MS Windows
briani 27239
Software til oplåsning ?
Fra : frank

Dato : 28-12-09 20:51

Vi har et videobånd (motionsvideo) som jeg har overspillet/brændt på en DVD,
men den kan ikke afspilles på min computer. Antagelig låst på en måde. Er
der nogen mulighed for "at låse op" ?

Det er et 10 år gammel videobånd som ikke kan købes på DVD. Vi skal på 3
måneders campingtur sydpå og vil gerne kunne afspille på en bærbar computer
som vi har med - så jeg har ikke dårlig samvittighed hvis den kunne lade sig
gøre at kopiere.

Venlig hilsen, frank.

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-12-09 21:47

frank skrev, Den 28-12-2009 20:50:
> Vi har et videobånd (motionsvideo) som jeg har overspillet/brændt på en
> DVD, men den kan ikke afspilles på min computer. Antagelig låst på en
> måde. Er der nogen mulighed for "at låse op" ?

Hvis DVD-en er brændt på en DVD-optager, skal DVD-en "finalizes" på
optageren. Jeg kan ikke huske det danske udtryk.

Fra : frank

Dato : 28-12-09 22:16

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvis DVD-en er brændt på en DVD-optager, skal DVD-en "finalizes" på
> optageren. Jeg kan ikke huske det danske udtryk.

OK Jens. Ja, den er brændt på en Sony DVD-optager, og mener den automatisk
"finalizes" når jeg afslutter med at åbne skuffen med fjernbetjeningen.

v.h. Frank.

Fra : Pico

Dato : 28-12-09 22:22

frank wrote:
> "Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i meddelelsen

> OK Jens. Ja, den er brændt på en Sony DVD-optager, og mener den
> automatisk "finalizes" når jeg afslutter med at åbne skuffen med
> fjernbetjeningen.
Nu er det længe siden jeg har overspillet videobånd til DVD i en Sony
DVD-optager, men så vidt jeg husker kan/skal man manuelt indstille om DVD'en
skal sfsluttes, prøv at gå ind i menuen og se hvad den står til.
Finaoizering er ikke noget der bare lige bliver gjort når man åbner skuffen,
så ville det ikke være muligt at tage ikke finalizerede skiver ud
--
MVH
Pico

Fra : frank

Dato : 28-12-09 22:28

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Finaoizering er ikke noget der bare lige bliver gjort når man åbner
> skuffen, så ville det ikke være muligt at tage ikke finalizerede skiver ud

OK Pico. Ja, det kan jeg godt se. Jeg tager fat i manualen - jeg synes
godt nok den spyttede DVDén ud ret hurtig. - Hvis den ikke er "færdiggjort"
kan jeg vel fortsætte med at skrive på den - som tegn på at den ikke er
afsluttet rigtigt ?

Tak for input. v.h. Frank

Fra : J

Dato : 28-12-09 22:23

"frank" <frankhan@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> OK Jens. Ja, den er brændt på en Sony DVD-optager, og mener den
> automatisk "finalizes" når jeg afslutter med at åbne skuffen med

Min Sony-harddiskoptager lukker ikke automatisk ved udskydning af disken...

Fra : wilden

Dato : 29-12-09 00:08

frank udtrykte præcist:
> Vi har et videobånd (motionsvideo) som jeg har overspillet/brændt på en DVD,
> men den kan ikke afspilles på min computer. Antagelig låst på en måde. Er
> der nogen mulighed for "at låse op" ?

Det kan ske at jeg misforstår dit spørgsmål, men det jeg har brændt
på min dvd-optager, kan kun afspilles med VLC eller Nero.

Her er et link til download af VLC - den kan afspille mange formater.
http://www.videolan.org/vlc/

wilden

Fra : frank

Dato : 29-12-09 15:01

> [...]
> på min dvd-optager, kan kun afspilles med VLC eller Nero.
>
> Her er et link til download af VLC - den kan afspille mange formater.

Tak for jeres svar. DVDén var ikke lukket - så det har jeg gjort nu, men
kan stadig ikke afspille på PCéren.

Så nu kigger jeg på at anvende VLC eller Nero. Jeg har en Nero 8 liggende
hvorfra jeg ikke har installeret alt. Er der nogen som ved hvilket program
jeg skal installere for at kunne afspille ?

Venlig hilsen, Frank.

Fra : J

Dato : 29-12-09 15:07

> [...]
> hvorfra jeg ikke har installeret alt. Er der nogen som ved hvilket
> program jeg skal installere for at kunne afspille ?

Nero Media Player

Fra : wilden

Dato : 29-12-09 15:18

Efter mange tanker skrev frank:

> [...]
> hvorfra jeg ikke har installeret alt. Er der nogen som ved hvilket program
> jeg skal installere for at kunne afspille ?

Nero Show time - når jeg højreklikker på filen - åben med.
Men VLC er nemmere at styre. Fint lille program.

Jeg har ikke installeret alt Nero, kun det den bad om til at
brænde skiver.

Fra : frank

Dato : 29-12-09 16:13

SUPER. Så virker det. Downloadede VLC-programmet, og så kunne jeg afspille
mine "hjemmelavede" DVDér.

1000 tak.

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Bæ9

Dato : 29-12-09 21:59

"frank" <frankhan@mail.dk> skrev i meddelelsen
> SUPER. Så virker det. Downloadede VLC-programmet, og så kunne jeg
> afspille mine "hjemmelavede" DVDér.
>
> 1000 tak.
>
> Venlig hilsen, Frank.

AVS spiller også stort set alt