IIS amatør alarm
Fra : Wired Earp

Dato : 03-08-01 10:57

Jeg er meget stolt af, endelig at have installeret IIS.

Men fra tid til anden mister min maskine fatningen og giver mig en 404
når jeg publisher mit dokument til en browser.

Når det sker kan jeg se på status baren at den leder efter et IP
adresse [123.456.789.123] istedet for en sti på harddisken
[http://maskinen/ogsåvidere].

Jeg bliver nødt til at restarte maskinen hver gang, så det er højest
beklageligt. Hvad tror I der sker? Jeg tænker at der måske er een
herinde som kan overskue det bedre end jeg kan...

[og så er der forøvrigt også det med at jeg nu også skal *refreshe*
siden hvér gang jeg browser-previewer fra HomeSite. Det er dælme
træls]

Alle tips modtages med yderste velbehag.

--
Wired Earp
Wunderbyte

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 03-08-01 15:24

Hey
Nu er det ikke lige fordi jeg er den aller goeste til iis, men jeg får også
af og til fejlmeddelelsen. Det kunne skyldes at du har en database åben som
du så prøver at læse fra, så går iis ned. Du kan dog genstarte iis, uden at
genstarte computeren, ved at gå ind i et af de administrative værktøjer (kan
ikke huske hvilken) hvor du får en liste i venstre side hvor din computer
stå (med navn), hvis du højre klikker på computeren kan du vælge at
genstarte iis.

Jeg ved ikke om det kan bruges...
Med venlig hilsen...
Thorbjørn

Fra : Wired Earp

Dato : 03-08-01 16:00

Thorbjørn Jørgensen wrote:

> Det kunne skyldes at du har en database åben som
> du så prøver at læse fra

Sandsynligvis ikke. Jeg har ikke prøvet andet end at include noget
indtil videre, så I kan forvente at se mere til mig i det næste stykke
tid. Men dit tip lyder meget lovende - mange tak!

Mens jeg alligevel er her:

1) Angående databaser, så forekommer det mig fjollet ikke at gå efter
en xml database når nu jeg alligevel starter fra bunden med databaser.
Har jeg ret i det? Og hvor starter jeg i givet fald [links til at
administrere xml databaser via ASP]?

2) Er det *helt* håbløst at kode ASP i Jscript? Det føles nemlig lidt
uhensigtsmæssigt at lære et helt ny script sprog som alligevel ikke
overlever .NET platformen. Er der nogle som har erfaring med, og
eventuelt kan fraråde, Jscript i ASP?

--
Wired Earp
Wunderbyte

Fra : Franke

Dato : 03-08-01 20:37

Jeg har udviklet store projekter med ASP og JScript...

og det virker bare perfekt, og kører mere stabilt end med VBScript...

Du skal bare være klar over, at JScript faktisk bare er Javascript, og at du
kan angive i din kode, at det er javascript, du bruger.. Det er den samme
compiler på serveren, der skal kører det...

Dog er der nogle funktioner, der er noget mere kryptiske i JScript/JavScript
end i WBScritp, f.eks. at løbe igennem et collections (f.eks. recordset
eller folder-object), hvor man i VBScript bare bruger For Each, skal man i
JavaScript bruger Enumerator-funktionen...

Men : Jeg kan varmt anbefale at bruge JavaScript sammen med ASP...

MVH
Frank Jensen
Frank@Ravne.net

Fra : Emil Rossing

Dato : 04-08-01 15:13

"Franke" <xxx@xxx.com> wrote in message

> og det virker bare perfekt, og kører mere stabilt end med VBScript...

Det vil jeg gerne have lov til at sætte et stort spørgsmålstegn ved,
medmindre du viser mig nogle tekniske beviser.

\Emil