MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win7, 32- eller 64-bit på min PC?
Fra : Peter [5260]

Dato : 29-12-09 10:44

Min PC'er ser ud som følger:
http://www.pointfigure.dk/filer/misc/myvistapc.png

Såvidt jeg kan se, kører jeg med en 64-bit Athlon, men min nuværende
Vista kører kun 32-bit.
Kan jeg - uden problemer(?!?!?) - installere en 64-bit version af
Win7, eller skal jeg nøjes med en 32-bit?

På forhånd tak
Peter

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-12-09 19:18

On 29-12-2009 18:44, Peter [5260] wrote:
> [...]
> Vista kører kun 32-bit.
> Kan jeg - uden problemer(?!?!?) - installere en 64-bit version af
> Win7, eller skal jeg nøjes med en 32-bit?

Det kan du sagtens. Det skal måske siges at en af de primære fordele ved
64-bit er at den bedre udnytter ram over 3-3.5 GB og din ser kun ud til
at have 2. Men hvis du planlægger at opgradere ram på et tidspunkt er
det nok en fin ide at bruge 64-bit en gang for alle.

Fra : Peter [5260]

Dato : 29-12-09 11:21

On 29 Dec., 19:17, Thomas Jespersen <jespersen.tho...@gmail.com>
wrote:

> [...]
> at have 2. Men hvis du planlægger at opgradere ram på et tidspunkt er
> det nok en fin ide at bruge 64-bit en gang for alle.

Tusind tak for svar - det ryger så lige en stang ram med i kurven
også
//Peter

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-12-09 21:38

Peter [5260] <aktieanalytiker@gmail.com> wrote:

<snip>

> Kan jeg - uden problemer(?!?!?) - installere en 64-bit version af
> Win7, eller skal jeg nøjes med en 32-bit?

Du kan ikke opgraderer fra 32-bit Vista. Men du kan lave en ren
installation. Når din hardware understøtter 64-bit Windows.

Muligvis kan du slippe afsted med at anskaffe en opgradering, hvis man
kan lave samme trick med W7 som med Vista - først at installerer uden at
indtaste noglen og så afvikle install.exe indefra den 30 dages
prøveversion der kommer til at ligge på computeren efter den første
install.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Peter [5260]

Dato : 29-12-09 15:17

On 29 Dec., 21:38, hl...@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote:
> [...]
>
> <snip>

> Du kan ikke opgraderer fra 32-bit Vista. Men du kan lave en ren
> installation. N r din hardware underst tter 64-bit Windows.
>
> Muligvis kan du slippe afsted med at anskaffe en opgradering, hvis man
> kan lave samme trick med W7 som med Vista - f rst at installerer uden at
> indtaste noglen og s afvikle install.exe indefra den 30 dages
> pr veversion der kommer til at ligge p computeren efter den f rste
> install.
>
> --
> "I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall

Tak for svar.
Ideen er nu også at reinstallere Win7 fra scratch på maskinen.
Opgradering er ikke et issue...
//Peter