IE8 lukker program ned
Fra : Elin Kuijers

Dato : 31-12-09 11:52

Min IE er begyndt at meddele, at den lukker et program ned, fordi det skaber
problemer. Jeg kan ikke se, hvilket program det drejer sig om, så jeg evt.
kan gøre noget ved det. Hvordan ser jeg, hvilket program det er? Jeg bruger
Vista.
Vh
Elin Kuijers

Fra : K.A.Hansen

Dato : 31-12-09 15:11

"Elin Kuijers" <elin@kuijers.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> det drejer sig om, så jeg evt. kan gøre noget ved det. Hvordan
> ser jeg, hvilket program det er? Jeg bruger Vista.

Er du sikker på det ikke er Explorer der gør det?

mvh
kaj

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 31-12-09 17:50

K.A.Hansen skrev:

> Er du sikker på det ikke er Explorer der gør det?

IE8 *er* vel Explorer - eller hur?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 31-12-09 17:56

Jørgen Grandt wrote:

> IE8 *er* vel Explorer - eller hur?

Hvis I vil være lidt mere præcise, så findes der to slags:
Windows Explorer
Internet Explorer

Så bliver det lidt nemmere at finde ud af.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 31-12-09 18:10

Jørgen Grandt skrev:

> IE8 *er* vel Explorer - eller hur?

Næh. *Internet* Explorer derimod.
Jeg kalder heller ikke min foretrukne browser for "Fox".

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 31-12-09 18:35

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> skrev :

>IE8 *er* vel Explorer - eller hur?

Explorer.exe er stifinder og den der fx viser mapper.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 05-01-10 00:13

Kerim Ellentoft skrev:

> Explorer.exe er stifinder og den der fx viser mapper.

Nå, sådan. Fikst - ikke at kalde Stifinder for Stifinder ...

--
Jørgen Grandt
- som gerne 'nøjes' med danske betegnelser

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-01-10 00:55

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> skrev :

>Nå, sådan. Fikst - ikke at kalde Stifinder for Stifinder ...

Tjah, man bruger den engelske betegnelse uanset sprogversion.

Ellers skulle filerne jo hedde noget forskelligt på alverdens
sprog.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 05-01-10 01:27

Kerim Ellentoft skrev:

> Tjah, man bruger den engelske betegnelse uanset sprogversion.
>
> Ellers skulle filerne jo hedde noget forskelligt på alverdens
> sprog.

Jeg taler ikke om den /tekniske/ betegnelse for exe-filer og lign., men
om 'navnet' i normaldansk: Stifinder, Skrivebord, Proceslinje, ikoner,
Kontrolpanel osv.

Men det skulle ikke undre mig om jeg er den sidste der foretrækker
danske ord for så mange ting som muligt.

--
Jørgen Grandt

Risikoen ved at gå i alt for små sko er at
det ikke kun er tæerne der tager skade!

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-01-10 02:04

> [...]

>Jeg taler ikke om den /tekniske/ betegnelse for exe-filer og lign., men
>om 'navnet' i normaldansk: Stifinder, Skrivebord, Proceslinje, ikoner,

Nu har du ikke skrevet, hvad fejlmeddelelsen siger, men siger den
netop ikke »explorer.exe har fundet en fejl osv.«?

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 05-01-10 11:13

Kerim Ellentoft skrev:

> Nu har du ikke skrevet, hvad fejlmeddelelsen siger, men siger den
> netop ikke »explorer.exe har fundet en fejl osv.«?

Hæ! Aner det ikke. Trådstarten er ikke min.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 05-01-10 12:57

Kerim Ellentoft skrev:

> Tjah, man bruger den engelske betegnelse uanset sprogversion.
>
> Ellers skulle filerne jo hedde noget forskelligt på alverdens
> sprog.

Filerne hedder det samme på alle sprog, men kaldenavnene er forskellige
fra sprog til sprog.
Jeg kalder de to ting for "Stifinder" og "Internet Explorer".

Hvis en siger "Explorer", ved jeg ikke om vedkommende mener "Windows
Explorer" eller "Internet Explorer".

Hvis en computernørt siger "Explorer" går jeg dog ud fra at han mener
"Windows Explorer". Hvis en IT-analfabet siger det samme, gætter jeg dog
på at han mener "Internet Explorer".

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-01-10 13:49

Philip Nunnegaard <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev :

>Hvis en computernørt siger "Explorer" går jeg dog ud fra at han mener
>"Windows Explorer". Hvis en IT-analfabet siger det samme, gætter jeg dog
>på at han mener "Internet Explorer".

IE hedder så i dag Windows Internet Explorer.

Fra : Rune Jensen

Dato : 05-01-10 14:01

Kerim Ellentoft skrev:

> IE hedder så i dag Windows Internet Explorer.

Internet Expolorer er browseren, alm. kaldet IE, og ikke andet.

Windows Explorer eller stifinderen døde sammen med XP. I Vista er der et
eller andet pseudo-filoversigt-crap, som ikke kan bruges til en skid.

MVH
Rune Jensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-01-10 14:06

On Tue, 05 Jan 2010 14:00:30 +0100, Rune Jensen
<runeofdenmark@gmail.com> wrote:

> Internet Expolorer er browseren, alm. kaldet IE, og ikke andet.

Prøv at starte IE og se hvad den siger i title bar: "Windows Internet
Explorer". Prøv at kigge i Help > About: "Windows Internet Explorer
8".

Jeg tror, det er det, Kerim mener.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Rune Jensen

Dato : 05-01-10 14:25

Asbjorn Hojmark skrev:

> Prøv at starte IE og se hvad den siger i title bar: "Windows Internet
> Explorer". Prøv at kigge i Help > About: "Windows Internet Explorer
> 8".
>
> Jeg tror, det er det, Kerim mener.

Det troede jeg da, der altid har stået? Windows er jo bare styresystem,
man har kunnet få den til Mac også.

I title på selve browservinduet står "Windows Internet Explorer".
I "Hjælp" og "om" står der som overskrift i title: Om Internet Explorer.

Nu bruger jeg den så sjældent, så jeg er ikke inde i, om de er i gang
med et navneskifte.

MVH
Rune Jensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-01-10 19:33

On Tue, 05 Jan 2010 14:25:18 +0100, Rune Jensen

> Det troede jeg da, der altid har stået? Windows er jo bare styresystem,
> man har kunnet få den til Mac også.

Og så? Hvis man starter Word skriver den Microsoft Word, ikke Windows
Word eller Microsoft Windows Word.

> Nu bruger jeg den så sjældent, så jeg er ikke inde i, om de er i gang
> med et navneskifte.

Det ved jeg heller ikke; men jeg kan da godt se, Kerim har en pointe.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Elin Kuijers

Dato : 06-01-10 20:31

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i meddelelsen

> [...]
> Word eller Microsoft Windows Word.

> Det ved jeg heller ikke; men jeg kan da godt se, Kerim har en pointe.

For at vende tilbage til udgangspunktet (det var mig, der startede) har jeg
ved et tilfælde fundet ud af, at det var en internet plugin, som Skype uset
havde installeret, der gav problemerne. Det er nu fjernet og ingen
fejlmeddelelser. Men det burde være forbudt for programmer at installere
ekstra uden varsel.
vh
Elin Kuijers

Fra : sigurno

Dato : 07-01-10 10:15

> [...]
> uset havde installeret, der gav problemerne. Det er nu fjernet og ingen
> fejlmeddelelser. Men det burde være forbudt for programmer at installere
Hej
Hvordan fjernede du det "plugin". Det må være det, der generer mig ogso.
Hvergang jeg bruger Facebook og klikker på et punkt på siden, for at gå til
en anden person, ja så lukker den siden ned og åbner "forfra". En medd.
kommer med der er en fejl og noget med "send til skype". Det har jeg ikke
gjort, troede egentlig, det kunne være noget "virus". Kan du forklare
hvordan, du fjernede det?

Med venlig hilsen

Sigurno

Fra : Elin Kuijers

Dato : 08-01-10 22:21

"sigurno" <siggy@invalid.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ikke gjort, troede egentlig, det kunne være noget "virus". Kan du forklare

I Explorer under Funktioner/administration af tilføjelsesprogrammer.
vh
Elin Kuijers

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-01-10 13:57

"Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Nu bruger jeg den så sjældent, så jeg er ikke inde i, om de er i gang
> med et navneskifte.

Det tror jeg ikke - det står der også i EI7

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard