telefonnumre fra Nokia til iPhone
Fra : Hans Houmøller

Dato : 03-01-10 23:09

Jeg har anskaffet en iPhone og vil spørge, om der er nogen her der ved,
hvordan jeg får mine telefonnumre flyttet fra min Nokia 2630 til min iPhone?

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-01-10 23:19

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Jeg har anskaffet en iPhone og vil spørge, om der er nogen her der ved,
> hvordan jeg får mine telefonnumre flyttet fra min Nokia 2630 til min iPhone?

du kan jo starte her:

<http://james-lloyd.com/scripts/nokia-series-40-isync-plugin/>

Fra : Hans Houmøller

Dato : 03-01-10 23:59

Thomas von Hassel skrev:
> du kan jo starte her:
>
> <http://james-lloyd.com/scripts/nokia-series-40-isync-plugin/>

Tak for linket. Jeg har forsøgt at følge de meget nøje, men får
alligevel fejlmeddelese om, at iSync ikke understøtter min Nokia 2630?!?!

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-01-10 00:04

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Tak for linket. Jeg har forsøgt at følge de meget nøje, men får
> alligevel fejlmeddelese om, at iSync ikke understøtter min Nokia 2630?!?!

kører du 10.6 eller 10.5 ...ser ud til at hans metode ikke virker under
10.6.

Det var bare første hit på Goole på søgningen Nokia 2360 iSync ... så
det er muligt der er andre muligheder.

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-01-10 00:08

Thomas von Hassel skrev:
> [...]
> 10.6.
>
> Det var bare første hit på Goole på søgningen Nokia 2360 iSync ... så

Jeg kører 10.6.

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-01-10 00:13

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Jeg kører 10.6.

hvormange kontaker har du ? ... du kan hurtigt bruge en masse tid og
bøvl på at lave en "smart" løsning istedet for bare at sende dem en
efter en pr. sms/vcard

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-01-10 00:24

Thomas von Hassel skrev:
> hvormange kontaker har du ? ... du kan hurtigt bruge en masse tid og
> bøvl på at lave en "smart" løsning istedet for bare at sende dem en
> efter en pr. sms/vcard
>
> /thomas

Jeg vil da lige prøve dit sidste forslag.

Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-01-10 00:31

Hans Houmøller wrote:

> Tak for linket. Jeg har forsøgt at følge de meget nøje, men får
> alligevel fejlmeddelese om, at iSync ikke understøtter min Nokia 2630?!?!

Nokia og Mac er noget bæ! - Men prøv evt. en af disse her...

SyncMate 2.5 (freeware)
Sync a Mac with WinMobile, Nokia or another Mac.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/33494
.mactomster iSync-Plugins 6.0 (shareware)
isync phone plugins for nokia, samsung, sonyericsson
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/35702
Nokia Contact Sender X 1.4b6 (freeware, men virker næppe på SnowLeopard)
transfer Nokia contacts, graphics, ringtones
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20157

Har den BlueTooth, så prøv
Nokia Collector 1.0 (freeware)
transfer files to and from Bluetooth cell phones
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25193

Hm, prøv også at kigge på den her side fra Nokia Europe...
http://europe.nokia.com/support/download-software/nokia-multimedia-transfer

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-10 23:20

Hej,

> Jeg har anskaffet en iPhone og vil spørge, om der er nogen her der ved,
> hvordan jeg får mine telefonnumre flyttet fra min Nokia 2630 til min
> iPhone?

Det nemmeste er nok, hvis du kan synkronisere din Nokia med din Mac med
fx iSync, så du overfører kontakterne til adressebogen. Derefter er det
bare at synkronisere med din iPhone som normalt.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Martin

Dato : 04-01-10 03:47

On 03-01-2010 23:09, Hans Houmøller wrote:
> Jeg har anskaffet en iPhone og vil spørge, om der er nogen her der ved,
> hvordan jeg får mine telefonnumre flyttet fra min Nokia 2630 til min
> iPhone?

zyb.com
Ind på siden og vælge din telefon, skriv dit mobilnummer, du får nu en
sms med synk. indstillinger, accepter - hop ind i synk. vælg zyb... vent
vent.

Hop på din iphone og app store hent zyb, vælg samme profil som da du
uploadede, vent vent så er dine numre over på telefonen.

Så er det også meget nemmere at gå fra iphone til din mac

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-01-10 07:33

Martin <martin@aarhof.invalid> wrote:

> [...]
> uploadede, vent vent så er dine numre over på telefonen.
>
> Så er det også meget nemmere at gå fra iphone til din mac

aaah, ja, zyb ... men sidst jeg hørte var zyb.com død og borte ?

/thomas

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 04-01-10 11:47

On 04-01-2010 07:32, Thomas von Hassel wrote:

> aaah, ja, zyb ... men sidst jeg hørte var zyb.com død og borte ?

Et hurtigt kig tyder på at Vodafone360 er gået i luften, med samme
funktionalitet.
Men jeg har ikke testet det.

mvh
Jesper \

Fra : Martin

Dato : 04-01-10 21:59

On 04-01-2010 11:47, Jesper Hartoft wrote:

> Et hurtigt kig tyder på at Vodafone360 er gået i luften, med samme
> funktionalitet.
> Men jeg har ikke testet det.

vodafone360 har fået deres egen site og er i beta, dog ikke i DK -
zyb.com er tilbage i sin gamle stand, kun med små reklamer for V360

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 05-01-10 08:31

On 04-01-2010 21:59, Martin wrote:

> vodafone360 har fået deres egen site og er i beta, dog ikke i DK -
> zyb.com er tilbage i sin gamle stand, kun med små reklamer for V360

Njah, hvis du trykker på "Signup", sendes du videre til Vodafone...
Så du kan ikke oprette en ny bruger på zyb.com.

mvh
Jesper \

Fra : Per Rønne

Dato : 04-01-10 17:18

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Jeg har anskaffet en iPhone og vil spørge, om der er nogen her der ved,
> hvordan jeg får mine telefonnumre flyttet fra min Nokia 2630 til min iPhone?

Jeg vil næsten tro at dine telefonnumre på Nokia ligger på SIM-kortet.
Og det kan let lade sig gøre hvis du sætter kortet i din iPhone [og den
er låst op].

Spørg 3, hvis det er der du har købt din iPhone.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 04-01-10 18:02

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> er låst op].
>
> Spørg 3, hvis det er der du har købt din iPhone.

Hæ, hæ..Per, du er nu vittig

Hans har lige købt en iPhone, og medmindre han er statsminister eller i
familie med Maersk er telefonen jo ikke låst op, vel?

Hvis han har købt den hos 3 har han også for mange penge, da deres
abonnement er dårligere end Telias(og deres dækning kun 10% bedre).

På en mobiltelefon kan man også gemme kontakter i telefonens hukommelse,
udenom SIMkortet, og måske er det tilfældet, hvem ved?

Så måske finder Hans selv ud af det, da han jo har fulgt med i tråden

Undskyld Per, men jeg bliver meget Pippi & Emil, når du er så kategorisk
Jeg håber, du er kommet godt ind i det nye årti

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-01-10 18:54

> Hæ, hæ..Per, du er nu vittig
>
> Hans har lige købt en iPhone, og medmindre han er statsminister eller i
> familie med Maersk er telefonen jo ikke låst op, vel?

500,- er da ikke en formue hvis man er utolmodig ... er du ikke bare
misundelig ?

> Hvis han har købt den hos 3 har han også for mange penge, da deres
> abonnement er dårligere end Telias(og deres dækning kun 10% bedre).

10% ... nej, 3's netværk (ihvertfald deres 3G dækning) er langt bedre
end Telias ..

> På en mobiltelefon kan man også gemme kontakter i telefonens hukommelse,
> udenom SIMkortet, og måske er det tilfældet, hvem ved?

alle nyere telefoner har som default sat til at gemme kontaker i den
interne hukommelse ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 04-01-10 19:17

> Hæ, hæ..Per, du er nu vittig
>
> Hans har lige købt en iPhone, og medmindre han er statsminister eller i
> familie med Maersk er telefonen jo ikke låst op, vel?

Da jeg oprindelig købte min iPhone [Telia] blev jeg tilbudt at få
overført mine telefonnumre fra den gamle. Som en ren service.

> Hvis han har købt den hos 3 har han også for mange penge, da deres
> abonnement er dårligere end Telias(og deres dækning kun 10% bedre).

Jeg gik nu fra Telia til 3 fordi abonnementet var /bedre/ end Telias.
Faktisk billigere [79 kroner om måneden med fri månedlig datatrafik på
op til 100 MB. Resten betales der for per forbrug].

> På en mobiltelefon kan man også gemme kontakter i telefonens hukommelse,
> udenom SIMkortet, og måske er det tilfældet, hvem ved?

Ikke på ældre modeller.

> Så måske finder Hans selv ud af det, da han jo har fulgt med i tråden
>

> Undskyld Per, men jeg bliver meget Pippi & Emil, når du er så kategorisk
> Jeg håber, du er kommet godt ind i det nye årti

Selvfølgelig.

Jeg havde i øvrigt ikke brug for at køre telefonnumre over på min iPhone
da jeg i forvejen synkroniserede min Palm Treo 650 med min Mac ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-01-10 20:28

> [...]

> Faktisk billigere [79 kroner om måneden med fri månedlig datatrafik på
> op til 100 MB. Resten betales der for per forbrug].

eh ... bedre for _dig_ mener du vel ..... 100MB fri trafik pr. mdr er
latterligt lidt for mange ..

/thtomas

Fra : Per Rønne

Dato : 04-01-10 21:18

> eh ... bedre for _dig_ mener du vel ..... 100MB fri trafik pr. mdr er
> latterligt lidt for mange ..

Der findes skam også andre abonnementordninger, både billigere [29
kr/md] og dyrere.

Mit faktiske forbrug ligger på 50 MB /md, og jeg bruger den kun sjældent
til at ringe med, eller sende SMS. Men det er rart ikke at skulle have
endnu en dims med til en enhed, der primært bruges til PIM, leksikon,
grafregner og diverse ordbøger.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-01-10 21:13

Nu har jeg oprettet mig som bruger på Vodafone360, logget ind, fundet
min mobiltelefonmodel, modtaget besked på mobilen fra sitet, fulgt
instrukserne, men jeg kan ikke får synkroniseringen til at virke.

Gik så (som vanligt, jo) på Google og fandt ud af, at jeg (heldigvis, og
øv for det!) IKKE er den eneste i verden, der har samme problem. Det er
selvfølgelig altid rart at vide, at man ikke er alene, men i dette
tilfælde hjælper det jo ikke.

Jeg har prøvet at sætte sim-kortet over på iPhonen, og det virker godt
nok der, men hvordan hælder jeg sim-kortets gemte telefonsnumre over på
iPhonen?

Det er sikkert simpelt nok, men jeg kan altså ikke finde ud af det.

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-01-10 21:32

Jeg vil lige tilføje, at min Nokia kan gå på nettet (omend noget
langsommeligt, derfor blandt andet har jeg købt en iPhone).

Det var desuden en medarbejder i TDC-butikken, der gav mig henviste mig
til zyb.com, der viderelinker til Vodafone360, og min Nokia er
understøttet ifølge deres hjemmeside.

Hans

Fra : N/A

Dato : 04-01-10 21:39

Fra : Per Rønne

Dato : 04-01-10 21:39

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Det skal lige nævnes, at min Nokia godt kan gå på nettet ...

Jeg kan kun sige at jeg ikke har personlige erfaringer med det, idet jeg
hele tiden synkroniserede numrene til Adressebogen på Mac.

Og du er vel klar over at det ikke blot er numrene der skal over; det er
også hele Kontaktbasen. For der står vel navn, adresse mv. på hver
person i din Nokia?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-01-10 21:45

Per Rønne skrev:
> Og du er vel klar over at det ikke blot er numrene der skal over; det er
> også hele Kontaktbasen. For der står vel navn, adresse mv. på hver
> person i din Nokia?

Det drejer sig kun om de telefonnumr der ligger på Nokiaen.

Af de 2 løsningsforslag jeg har fået bud på (Vodafone360 +
sim-kortoverførsel), virker som skrevet den første ikke, og jeg kan ikke
lige se, hvordan jeg med sim-kortet fra Nokiaen sat i iPhonen overfører
numrene til iPhonen.

De øvrige oplysninger har jeg gemt på min Mac i Adressebog, og det
virker - og rigig godt.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-10 03:36

Hej Hans,

> sim-kortoverførsel), virker som skrevet den første ikke, og jeg kan ikke
> lige se, hvordan jeg med sim-kortet fra Nokiaen sat i iPhonen overfører
> numrene til iPhonen.

På telefonen trykker du på "Settings" og så på "Mail, Contacts,
Calendars". Endeligt trykker du på "Import SIM Contacts".

Fra : Hans Houmøller

Dato : 05-01-10 12:51

Jens Kristian Søgaard skrev:
> Hej Hans,

> På telefonen trykker du på "Settings" og så på "Mail, Contacts,
> Calendars". Endeligt trykker du på "Import SIM Contacts".

Det ser ud til, at den løsning virker, så tak for det. Hvad jeg lærte
denne gang: at bladre lidt længere ned på de sider, der er på iPhone
skærmen.

Tak for assist her i gruppen.

Hans

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-01-10 17:45

Jens Kristian Søgaard skrev:
> Hej Hans,

> På telefonen trykker du på "Settings" og så på "Mail, Contacts,
> Calendars". Endeligt trykker du på "Import SIM Contacts".

Det prøvede jeg at rode med, men fik det aldrig til at virke med mit
gamle SIM-kort. Det endte med jeg opgav.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-01-10 19:21

> Det prøvede jeg at rode med, men fik det aldrig til at virke med mit
> gamle SIM-kort. Det endte med jeg opgav.

Spørgsmålet er også om det i det hele taget er det værd.

Der skal kun overføres telefonnumre, og bagefter skal det hele flettes
sammen med de eksisterende kontakter. Han skal vel ikke bare have lagret
telefonnumrene, men have også adresser og mail-adresse under samme navn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 06-01-10 16:30

"Hans Houmøller" <hanshoumoller@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har anskaffet en iPhone og vil spørge, om der er nogen her der ved,
> hvordan jeg får mine telefonnumre flyttet fra min Nokia 2630 til min
> iPhone?

Se på Zyb

http://zyb.com/lang/da/

Mvh.

Martin

Fra : Hans Houmøller

Dato : 07-01-10 01:09

Så er det lykkedes mig at få det til at fungere med hjælp af de mange
gode bud på løsninger i tråden her, lidt syslen og tålmodighed, men frem
for alt en tilpas portion nysgerrig-& stædighed.

Jeg må tilstå/indrømme, at jeg er godt tilpas ved min overgang til Mac
og bliver stadigt mere fortrolig med den daglige brug. Jeg bruger
flittigt Google, når noget ikke virker, forsøger mig en masse frem og
laver derved nogle skævere, MEN hvad gør det, når der er folk i kulissen
her, man kan spørge til råds, når tingene driller over evne?!

Hans