og bruge en masse tid på disse latterlige
mudderkastnings øvelser !

Det er sgu da spild af effektiv fiske tid !!!