Nye RAM
Fra : Mathias Vinther

Dato : 04-01-10 12:57

Hej jeg har en IBM T60 med 2 GB ram (ca. denne dog med mere HDD

, hvilket jeg gerne vil opgradere til 4 GB ram. Jeg er dog ret grøn på
dette område ved stort set intet. Via Speccy har jeg fået følgende
information om de ram som sidder i?

RAM
   Memory
   Type: DDR2
   Size: 2048 MBytes
   Channels #: Dual
   DRAM frekvens: 332.5 MHz
   Cas# Latency (CL): 5.0 clock
   RAS# to CAS# delay (tRCD) 5 clocks
   RAS# precharge (tRP) 5 clocks
   Cycle time (tRAS) 15 clock
   Bank cycle time (tRC)

Er der nogen som kan komme et godt forslag til indkøb af nogle ram, til
maskinen? Vil det kunne betale sig at købe 8 GB og så putter Win 7 med
64 bit på? Budget er ca. 0-600 kr.

Mathias Vinther

Fra : Mathias Vinther

Dato : 04-01-10 13:02

Fik vist ikke givet link til siden med maskinen: http://alturl.com/5bah

Mathias Vinther skrev:
> [...]
>
> Er der nogen som kan komme et godt forslag til indkøb af nogle ram, til
> maskinen? Vil det kunne betale sig at købe 8 GB og så putter Win 7 med

Mathias Vinther
Stud.scient i Nanoscience ved iNano AU

Fra : Brondola

Dato : 04-01-10 14:46

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-62487

Iflg. IBM understøtter T60 max 4Gb ram.....

Det du skal lede efter er DDR2 SO-DIMM til maskinen...

http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=so-dimm&qt=Fql&nf=strmatrix7%3a^4+GB%C2%A44294967296.0000000000%24%C2%A7specifictaxonomy%3a^Hardware|2%2fRAM|37%24&s=price

--
Venlig hilsen
Brondola

"When we do right nobody remembers. When we do wrong nobody forgets"

"Mathias Vinther" <mvinther@gmail.spammodtagesikke.com> skrev i en
meddelelse news:4b41d8b8$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : jk

Dato : 04-01-10 14:47

On Mon, 04 Jan 2010 12:57:25 +0100, Mathias Vinther
<mvinther@gmail.spammodtagesikke.com> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen som kan komme et godt forslag til indkøb af nogle ram, til
>maskinen? Vil det kunne betale sig at købe 8 GB og så putter Win 7 med

Hej

Så vidt jeg kan læse, kan bundkortet ikke acceptere større moduler end
2 Gb, og det har 2 slots: max. 4 Gb
http://www.diahmemory.com/lenovo-thinkpad-t60-notebook-ram.html

Disse passer fint:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=433432

removal:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-63769
isætte:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-62825.html

Hvis ikke 4 Gb er nok med win7, kan jeg anbefale ubuntu 64. Det
performer bedre.
Der er ikke nævneværdige ulemper ved win7 64 bits, i forhold til 32
bits, og den kan se mere ram. 32 er spild af tid i dag.

mvh

John