3 fede film - 3 anmeldelser
Fra : Mr. D

Dato : 28-12-09 22:58

Sherlock Holmes
- Hold da fast, den er fed

MOON
- Hold da fast, den er fed

The Caller
- Hold da fast, den er fed

Ja, jeg ved godt, der ikke er megen anmeldelse i de linier. Men der er dog
en kraftig opfordring til at se dem. The Caller er en meget langsom
billedlig fortælling, men den der har tålmodighed til at se en film, vil nok
synes om den.

Så, eh, se dem

Fra : Michael 'silver'

Dato : 30-12-09 03:37

"Mr. D" <sigri@detiparantesemail.dk> skrev i en meddelelse
> Sherlock Holmes
> - Hold da fast, den er fed

Skal selv ind og se den d. 5 januar, glæder mig til den, men må indrømme at
jeg var en af dem som i sin tid da det blev annonceret at den ville blive
lavet som tænkte og udtrykte min mening her at de ikke ville kunne lave den
film som vi har været vant til at Sherlock Holmes er portræteret i form af
den sublime Jeremy Brett. Men efter at have set klip fra filmen og den
sædvanlige actiontrailer så har jeg givet slip på de holdninger og går ind
og ser den med åbent sind :).

Mvh
Silver.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-12-09 11:18

Michael 'silver' skrev:
> "Mr. D" <sigri@detiparantesemail.dk> skrev i en meddelelse

> at de ikke ville kunne lave den
> film som vi har været vant til at Sherlock Holmes er portræteret i form af
> den sublime Jeremy Brett.

Han bliver meget svær at overgå!

> Men efter at have set klip fra filmen og den
> sædvanlige actiontrailer så har jeg givet slip på de holdninger og går ind
> og ser den med åbent sind :).

Den har til gengæld skræmt mig væk. For meget action.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær mere om det danske sprog:

Fra : Kim2000

Dato : 30-12-09 12:40

"Michael 'silver'" <dsl469016@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> og den sædvanlige actiontrailer så har jeg givet slip på de holdninger og

Robert Downey har efter min mening en forrygende evne til at vælge de rette
film og iøvrigt hæve dem ganske gevaldigt med sit skuespil. Hvis han dog
bare havde ligeså meget styr på de private dæmoner som i filmene, så havde
han været en superstjerne i dag og vi havde sikkert kunne nyde ham i 30 film
mere.

Fra : Mr. D

Dato : 30-12-09 14:06

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> havde han været en superstjerne i dag og vi havde sikkert kunne nyde ham i

Jeg bryder mig ikke om ham, og syntes han var et meget dårligt valg til SH.
For mig at se findes der andre skuespillere, der i langt højere grad kunne
få det excentriske frem i rollen. Så dette sammen med de actionscener, jeg
havde set i traileren holdt mig næsten fra at se filmen.

Jeg synes stadig ikke at SH er til action og jeg bryder mig stadig ikke om
Downey som en SH, men jeg er glad for at jeg alligevel så filmen, og jeg
synes det er en god film. Og i denne film (kan jeg vel godt sige uden at
spoile) er Downeys karakter faktisk lige så ringe til at styre sine private
dæmoner, som Downey selv er.

simon

Fra : Michael 'silver'

Dato : 16-01-10 22:39

Har set den nu og må indrømme at RDJ gør et kanont arbejde og jeg syntes at
den tone filmen er lavet i giver et meget respektfuldt nik til bøgernes SH,
det er ikke Jeremy Brett's SH men deres helt egen og det gør ikke noget
syntes jeg.

Han spiller fænomenalt i den her film og syntes at der er nogle rigtig fede
scener med dialog og SH's analyse af slåskampene han udfører er simpelthen
et genialt træk af Guy Richie :D, det gjorde også filmen til unikt syn på SH
syntes jeg.

Alt i alt en film der respekterer SH universet og tilføjer sin egen
bemærkelsesværdige charme :), + at Hans Zimmer endnu engang viser sin
professionalisme med et brag af et soundtrack!.

5 ud af 6 stjerner herfra :D