Har I set prisen?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 03-08-01 11:19

Hej,

Har I set hvad Sonofon Butikken sælger en T39 til? 2500,- Sådan en tror jeg sørme jeg skal have...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Fly

Dato : 03-08-01 12:13

hehe - kan den virkelig kun klare 11 min. taletid? Det står der ihf. på
sonofon.dk's shop...

Fra : Hauge

Dato : 03-08-01 20:48

Hejsa

"Fly" <no@spam.ok> wrote in message
> hehe - kan den virkelig kun klare 11 min. taletid? Det står der ihf. på
> sonofon.dk's shop...

Jamen er der da nogen der bruger deres mobil til at tale i? Jeg troede kun
sådan en blev brugt til ringetoner, operatør-logo og andet skrammel.

Mvh Hauge

Fra : Keld Broe

Dato : 03-08-01 15:38

> Har I set hvad Sonofon Butikken sælger en T39 til? 2500,- Sådan en tror
jeg sørme jeg skal have...

og til 2289.00 kr. hos tele vanløse (fra mobilpriser.dk)

Mvh Keld B

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 03-08-01 21:51

> og til 2289.00 kr. hos tele vanløse (fra mobilpriser.dk)

Med et telia abb. til lidt for meget pr. måned til mit brug...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Hans

Dato : 03-08-01 23:16

On Fri, 3 Aug 2001 12:19:13 +0200, "Rasmus Nielsen"
<rasmusn@rasmusn.dk> wrote:

>Hej,
>
>Har I set hvad Sonofon Butikken sælger en T39 til? 2500,- Sådan en tror jeg sørme jeg skal have...

Ja og 2070,- med taletid - go figure!

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 04-08-01 09:05

> Ja og 2070,- med taletid - go figure!

Det må tydeligvis være en fejl? Det rigtige er vel 3070...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Hans

Dato : 04-08-01 12:47

On Sat, 4 Aug 2001 10:04:37 +0200, "Rasmus Nielsen"
<rasmusn@rasmusn.dk> wrote:

>Det må tydeligvis være en fejl? Det rigtige er vel 3070...

Ja måske, men hvis jeg stod og skulle bruge en så ville jeg da købe
den til 2070,- (selv om deres taletid er meget dyr)

mvh
Hans

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 04-08-01 14:15

> Ja måske, men hvis jeg stod og skulle bruge en så ville jeg da købe
> den til 2070,- (selv om deres taletid er meget dyr)

Det er jo tydeligvis en fejl, hvorfor de ikke vil sælge til den pris...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-08-01 14:16

Rasmus Nielsen skrev:

>Det er jo tydeligvis en fejl, hvorfor de ikke vil sælge til den pris...

Jeg mener skiltningsloven siger man _skal_ sælge til den annoncerede
pris (med mindre der står de tager forbehold for trykfejl på skiltet).
Ellers er det jo bare at de hurtigt får pillet skiltet ned og lavet et
nyt.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 04-08-01 15:24

> [...]
> pris (med mindre der står de tager forbehold for trykfejl på skiltet).
> Ellers er det jo bare at de hurtigt får pillet skiltet ned og lavet et

Nope ikke hvis du er i ond tro som du er her, at du burde vide at det var en
fejl, du kan heller ikke købe en ny bmw til 50000 bare fordi forhandleren
har glemt et 0 på skiltet

Hygge

Flemming

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-08-01 15:27

Flemming Lynggaard skrev:

>Nope ikke hvis du er i ond tro som du er her, at du burde vide at det var en
>fejl, du kan heller ikke købe en ny bmw til 50000 bare fordi forhandleren
>har glemt et 0 på skiltet

Jeg må indrømme at jeg ikke _aner_ hvordan Ericssons priser er på
mobiltelefoner, så jeg ville ikke være i ond tro. Så jeg den til
2070,- ville jeg tro den kostede det (det ville hr. og fru Hansen
også).

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 04-08-01 16:04

> [...]
> mobiltelefoner, så jeg ville ikke være i ond tro. Så jeg den til
> 2070,- ville jeg tro den kostede det (det ville hr. og fru Hansen

Ja, men prisen står ved siden af prisen med abb. osv., og man kan jo nok
regne ud at man ikke får telefonen 500 kr. billigere hvis man _ikke_ opret-
ter abb...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Tony

Dato : 05-08-01 22:01

Lasse skrev

Jeg kan ikke huske hvor jeg fandt det dengang, men jeg kan huske at jeg
læste at en annonceret pris i en butik er det samme som et tilbud. Dette
tilbud skal sælger honorere.

Flemming skrev
> [...]
en
> fejl, du kan heller ikke købe en ny bmw til 50000 bare fordi forhandleren

Nu er ovenstående eksempel vist lidt indlysende men mobilmarkedet er da så
forplumret at det ikke er til at gennemskue noget som helst. I Obs så jeg en
T18 til 99,- med debitel-abonnement, og en T10 til 1498,- med
TDC-abonnement. Jeg synes ikke man overhovedet kan anklages for ond tro når
det gælder mobiltelefoner.

Tony

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 06-08-01 08:20

> Jeg kan ikke huske hvor jeg fandt det dengang, men jeg kan huske at jeg
> læste at en annonceret pris i en butik er det samme som et tilbud. Dette
> tilbud skal sælger honorere.

Det kan ikke sammenlignes, er jeg lige blevet belært om ovre i dk.videnskab.jura

I øvrigt talte jeg med en fra Sonofon butikken idag, og prisen rettes i løbet af dagen...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Claus Rolsted

Dato : 11-08-01 04:56

Desværre Tony m.fl., Rasmus har ret.
En annonceret pris i et tilbudsblad er ikke et tilbud, som retligt binder
sælger.
Annoncer er en "opfordring til at give tilbud", som det hedder juridisk.
Dvs. at sælger ved annoncen opfordrer læseren til at komme ned i butikken og
tilbyde at købe telefonen for den annoncerede pris. Sælger kan dermed godt
sige nej tak, hvis annoncen var en fejl.

Ved fysisk skiltning i en butik vil ond tro også fratage køber 'retten' til
at købe telefonen til skiltet pris.

Mvh
Claus Rolsted
ICQ: 91028400

Fra : Søren Kjærsgaard

Dato : 07-08-01 11:26

Hej, jeg har lige købt en ved Tele Vanløse, -til 3089 uden abonnement. Den
fedeste fon jeg nogensinde har haft!
Har også haft mulighed for at afprøve et trådløst bluetooth headset (GN9010)
og det virkede perfekt.
Liiiidt for fedt at gå rundt med fonen i lommen og snakke gennem et trådløst
headset.
For slet ikke at nævne brugen i bilen

hilsen Søren