Ånder.
Fra : Ove

Dato : 03-08-01 11:03

Jeg vil gerne vide hvorfor man opfatter ånder med tøj på? har det noget
at gøre med det tøj de havde på da de døde, som jo oftest er noget
papirtøj, eller er det dt tøj de mest har gået i? og hvorfor opfatter
man dem som gamle eller unge? Jeg lagde mærke til i tvudsendelsen
"Åndernes magt" forleden, at en af ånderne var 82 år. Jeg mener ikke at
det kan have sin rigtighed hverken med alder eller påklædning. Er der en
venlig sjæl der vil kommentere dette?
Ove Kristiansen

http://www.kandu.dk/

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 03-08-01 20:01

Ove wrote:
> Jeg vil gerne vide hvorfor man opfatter ånder med tøj på?

Af samme årsag som du opfatter ænder med tøj på i Anders And bladet.
Forældre ville ikke købe et andersand blad til deres børn, hvis der kun
var nøgle ænder i det.

Jeg har selv altid undret mig over at hulken (du ved ham det
grønne monster) har elastik underbukser på, mens alt det
andet tøj bliver revet i småstykker når han transmofriferes til
hulk form. Åbenbart kan historier om en grøn nudist superhelt
ikke sælge, så derfor må han i sagens naatur have elastik
underbukser på, selvom det virker lidt komisk.

Desuden ville tanken om pensionerede nudist ånder nok
kan få selv den stærkeste skeptiker til at gyse. ;*)

> Jeg lagde mærke til i tvudsendelsen "Åndernes magt" forleden,
> at en af ånderne var 82 år.
;*) Hvor fik de det fra. Bankede han 82 gange på døren eller et
eller andet?

> Jeg mener ikke at det kan have sin rigtighed hverken med alder
> eller påklædning. Er der en venlig sjæl der vil kommentere dette?

Vi ser hvad vi forventer at se, selv når vi ser noget, der ikke er der.

--
Carsten Svaneborg
http://www-theory.mpip-mainz.mpg.de

Fra : Ole Nielsby

Dato : 05-08-01 23:28

Carsten Svaneborg <nowhere@onthe.net> skrev:

> [...]
> ikke sælge, så derfor må han i sagens naatur have elastik
> underbukser på, selvom det virker lidt komisk.

Når Gøl-pølsevikingen kan gå med shorts, kan Hulken vel
også gå med elastikunderhylere...

ON/*** Fjern sneglen fra min svaradresse ***