Antichrist - hvor slem er den?
Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-12-09 13:33

Hvad er det ved antichrist folk er så oprørte over?

Er det noget visuelt? (splat?)

Kan min søn på 5 se med?

Er det bare nogle holdninger i filmen er oprørt over? Den slags kan jeg nemt
håndtere, men er det noget visuelt er det meget rart at vide inden sønnike
ser med. Han er ikke sart, men det kan jeg da godt være

Giv gerne lidt eksempler uden spoilers.

På forhånd tak.

sniper_Nolight

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-12-09 13:35

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvad er det ved antichrist folk er så oprørte over?
>
> Er det noget visuelt? (splat?)
>
> Kan min søn på 5 se med?

Derskulle så stå 15 :p

Fra : Anglachel

Dato : 28-12-09 13:44

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Derskulle så stå 15 :p

Ok, det er lidt noget andet. Jeg synes dog stadig, det er lidt et tvivlsomt
foretagende.

Fra : Steen

Dato : 28-12-09 22:50

sniper_Nolight <sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> "sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Derskulle så stå 15 :p

Hold da op - jeg skulle lige til at blive forarget
--
Steen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-12-09 14:13

"Steen" <isteen@googlemail.com> skrev i meddelelsen

> Hold da op - jeg skulle lige til at blive forarget

jeg vidste den skulle rettes med det samme jeg havde skrevet det :p

Fra : Steen

Dato : 29-12-09 17:50

sniper_Nolight <sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

> "Steen" <isteen@googlemail.com> skrev i meddelelsen

> jeg vidste den skulle rettes med det samme jeg havde skrevet det :p

Tænkte jeg nok
Ikke at jeg ville se noget Trier har lavet, men jeg tror såmænd godt en
knægt på 15 kan holde til det.
--
Steen

Fra : Peter Heide

Dato : 29-12-09 01:35

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Derskulle så stå 15 :p

Helt klart. Der er kun en enkelt scene som jeg syntes er grænseoverskridende
og man VED ligesom hvornår man skal kigge væk inden horrorshowet starter.
Filmen vil han sikkert finde ret uinteressant , kedelig og blive dybt
skuffet over at den ikke er mere uhyggelig.

Istedet skulle du vise ham Faces of Death 1 - 5 , så er hyggen 100% hjemme

Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-12-09 14:17

"Peter Heide" <salute@vip.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kedelig og blive dybt skuffet over at den ikke er mere uhyggelig.
>
> Istedet skulle du vise ham Faces of Death 1 - 5 , så er hyggen 100% hjemme

Jeg tør slet ikke tænke på hvad han allerede har set rundt omkring på nettet

Vi napper den uden ham i hvert fald. Sjovt nok har splat ikke den store
indvirkning på ham, hvor ganske alm. uhygge kan gøre ham helt utilpas - The
Orphanage, der måtte han have benene op i sofaen og sad lidt uroligt da der
leges 1-2-3-stop med børnene. Sådan er der så meget

sniper_Nolight

Fra : Peter Heide

Dato : 30-12-09 03:10

> [...]
> The Orphanage, der måtte han have benene op i sofaen og sad lidt uroligt
> da der leges 1-2-3-stop med børnene. Sådan er der så meget

jaah. men den scene er sgu også scary shit. så det kan jeg også forstå.

Fra : Peter Heide

Dato : 30-12-09 03:13

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 04-01-10 11:40

sniper_Nolight skrev:

> Vi napper den uden ham i hvert fald.

Det tror jeg er en god idé. Dén film er ikke berigende på nogen måde for
et barn - og jeg er stadig i tvivl om, om jeg fik noget positivt ud af
at se den! Dermed ikke sagt at det er en dårlig film, bestemt ikke.

> [...]
> The Orphanage, der måtte han have benene op i sofaen og sad lidt uroligt
> da der leges 1-2-3-stop med børnene. Sådan er der så meget

Jeg har det på nøjagtig samme måde. Splatterfilm synes jeg er gabende
kedelige, men psykologiske gysere - som f.eks. El Orfanato - kan give
mig myrekryb.

Mikkel

Fra : Anglachel

Dato : 28-12-09 13:43

> [...]
> nemt håndtere, men er det noget visuelt er det meget rart at vide inden
> sønnike ser med. Han er ikke sart, men det kan jeg da godt være

Jeg synes generelt ikke, at jeg er den store puritaner, men jeg synes, det
ville være meget uhensigtsmæssigt at udsætte din søn for Antichrist. Jeg
synes, det er en glimende film, men den er ekstremt visuelt og
følelsesmæssigt udpenslende af vold - af både fysisk og psykisk karakter.
Der er visuelle demonstrationer af kroppe der skamferes, og det mest
uhyggelige, synes jeg, er lemlæstelsen af kønsdele.

Fra : *Sune*

Dato : 28-12-09 13:44

On Mon, 28 Dec 2009 13:33:17 +0100, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

>Giv gerne lidt eksempler uden spoilers.

'Up close' billeder + 'up close' billeder der er en horrorfilm værdig.

Mvh
Sune

Fra : Mr. D

Dato : 28-12-09 13:47

> Hvad er det ved antichrist folk er så oprørte over?
>
> Er det noget visuelt? (splat?)
>
> Kan min søn på 5 se med?

Se hellere filmen selv først, og vurder.
simon

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-12-09 13:59

Tak skal I have, jeg napper den med min kammerat - jeg har ikke set
skamfering af kønsdele siden Cannibal Holocaust og det var slemt...
Er det i den kategori?

sniper_Nolight

Fra : Steen

Dato : 29-12-09 17:50

> [...]

> Tak skal I have, jeg napper den med min kammerat - jeg har ikke set
> skamfering af kønsdele siden Cannibal Holocaust og det var slemt...

MINI SPOILER
..
..
..
..
..
..
..
Det jeg har set på nettet er, at en kvinde fx klipper sin clitoris af
med en seks.....
Trier er godtnok for viderekommende!
--
Steen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-12-09 01:48

> [...]
> .
> .
> Det jeg har set på nettet er, at en kvinde fx klipper sin clitoris af

Det var sådan set osse det værste rent billedmæssigt - det er jo et
'ubehageligt sted'

sniper_Nolight

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-12-09 01:47

Så er den set - jeg grubler stadig over den... ved ikke helt hvad jeg synes
endnu

sniper_Nolight

Fra : Kim2000

Dato : 30-12-09 12:37

> [...]
> nemt håndtere, men er det noget visuelt er det meget rart at vide inden
> sønnike ser med. Han er ikke sart, men det kan jeg da godt være

Jeg vil så gerne spørge om den er værd at se? De sidste film jeg har set af
Trier har været lidt for kunstneriske for min smag. Fx mener jeg de to film
med stregerne havde et formidabelt manuskript som Trier helt og og aldeles
smadrede med sin billedeside.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-12-09 16:26

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> af Trier har været lidt for kunstneriske for min smag. Fx mener jeg de to
> film med stregerne havde et formidabelt manuskript som Trier helt og og

Billedsiden denne gang er i særklasse og måske filmens stærkeste side.

Jeg er SLET ikke von trier fan - tværtimod faktisk. Jeg har ikke set noget
af von trier siden Idioterne. Jeg synes han er stærkt overvurderet.
Antichrist ved jeg, her dagen efter, stadig ikke helt hvad jeg skal synes
om, men jeg må nok indrømme jeg kan lide den, men jeg ved ikke rigtig
hvorfor. Måske er det fordi Willem Dafoe er med, ham er jeg helt tosset med
og skuespillerne er formidable.
Billedsiden er grim, uhyggelig og samtidig fantastisk flot - billedsiden
alene er filmen værd.
Jeg ser ikke mig selv som særligt genial og nyder en michael Bay film i
fulde drag og alligevel synes jeg jeg fik et stort udbytte af filmen.
Jeg kunne dog ikke rigtigt finde ud af om filmen hele tiden skal analyseres
eller bare ses. Filmens plot er enkelt, men den er samtidig fuldstændig åben
for fortolkning - tror jeg da. Vi så den 3 mennesker og fik nogenlunde det
samme ud af den.
Jeg så den kun pga. omtalen og det er jeg glad for jeg gjorde.
Det eneste der rigtigt fik mig til at klemme øjnene lidt i var den skide
saksescene. von trier overlader ikke meget til fantasien.
Jeg ved faktisk ikke om jeg skal anbefale den eller ej
Jeg bliver nok aldrig trier fan, sådan 100%

sniper_Nolight