Danish-English Dictionary
Fra : Nina Storm

Dato : 03-01-10 16:08

Hvad gør andre glade brugere af Danish-English Dictionary.app som
åbenbart ikke køre under 10.6.

Findes der en lignende lille app der kan, eller skal jeg bruge Rosetta?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-01-10 16:14

Nina Storm <Nina.Storm@fjernfjernforum.dk> wrote:

> Hvad gør andre glade brugere af Danish-English Dictionary.app som
> åbenbart ikke køre under 10.6.
>
> Findes der en lignende lille app der kan, eller skal jeg bruge Rosetta?

spørger udvilkeren om der er lavet en opdatering ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-01-10 17:38

Thomas von Hassel wrote:

> spørger udvilkeren om der er lavet en opdatering ?

Hvis det er det der lille 'pirat-program', der bygger på Munksgaards
DA-EN-DA, så er der ikke kommet noget. Svjh. er der endda nedlagt et
forbud fra Gyldendals side nu, hvor de ejer Munksdaard Intl. Pub.. - Så
det bedste er nok at køre den under Rosetta...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-01-10 17:50

> Hvis det er det der lille 'pirat-program', der bygger på Munksgaards
> DA-EN-DA, så er der ikke kommet noget. Svjh. er der endda nedlagt et
> forbud fra Gyldendals side nu, hvor de ejer Munksdaard Intl. Pub..

et forbud mod et pirat program... og det undrer dig ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-01-10 18:06

Thomas von Hassel wrote:

> et forbud mod et pirat program... og det undrer dig ?

Hvorfor tror du, jeg satte 'pirat-program' i situationstegn? - Han havde
opr. en tilladelse til at lave det fra Munksgard, men efter Gyldendal
har overtaget Munksgaard, mistede han den tilladelse, men blev ved med
at lancere programmet. - Han er ikke den eneste, det er gået ud over. Vi
sidder med præcis samme problem på Nisus Software, hvor vi ikke kan få
tilladelse til at re-kompilere de ordbøger, som vi købte hos Munksgaard
Intl. Pub., så de kan bruges sammen med både NisusWriter Express og
NisusWriter Pro. - Så hvis vi vil have fx. danske, tyske, franske,
norske, svenske, osv. ordbøger i Nisus, er vi pisket til at bruge de
ordbøger, der udgives af Howard University, og som bruges i bl.a.
CocoAspell, men disse ordbøger er langt fra den standrad, som både
Munksgaards og Politikens ordbøger har. Vi har prøvet både Gyldendal og
Politiken, men begge har sagt blankt nej til, vi må bruge dem - selv mod
licensbetaling.

Jeg /har/ haft drøftelser med Gyldendal på vegne af Nisus, men uden held.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-01-10 18:34

> [...]
> licensbetaling.
>
> Jeg /har/ haft drøftelser med Gyldendal på vegne af Nisus, men uden held.

mon ikke de bare vil have flere penge ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-01-10 19:08

Thomas von Hassel wrote:

> mon ikke de bare vil have flere penge ?

Nej, det er ikke det. - Direktøren sagde ja, hellere end gerne, men
bestyrelsen sagde et blankt nej efter indstilling fra deres IT sektion
med begrundelsen, at der ikke skal være interne ordbøger fra Gyldendal /
Munksgaard til Mac OS X og Linux platformen. - Det var den korte besked,
jeg måtte sende videre til resten af Nisus' udviklingsgruppe.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-01-10 16:51

Nina Storm skrev:
> Hvad gør andre glade brugere af Danish-English Dictionary.app som
> åbenbart ikke køre under 10.6.
>
> Findes der en lignende lille app der kan, eller skal jeg bruge Rosetta?

Hvis det kan klares med at installere Rosetta så gør dog det :)

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 03-01-10 17:08

> [...]

> åbenbart ikke køre under 10.6.
>
> Findes der en lignende lille app der kan, eller skal jeg bruge Rosetta?

Har ladet mig fortælle at nogen bruger ordbøger til den indbyggede
"Dictionary.app", de skal ligge i ~/Library/Dictionaries (kender ikke
den danske sti).

~ Jørgen

Fra : Nina Storm

Dato : 03-01-10 17:27

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> Har ladet mig fortælle at nogen bruger ordbøger til den indbyggede
> "Dictionary.app", de skal ligge i ~/Library/Dictionaries (kender ikke
> den danske sti).

Der ligger ikke nogen dictionairies hos mig der.

Men pyt. Thorbjørn har ret, det fungerer jo helt umærkeligt med Rosetta.

Så det har jeg gjort.

Det er bare nu og da jeg bruger den til et simpelt opslag.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Per Rønne

Dato : 03-01-10 22:28

> [...]

> åbenbart ikke køre under 10.6.
>
> Findes der en lignende lille app der kan, eller skal jeg bruge Rosetta?

Du køber ganske simpelt Gyldendals Røde da-en-da. Listepris 700, men den
er vist også tre gange større end den oldnordiske til Classic, som endda
er en piratudgave.

Ja, Gyldendals Røde er i den nye udgave fælles for mac og win, og med
sprogene engelsk, tysk, fransk og spansk. Fås også til iPhone, men så er
prisen kun 199 stykket.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk