MS Windows
briani 27239
cardfile fra win 3.1
Fra : RK

Dato : 31-12-09 15:17

Det her er nok et underligt spørgsmål.Jeg brugte det gamle "cardfile"
program til at gemme alle slags oplysninger. Jeg har siden installeret det i
win 95,98, XP og endda vista, uden problemer. Men så kom win 7, og her kan
jeg ikke få det til at køre (heller ikke under X86) det vil blive et hulens
bøvl at få alle mine data skrevet ind i et nyt kartoteksprogram. Nogen
ideer?

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-09 15:27

RK wrote:
> [...]
> under X86) det vil blive et hulens bøvl at få alle mine data skrevet
> ind i et nyt kartoteksprogram. Nogen ideer?

Ja, enten at bruge dualboot med xp eller som jeg at
have flere pc'er. Har endda en med dos som kun
bruges til bla. wolfenstein

Fra : jos

Dato : 31-12-09 20:12

Just wrote:

> Ja, enten at bruge dualboot med xp eller som jeg at
> have flere pc'er. Har endda en med dos som kun
> bruges til bla. wolfenstein

Imho en noget uhensigtsmæssig omgåelse ;(

Har du prøvet højreklik->egenskaber->kompatibilitetstilstand-><prewin7> ?

men jeg forstår dig. Heldigvis fik vi for en del år siden, et postsystem
hvor jeg kunne exportere cardfile til, med en stump pascal

finn

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-01-10 20:02

"RK" <nogen@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kan jeg ikke få det til at køre (heller ikke under X86) det vil blive et
> hulens bøvl at få alle mine data skrevet ind i et nyt kartoteksprogram.
Kan du evt. ikke eksportere indholdet til f.eks. excel? Hvis den f.eks. kan
eksportere til en csv fil, kan excel og mange andre programmer læse den.
Hvis du søger på cardfile windows 7 vil du kunne læse en del. Bl.a. at der
findes nogle programmer som kan læse cardfile filer og derfor videreføre
dem. Bl.a.
http://www.azzcardfile.com/
og
http://www.gold-software.com/download4351.html
Men det koster lidt, hvilket det jo af og til gør, når man vil more sig.
Jeg skimmede lige lidt og kunne se, at nogen havde prøvet at køre cardfile i
win7 i forskellige kompatibiliteter uden succes, så måske er det en af de
andre løsninger du skal vælge.

Kurt

Fra : RK

Dato : 02-01-10 18:06

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> i win7 i forskellige kompatibiliteter uden succes, så måske er det en af

Tak Kurt!

Det vil jeg prøve!

RK

Fra : Abricosicus

Dato : 01-01-10 21:34

Hej !

Jeg har nok ikke lige nogen idéer.
Men jeg har fået cardfile.exe til at køre under WIN 7 (32) uden nogen
problemer.

Mvh.

Abricosicus