Kold spagetti + ?
Fra : Michael 'silver'

Dato : 03-01-10 05:40

Hejsa gruppe og godt nytår!.

Nu er det så igen Januar og igen for mig er det spagetti måneden pga gaverne
til de små nevø og niece poder og lign. Og jeg har for vane at lave for
store portioner af det og stiller så resten i køleskabet men får det aldrig
spist og kyler det så ud igen.

Så ville jeg gerne have jeres forslag til hvad der kunne forvandle det
kedelige kolde spagetti til noget som kunne være godt at spise som hurtigt,
eller decideret måltid eller andre forslag.

Det er spagetti, ikke skruer, jeg bruger så pastasalat er ikke lige det
bedste.

Hjælp mig venligst :D, er en klovn til madlavning hehe.

Mvh
Silver.

Fra : Linde

Dato : 03-01-10 06:29

"Michael 'silver'" <dsl469016@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kedelige kolde spagetti til noget som kunne være godt at spise som
> hurtigt, eller decideret måltid eller andre forslag.

Det kan jo "genoplives", og bruges til endnu en gang tomatsovs eller hvad du
nu vil. Hvis du putter det i en si, og så i en gryde med kogende vand i
bunden, og låg på, i nogle minutter...så er det som nyt. Du sparer ikke
alene spaghetti, men også tid på tilberedningen! Et godt studentertip, hvis
jeg selv skal sige det.

Mvh
Linde

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 03-01-10 12:20

"Michael 'silver'" skrev i en meddelelse

> [...]
> bedste.
>
> Hjælp mig venligst :D, er en klovn til madlavning hehe.

Jeg plejer at smide lidt Olivenolie ( en god Jomfru ) på panden , ikke alt
for hård varme !

Så på med spagettien og lidt friskkværnet peber og lidt salt , nogen gange
lidt basilikum eller oregano eller begge dele alt efter lyst, det varmes
igennem stille og roligt.

Det kan så severes med alt muligt koldt eller varmt kød man måtte have ,
eller blot spises uden kød-.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ralph

Dato : 03-01-10 12:58

"Michael 'silver'" <dsl469016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Det er spagetti, ikke skruer, jeg bruger så pastasalat er ikke lige det

Som skrevet: på panden ved svag varme med god olivenolie, salt og peber, så
er der dømt tøm køleskabet:
pesto, hvidløg, tomattern, peberfrugt, skinketern, chorizopølse,
blåskimmelost, bacon, parmaskinke, artiskokhjerter, champignon, hakket
oliven, persille, sardiner, cocktailpølser, soltørrede tomater, finthakket
løg, kogt laks, røget laks, revet ost.
Læg selv til og træk fra, min favorit er pesto, hvidløg og soltørrede
tomater - hvis man så er heldig at have et frisk flute og en flaske kold
hvidvin så er det nærmest gæstemad.

--
Ralph

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-01-10 14:14

Michael 'silver' <dsl469016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
001b5669$0$1242$c3e8da3@news.astraweb.com

> Hjælp mig venligst :D, er en klovn til madlavning hehe.

Kog kun den pasta, du skal bruge hér og nu.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Grethe Hoff

Dato : 03-01-10 15:07

> [...]
> bedste.
>
> Hjælp mig venligst :D, er en klovn til madlavning hehe.

På pannen med litt god olje, 1-2 egg piskes evt med et par dråper tabasco og
slåes over, stekes som en omelett. Og du blir god og mett!
Bon appetitt!
--
Grethe
deilig å være norsk i DK

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 03-01-10 17:28

> [...]
> bedste.
>
> Hjælp mig venligst :D, er en klovn til madlavning hehe.

Altså, hvis det ikke skal varmes igen, så kan det jo stadig bruges til
pasta-salat. Med dvs. friske grøntsager, lidt stegt eller kogt kød og en
passende dressing.

VH Pernille

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 03-01-10 12:01

On 3 Jan., 05:40, "Michael 'silver'" <dsl469...@vip.cybercity.dk>
wrote:

> Hjælp mig venligst :D, er en klovn til madlavning hehe.

Det er en ærlig sag! Jeg vil klart anbefale, at du holder dig til de
mængder, du spiser på førstedagen (som hovedregel 100 g. pr. person
hvis der er en hovedret efter, ellers 150-200 g). Al pasta er bedst
friskkogt. Når det er sagt, så har jeg flere gange haft held med at
gemme pasta (også spaghetti) i sovsen, f.eks. tomatsovs eller kødsovs.
Ved opvarmning er pastaen typisk lidt mindre al dente, men kan som
regel gå an. En enkelt gang er det lykkedes mig at stege en gang kogt
og nedkølet spaghetti, der ikke var klistret sammen, lidt som andre
også har erfaring med her i tråden. Jeg ville nok vælge enten en gang
pesto eller en aglio, olio e peperoncino (masser af hvidløg,
olivenolie og lidt chili).

I øvrigt smager næsten al pasta godt, hvis man overdænger det med
rigelige mængder friskrevet parmiggiano :)

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Michael 'silver'

Dato : 04-01-10 21:34

Tak for alle jeres svar :D, har fået dem alle printet ud så jeg har det
liggende i køkkenet i min spagetti si så jeg husker det næste gang der laves
portioner :).

Mange tak :), men flere må da meget gerne komme med jeres bud.

Mvh
Silver.

Fra : Ole Madsen

Dato : 09-01-10 15:47

"Michael 'silver'" <dsl469016@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa gruppe og godt nytår!.
>

> Det er spagetti, ikke skruer, jeg bruger så pastasalat er ikke lige det
> bedste.

noget jeg elsker er at bruge beauve tomatketchup, og så putte noget ekstra
olivenolie ovenpå, det liver hele retten op i den grad, mumf

Ole