Oksemørbrad..
Fra : Ukendt

Dato : 28-12-09 17:31

Hej,

Nu har vi haft svine mørbraden :)

Hvad ville i gøre ved oksemørbraden?

Jeg overvejer at servere den som vildt med waldorfsalat og karameliseret
pærer...

hvad med evt dessert og forret?

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-09 22:10

On 2009-12-28 17:30:35 +0100, "Kasper" <Tjae> said:

> Hvad ville i gøre ved oksemørbraden?

Jeg ville afpudse, give salt og pebber. Så ville jeg starte min
kuglegrill i 50/50 opstilling, brune over den direkte varme og derefter
flytte den til indirekte. Her får den lov at ligge til 58 grader og så
ind og hvile i 15 min.

Det er i hvert fald den plan jeg har til nytår, og det spiller. :)

Vi skal have hasselbacks, rødvins sauce og kompot af rodfrugter dertil.

--
Hans Tosti
http://h2ns.dk

Fra : Heidi

Dato : 29-12-09 18:01

Kasper wrote:
> Hej,
>
> Nu har vi haft svine mørbraden :)
>
> Hvad ville i gøre ved oksemørbraden?

Den eneste gang jeg har lavet hel oksemørbrad blev det efter Karolines
model, indbagt i saltdej, og vist nok med hele små ovnkartofler, grøn
peber sauce (altså fløde-modellen med Madagascar peberkorn) og bønner
eller asparges i baconsvøb.

--
Heidi

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-12-09 22:17

Kasper wrote:
> Hej,
>
> Nu har vi haft svine mørbraden :)
>
> Hvad ville i gøre ved oksemørbraden?
>
> Jeg overvejer at servere den som vildt med waldorfsalat og karameliseret
> pærer...

Min klare yndling

Fyldes med champignon og hakkede valnødder der lige er blevet ristet
lidt på en pande (først champignon - for at få væsken ud - og derefter
valnødderne i kort tid). Og så lidt hvidløg efter smag.

En rille laves i oksemørbraden og smøres med persille smør og
ovenstående fyldt puttes i.

Oksemørbraden snørres sammen og smides i ovnen. Steg gerne i ovnen med
noget bouillon - som kan bruges til sovs senere :)

/Johan

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-09 16:35

"Kasper" <Tjae> wrote in message
> [...]
>
> Nu har vi haft svine mørbraden :)
>
> Hvad ville i gøre ved oksemørbraden?
>
> Jeg overvejer at servere den som vildt med waldorfsalat og karameliseret

Hvad mener i om mariniering i rødvin:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=21827&Helstegt%20oksem%C3%B8rbrad

Kasper

Fra : Christian Hansen

Dato : 02-01-10 21:44

Lidt sent ( eller meget tidligt ) svar:

Skær den i strimler og lav beuf stroganoff - så får man mest valuta for
pengene med et i grunden ret kedeligt stykke kød.

Og en stroganoff smager fantastisk med netop oksemørbrad :)

Venligst

Christian