HD redy kontra HD på fldskærm TV
Fra : jama

Dato : 29-12-09 14:14

Diskutionen går på om der kan ses HD film med et HD redy TV, ellers skal det
være et TV med fuld HD og hvad er forskellen på disse to formater.
Jeg mener det er noget med skærmformatet at gøre, om det f.eks kan gengi i
1080i eller 720p ?
Indrømmer jeg ikke har den store forstand på disse ting.
jørgen

Fra : Hauge

Dato : 29-12-09 14:16

Hejsa
jama skrev:
> Indrømmer jeg ikke har den store forstand på disse ting.

Vil anbefale at du spørger i dk.teknik.tv+video, der har det emne været
oppe at vende en del gange og alle de "kloge" hoveder sidder der

Mvh Hauge

Fra : J

Dato : 29-12-09 14:18

> Hejsa
>
> Vil anbefale at du spørger i dk.teknik.tv+video, der har det emne været
> oppe at vende en del gange og alle de "kloge" hoveder sidder der

Det er godt, du skriver kloge i anførselstegn.

Fra : Hauge

Dato : 29-12-09 14:25

J skrev:
> Det er godt, du skriver kloge i anførselstegn.

Jæps, ved jo at du også kan finde på at skrive der, og du trækker jo
gennemsnittet ret langt ned. Så "kloge" passer fint til det
gennemsnitsniveau *du* trækker det ned på.

/Hauge

Fra : jama

Dato : 29-12-09 14:23

> Hejsa
>
> Vil anbefale at du spørger i dk.teknik.tv+video, der har det emne været
> oppe at vende en del gange og alle de "kloge" hoveder sidder der
>
> Mvh Hauge

Takker

Fra : kjeld09

Dato : 30-12-09 07:39

On 29 Dec., 14:13, "jama" <nons...@mail.com> wrote:
> [...]
> 1080i eller 720p ?
> Indrømmer jeg ikke har den store forstand på disse ting.

Hej
Fuld HD er mindst 1080p og mpg4 decoder
m v h
Kjeld

Fra : J

Dato : 30-12-09 15:40

"kjeld09" <kjeldnoergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1080i eller 720p ?
> Indrømmer jeg ikke har den store forstand på disse ting.

Og ved kigning af Blu Ray-diske?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-12-09 15:54

kjeld09 <kjeldnoergaard@gmail.com> crashed Echelon writing news:015c9feb-
564b-458f-b275-f992cfa836fe@m25g2000yqc.googlegroups.com:

> Fuld HD er mindst 1080p og mpg4 decoder

Kjeld du skal vist osse over i dk.teknik.tv+video gruppen for Full-HD har
intet med dekoderen at gøre.

--
Bjarke Andersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen