Gratis deling af word/pdf-filer online?
Fra : Anette

Dato : 02-01-10 16:24

Findes der et sted, hvor man (gratis) kan lægge word eller pdffiler online -
filer som der efterfølgende kan linkes til fra en f.eks. en blog? Det skal
være muligt for alle at tilgå linket (og dermed filen) uden at være
tilmeldt. Prøvede Microsofts Office Live Sharing, men dér skal modtageren
være "tilmeldt" så det dutter ikke, som jeg ser det.

Any ideas?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-01-10 16:34

"Anette" <anettelinnea(@)pc.dk> skrev:

> Findes der et sted, hvor man (gratis) kan lægge word eller pdffiler online

Har du ikke en hjemmeside?

--
Bertel

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 02-01-10 17:58

Bertel Lund Hansen <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:

> Har du ikke en hjemmeside?

OP er kunde hos TDC.

Jeg tror det er lidt mer' kringlet idag hos TDC. De har noget der hedder
Webdisk, på 5 GB og som følger 'gratis' med et bredbåndsab. Det skulle
være muligt at dele en mappe på sin Webdisk. Her er ihvertfald
opskriften på hvordan man slukker for delingen:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=22121

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Anette

Dato : 02-01-10 17:35

> Har du ikke en hjemmeside?

Det havde jeg engang, men så lukkede TDC for den service her i efteråret.
Men jeg har nu fundet ud af, at Google har en Google Docs i lighed med
WebPicasa. Den har jeg lige prøvet og efter jeg fik gjort dokumentet
offentligtligt funker det perfekt til mit behov.

Tak for jeres forskellige input.

A.

Fra : Steen

Dato : 03-01-10 12:10

"Anette" <anettelinnea(@)pc.dk> wrote:

> [...]
> WebPicasa. Den har jeg lige prøvet og efter jeg fik gjort dokumentet
> offentligtligt funker det perfekt til mit behov.

Google Docs er rigtigtnok en fremragende service. Man kan skrive direkte
på nettet (i diverse formater), og dele dokumenter - skrive videre
derhjemme etc. Min datter bruger det i stedet for en Officepakke, så kan
hun komme til dokumenter både i skolen og derhjemme.
--
Steen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 02-01-10 16:52

On Sat, 2 Jan 2010 16:23:32 +0100, Anette wrote:

> Findes der et sted, hvor man (gratis) kan lægge word eller pdffiler online -
> filer som der efterfølgende kan linkes til fra en f.eks. en blog? Det skal

Du kan have dem liggende på din egen computer. Der er dog så naturligvis
kun adgang til dem for andre, når den er tændt.

Hvordan: http://help.opera.com/Windows/10.10/da/unite.html

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 05-01-10 10:19

Anette skrev:
> [...]
> uden at være tilmeldt. Prøvede Microsofts Office Live Sharing, men dér
> skal modtageren være "tilmeldt" så det dutter ikke, som jeg ser det.

Jeg synes at Dropbox er super til
den slags:

https://www.dropbox.com/

Jørgen Farum Jensen