formatere låste hukkomelseskort...???
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 02-01-10 15:30

har en hel stak kort liggende... SD, MINI SD, Micro SD, M2 og memorystik
liggende...

de er ALLE med kode... som jeg ikke kender...

jeg vil gerne have dem formateret så jeg kan bruge dem...

men hvordan dælen gør jeg det?

sætter jeg dem i computeren kan den slet ikke se dem...

i telefonen skal den have koden før den vil noget som helst...

så hvad faen gør man?

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-10 15:38

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> wrote in message
> [...]
>
> sætter jeg dem i computeren kan den slet ikke se dem...
>
> i telefonen skal den have koden før den vil noget som helst...

Uden at være sikker, men mon ikke det er umuligt..? "secure" digital...

hvad med et program som winhex?

Kasper

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 02-01-10 16:06

"Kasper" <Tjae> skrev i en meddelelse

> "Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> wrote in message

> Uden at være sikker, men mon ikke det er umuligt..? "secure" digital...
>
> hvad med et program som winhex?
>
> Kasper
dont know:)

hvad gør winhex? men problemet er jo at min computer slet ikke kan se
kortet... altså som om der ikke er noget i... har prøvet med 2 forskellige
computere.... kan godt være det ikke kan lade sig gøre... men kunne jo
være:)

Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 02-01-10 16:24

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kortet... altså som om der ikke er noget i... har prøvet med 2 forskellige
> computere.... kan godt være det ikke kan lade sig gøre... men kunne jo
Måske denne dims kan løse det.

http://www.alibaba.com/product-gs/202974938/SD_unlock.html

PH

Fra : Per

Dato : 02-01-10 20:18

Nikolai R. jensen wrote:
> [...]
> memorystik liggende...
>
> de er ALLE med kode... som jeg ikke kender...
>
> jeg vil gerne have dem formateret så jeg kan bruge dem...

Kan de (SD) evt. formatteres i et kamera ?

Det ville jeg prøve.

/ Per

Fra : jos

Dato : 02-01-10 22:28

Per wrote:

> Kan de (SD) evt. formatteres i et kamera ?
>
> Det ville jeg prøve.
>
> / Per
ikke hvis computeren ikke kan se kortet

men ofte kan man med en kortlæser se disken i
computeradministration->lager->diskhåndtering se kortet og vælge ny
partition og derefter formater.

finn

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 03-01-10 02:05

"jos" <jos@her.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> men ofte kan man med en kortlæser se disken i
> computeradministration->lager->diskhåndtering se kortet og vælge ny

se det lyder lidt mere spændende:)

men men men den kortlæser jeg har i min computer nu... det er jo på en måde
også en ekstern... det er en stationær pc hvor jeg har købt den her i sin
tid : http://www.mvktech.net/images/reviews/icy861/icy-861b-bg-06.jpg

når jeg smider et låst kort i... så ryger forbindelsen til den.. helt og
aldeles... jeg skal pille den fra, genstarte uden den og så igen genstarte
hvor den er sat til før den finder drevene igen....

men på min bærbare ser den bare slet ikke kort´ne...

har tidligere prøvet med en ekstern kortlæser fra thansen... der var der
heller ikke hul igennem....

kan dog ikke huske om jeg prøvede det du snakker om... noget du tror der
virker? for så vil jeg da lige købe en billig ekstern kortlæser igen...

Nikolai

Fra : jos

Dato : 03-01-10 12:36

> [...]
>
> kan dog ikke huske om jeg prøvede det du snakker om... noget du tror
> der virker? for så vil jeg da lige købe en billig ekstern kortlæser

Nu befinder vi os jo i en verden hvor intet er givet
Men jeg havde selv på et tidspunkt fat i nogle låste kort fra noget
medico-udstyr, og løste det på nævnte måde.
Der er heller ikke nogen grund til at fortælle hvorfra, eller hvorfor men de
var også absolut legale

En anden måde er, hvis du har adgang til et kort mage til, men uden lås, er
st smide det i en linuxmaskine, læse kortet som er i orden til en fil, og
bagefter smide filen ud på det låste kort. Det har også virket for mig, som
den hurtigste måde at få et antal kort igang - en simpel form for "diskcopy"
- bruger iøvrigt metoden til hurtigt at kopiere bootbare USBnøgler!

finn

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 03-01-10 12:30

> [...]
>
> men ofte kan man med en kortlæser se disken i
> computeradministration->lager->diskhåndtering se kortet og vælge ny

og lige et dumt spørgsmål.. computeradministration... hvor finder jeg det???

Fra : jos

Dato : 03-01-10 13:56

> og lige et dumt spørgsmål.. computeradministration... hvor finder jeg
> det???
startknappen
kontrolpanel
administration
computeradministration
lager
diskhåndtering

Fra : Leif Neland

Dato : 02-01-10 23:50

Nikolai R. jensen wrote:
> har en hel stak kort liggende... SD, MINI SD, Micro SD, M2 og memorystik
> liggende...
>
> de er ALLE med kode... som jeg ikke kender...
>
> jeg vil gerne have dem formateret så jeg kan bruge dem...

/me undrer sig over hvordan man kommer i besiddelse af en hel stak kort
man ikke har koden til...

Leif

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 03-01-10 01:58

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> /me undrer sig over hvordan man kommer i besiddelse af en hel stak kort
> man ikke har koden til...
> Leif

jeg undrer mig over at folk har så travlt med at mistænkelig gøre alt og
alle.... og forstår slet ikke de har tid til at sidde herinde og skrive når
nu de kunne patruljere området istedet for....

jeg kunne nu fortælle hvordan og hvorledes jeg har anskaffet mig dem... men
ærligt... det har du ikke fortjent at få en forklaring på!

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-01-10 17:08

Leif Neland skrev:
> /me undrer sig over hvordan man kommer i besiddelse af en hel stak kort
> man ikke har koden til...

Tja, jeg fik på et tidspunkt en PDU (Avanceret strømfordeler) der havde
stået hos et firma i deres server rum. De ville ikke oplyse mig koden
til konfigurationen af PDU'en da de brugte samme kode på deres andre
PDU'er stadig i drift. Løsningen var så at jeg selv måtte skaffe et
kabel (Kostede gratis fra producenten :) ) og nulstille udstyret.

Så det kunne jo tænkes at det er en lignende årsag. Nogle kort med ikke
kritiske data, som man ikke længere har behov for, men som man ikke lige
gider bruge tid på at låse op, og ikke vil aflevere koden til, fordi den
stadig bruges til kort man ikke ønsker andre kan kigge på.

- Chano Andersen

Fra : Leif Neland

Dato : 03-01-10 09:15

Nikolai R. jensen wrote:
> [...]
>
> sætter jeg dem i computeren kan den slet ikke se dem...
>
> i telefonen skal den have koden før den vil noget som helst...

Kunne det tænkes de var defekte og ikke med kode?

Leif

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 03-01-10 10:22

> Kunne det tænkes de var defekte og ikke med kode?

nope da der bliver spurgt efter kode når jeg sætter dem i en mobil...