Digital Signatur
Fra : axelhansen

Dato : 29-12-09 06:25

Dette blot forat fortælle at Dig. Sig. er overtaget af danID efter
TDC, og nu installeres en ny Dig. Sig. fuldstændig problemfrit i løbet
af 3 minutter.
Jeg mindes hvordan den gamle var fuld af problemer og kun ville køre
på Firefox, ikke Safari.
mvh AXEL

Fra : Palle

Dato : 29-12-09 18:44

On 2009-12-29 14:24:48 +0100, axelhansen <aerboe@mail.dk> said:

> [...]
> af 3 minutter.
> Jeg mindes hvordan den gamle var fuld af problemer og kun ville køre

God godt vide hvad der teknisk set skulle være forskelligt siden det virker?

Har på fornemmelsen det er en tilfældighed. Ellers er jeg frisk. Min
signatur virker kun få steder, så jeg har 40 logins

--
Palle

Fra : Martin [6000]

Dato : 29-12-09 20:05

> Dette blot forat fortælle at Dig. Sig. er overtaget af danID efter TDC,
> og nu installeres en ny Dig. Sig. fuldstændig problemfrit i løbet af 3
> minutter.

Hmm jeg har alle dage haft min pksc12-fil som jeg har kunne importere i
hvilken som helst ønsket browser.

Ved du hvad der evt. skulle være anderledes i det nye regi?

--
Martin
Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-12-09 21:21

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Hmm jeg har alle dage haft min pksc12-fil som jeg har kunne importere i
> hvilken som helst ønsket browser.
>
> Ved du hvad der evt. skulle være anderledes i det nye regi?

Du kan ikke "importere" en pkcs12-fil i Safari af den enkle grund, at
Safari ikke understøtter import af (de) certifikater (TDC/Danid
benytter). Når det virker i Safari, så skyldes det Open OCES og det, som
nogle venlige mennesker har lavet - hedder som regel noget med
Nem@Log-in.

Firefox derimod understøtter import af certifikater.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-12-09 23:15

> [...]
> Nem@Log-in.
>
> Firefox derimod understøtter import af certifikater.

Faktisk bruger Safari de certifikater der ligger i systemts og brugerens
"Keychain" og der kan du også importere dine PKCS12 filer
(Hjælperprogrammer -> Hovednøglering (eller Keychain Access på engelsk))

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-12-09 23:45

<snip>

> Faktisk bruger Safari de certifikater der ligger i systemts og brugerens
> "Keychain" og der kan du også importere dine PKCS12 filer
> (Hjælperprogrammer -> Hovednøglering (eller Keychain Access på engelsk))

Jeg trak pkcs12 filen ovenpå Keychain Access og nøglen blev lagret i
under-keychain DBen der hedder Microsoft_Intermediate_Certificates og
Microsoft_Entity_Certificates. Begge noget Office opretter.

Safari har ikke adgang til dem. Til gengæld kan jeg underskrive og
kryptere e-mails med MS En'rage.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-12-09 00:24

> [...]
> Microsoft_Entity_Certificates. Begge noget Office opretter.
>
> Safari har ikke adgang til dem. Til gengæld kan jeg underskrive og

den korrekte metode er at importere dem inde fra Keychain Access imens
du er i din login keychain.

/thomas

Fra : Martin [6000]

Dato : 29-12-09 22:07

> [...]
> benytter). Når det virker i Safari, så skyldes det Open OCES og det, som
> nogle venlige mennesker har lavet - hedder som regel noget med

Er det noget nyt?

På min gamle iBook for nogle år siden gjorde jeg netop dette med mindre
jeg husker totalt forkert..

Eller også har det været "omvejen" jeg brugte..

Pointen er: Jeg har benyttet den i Safari Og på alle de systemer jeg
imellem har brugt den på også.

> Firefox derimod understøtter import af certifikater.

Ja.