MS Windows
briani 27239
Genveje i WIN 7
Fra : Abricosicus

Dato : 01-01-10 19:00

Hej !

I XP kunne man ændre navn på en genvej uden at ændre på filnavnet på målet.

Ex. En genvej til 'kassebog09.xls' kunne hedde 'Kassebog'.

Men jeg kan ikke få det til at virke i WIN 7.

Her vil WIN ændre filnavnet.

Hvad gør jeg galt ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Ivar

Dato : 01-01-10 20:10

Abricosicus skrev:

> Hvad gør jeg galt ?

Det ved jeg ikke.
Hvis du laver en kopi af linket, og ligger ved siden af det første,
har de automatisk to forskellige navne. Du kan ændre navnet
bag efter.

Ivar Magnusson

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-01-10 23:31

"Abricosicus" <abricosicus@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> målet.
>
> Ex. En genvej til 'kassebog09.xls' kunne hedde 'Kassebog'.
>
> Men jeg kan ikke få det til at virke i WIN 7.

Svært at sige for det gøres på nøjagtig samme måde i win 7, som i tidligere
versioner, og det virker stadig.
Mit eneste gæt er, at det ikke er en genvej du har lavet, men en kopi.
Hvis du f.eks. med højre musetast trækker den fil du vil lave en genvej til
hen til genvejens placering og slipper og klikker på opret genvej, så får du
din genvej og denne genvej vil så hedder genvej til sidst. Hvis ikke den gør
det, gør du noget forkert.

Kurt