Indisk i Berlin?
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-01-10 14:35

Er der nogen, der kender en billig men god indisk restaurant i Berlin?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : zillyink

Dato : 02-01-10 06:52

On 1 Jan., 14:34, jes...@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:
> Er der nogen, der kender en billig men god indisk restaurant i Berlin?

> [...]

Aarti på Oranienburger Strasse 28
Amar på Schlesische Strasse 9
Amrit på Oranienburger Strasse 45
Kashmir Palace på Marburger Strasse 14
Khushi på Kollwitz Strasse 37
Namaskar på Pariser Strasse 56
Shezan Neue på Rosstrasse 13
Suriya Kanthi på Knaackstrasse 4

Kilde: Marco Polo: City Guide Berlin - Hentet fra Mac App´s.

--
F.B.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-01-10 14:54

zillyink <zillyink@gmail.com> wrote:

> [...]
> Shezan Neue på Rosstrasse 13
> Suriya Kanthi på Knaackstrasse 4
>

> Kilde: Marco Polo: City Guide Berlin - Hentet fra Mac App´s.

Tak.

Viste ikke at der fandtes en app til det.

Fra : Jørgensen

Dato : 02-01-10 15:08

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i meddelelsen

> Viste ikke at der fandtes en app til det.

Der findes adskillige til større byer og de er guld værd, og nu er det
tilfældigvis Marco Polo jeg bruger, men de findes også gennem andre udbydere

Jeg har med stor glæde brugt Berlin, Barcelona, Tokyo og Amsterdam
app´serne, der kan vise restauranter, seværdigheder, togtider osv. osv. osv.
Alt kan vises i GoogleEarth og Taxa´er bestilles til det punkt du står på og
du dirrigeres til nærmeste relevante station. (kræver Gms/3G ell. WiFi)

De

--
F.B

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-01-10 15:21

Jørgensen <flem.i@liveornot.dk> wrote:

> [...]
> du dirrigeres til nærmeste relevante station. (kræver Gms/3G ell. WiFi)

Lyder godt. Imidlertid er de restauranter, som er med på sådan en
ordning ikke nødvendigvis altid de bedste men blot dem som betaler til
ordningen.

Fra : Jørgensen

Dato : 02-01-10 15:45

> Lyder godt. Imidlertid er de restauranter, som er med på sådan en
> ordning ikke nødvendigvis altid de bedste men blot dem som betaler til
> ordningen.

Korrekt, og som altid må det være dagsformen og ens egen næse der afgøre
valget på stedet!

Jeg har oftest forhørt mig hos de lokale, hvor de går hen for at spise,
oftest rasende godt og til menneskepenge!

Omvendt er det rart at kunne slå op og se hvad der er i området, og så
hurtigt og nemt spist den type mad man havde lyst til.

I app´sen over Berlin er der over hundrede restauranter i alle kategorier og
prislag og en del er rigtig rigtig gode, jeg har selv spist der og det var
ikke alene igennem app´s anbefalinger, men gennem venner og
forretningsbekendtes anbefalinger.

OT.
"Marjellchen" på Mommsenstrasse 9, der ligger imellem Ku´dam og
Kantstrasse. 52°30'11.08"N 13°19'2.43"E

Sikkert valg, fås ikke meget bedre. (Trad. østpreussisk mad - mad for mænd -
ok priser)

--
F.B

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 03-01-10 13:50

Jeg kender en del i Prenzlauer berg/Mitte, så skriv hvis det er i det område
du søger.

Hilsen Karsten

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-01-10 14:30

Karsten H. Larsen <karsten@XYZcph-metronet.dk> wrote:

> Jeg kender en del i Prenzlauer berg/Mitte, så skriv hvis det er i det område
> du søger.
>
> Hilsen Karsten

Hej Karsten

Det må det gerne være.

Måske ligger der en anden rastaurant/cafe i det område, som du bare må
anbefale.

Vil heslt have tysk mad, når jeg nu er i Tyskland, men skulle verdens
bedste italienske, thai eller lignende ligge i dit hood, så let me know.

Tak.

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 07-01-10 18:07

> [...]
>
> Vil heslt have tysk mad, når jeg nu er i Tyskland, men skulle verdens
> bedste italienske, thai eller lignende ligge i dit hood, så let me know.

Først vil jeg anbefale Aapka på kastanien alle, som jeg har spist på et utal
af gange. God stemning og god mad til yderste rimelige penge.

http://www.aapka.de/
Prenzlauer Berg

Mirchi er en singaporsk(hedder det sådan?) restaurant som har en indisk
søster restaurant Amrit. Udefra ligner stedet en turistfælde med
farvestrålende udsmykning. Singapors køkken er bla. inspireret af det
indiske køkken.
Maden er velsmagende og jeg kan varmt anbefale deres anderetter, hvor anden
er meget lækker og mør. Restauranten er et par euro dyrere end Aapkan, men
stadigvæk i den biligere ende. Du kan ikke regne med at menukortet på
hjemmesiden svare til på restauranten.
http://www.amrit.de/v2/index.html
Mitte

Hvis man er storkødspiser skal man prøve den brasilianske restaurant: "Villa
Rodizio" Deres specialitet er rodizio hvor store spyd bliver grillet og 9
forskellige spyd bliver båret rundt og kødet skåret af. Der er
tilbehør-buffet til med diverse, Men jeg må må indrømme at det er kødet der
trækker. Et måltid tager omkring 1½-2 timer og koster 23 Euro.
Der findes også andre retter end Rodizio
Har et godt cocktailkort.
http://www.villa-rodizio.de/
Prenzlauer Berg

"Die Stäv" er en helt speciel Tysk/Berlinsk restaurant hvor der altid er
proppet men det tager kun 10-15 minutter at få plads efter man har fået en
øl oppe ved baren. Man kan sagtens blive placeret ved et bord hvor der
sidder andre mennesker. Deres Schweinehaxe (Eisbein med sprødt skind) smager
rigtig godt. Derudover har de flammekuchen som er en blanding af pizza og
tærte). Det er en hurtig effektiv restaurant. Absolut et besøg værd.
http://www.staev.de/staev-berlin/index-berlin.html
Mitte

Og så er der Prater restaurant som er et stort sted. Lokalet er meget flot
med en speciel atmosfære. Tysk mad af udemærket kvalitet.
Prater Biergarten som er en del af Prater er altid et besøg værd i godt
vejr så måske kan det kombineres. Konen hævder at derer schwartsbier er
byens bedste
http://www.pratergarten.de/
Prenzlauer Berg

Schusterjunge er en ældre tysk restaurant hvor du får serveret tysk mad som
det er blever serveret i mange år
God stemning. Har ikke egen hjemmeside
http://gastronomie.zitty.de/index.php?sub=shop&name=Schusterjunge&id=6539&SuchText=brandenburgPrenzlauer BergHåber du kan bruge detMvh Karsten>