MS Windows
briani 27239
BOOTMGR mangler win7
Fra : Annette

Dato : 29-12-09 22:04

Hvad skete der lige pludseligt med min pc i går.
Den er 2 mdr. gammel og har kørt upåklageligt. ACER E525 med win 7.
Da jeg åbnede den i går aftes var der ingen opstart kun sort skærm med
teksten:

BOOTMGR mangler
Ctrl+alt+del for at genstarte

Hvis jeg trykkede Ctrl+alt+del startede den kun ganske lidt op igen stoppede
i sort skærm med samme tekst som ovenstående,

Hvad skete der lige. Hvad betyder det?

Nu har jeg bare brugt Recovery disken og lagt alt ind på ny, men det kunne
jo være der havde været en smartere måde at løse problemet på, hvis jeg
vidste hvad det betød, så det håber jeg I kan hjælpe mig med, hvis problemet
opstår igen.

Annette

Fra : Edmund

Dato : 29-12-09 22:26

Annette skrev:

> Nu har jeg bare brugt Recovery disken og lagt alt ind på ny, men det
> kunne jo være der havde været en smartere måde at løse problemet på,
> hvis jeg vidste hvad det betød, så det håber jeg I kan hjælpe mig med,

Du kan lave en disk, som kan reparere din opstart.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/Create-a-system-repair-disc

Har du kørt en skan af harddisken.

Mvh Edmund

Fra : /John

Dato : 29-12-09 22:29

"Annette" <lauses11@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skete der lige pludseligt med min pc i går.

"Pludseligt" kan fx indikere snavs på pc'en (virus, spyware mm)
fejl-installation af software, eller for grundig oprydning med et mirakel
rense-program.

John

Fra : Annette

Dato : 29-12-09 23:00

> "Pludseligt" kan fx indikere snavs på pc'en (virus, spyware mm)
> fejl-installation af software, eller for grundig oprydning med et mirakel
> rense-program.
>
> John
Jeg havde faktisk kørt diverse virus og spyware scanninger 2 dage før. Men
det var det eneste.

Hvad betyder BOOTMGR? hvorfor startede den ikke op som den skulle?

Annette

Fra : /John

Dato : 29-12-09 23:19

"Annette" <lauses11@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg havde faktisk kørt diverse virus og spyware scanninger 2 dage før

Med hvilke programmer mon, og blev der fundet og evt fjernet noget?

> Hvad betyder BOOTMGR?

Styring af opstart.

Systemet forsøger at indlæse data fra fx harddisk, CD Rom drev, floppy drev
etc.

Udførlig forklaring her:

"The Windows Boot Manager (BOOTMGR) reads the boot configuration data and
displays an operating system selection menu":
http://en.wikipedia.org/wiki/BOOTMGR#Windows_Boot_Manager

> hvorfor startede den ikke op som den skulle?

Boot manageren var ødelagt, eller helt eller delvist fjernet.

Mere fra Google:

http://www.google.com/search?q=bootmgr

John

Fra : Ole C

Dato : 29-12-09 23:24

Annette skrev blandt andet:

> Hvad betyder BOOTMGR? hvorfor startede den ikke op som den skulle?

Google er din ven - for eksempel:
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/fixing-bootmgr-is-missing-error-while-trying-to-boot-windows-vista/

--
vh
Ole C

Fra : Annette

Dato : 31-12-09 00:16

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Google er din ven - for eksempel:
> [...]

Mange tak for hjælpen.
Og nej, den havde ikke fundet noget i F-secure virus og superantispyware
scanning.

Annette