MS Windows
briani 27239
At fjerne genstridige programmer
Fra : Mr. Mox

Dato : 28-12-09 03:38

Jeg har her i gruppen fået gode svar der har løst mit problem med
programmer jeg ikke kunne fjerne. Jeg takker meget og håber på
fortsat overbærenhed.

Jeg har fulgt rådene om at geninstallere for at kunne få fat i
Uninstall filerne som var blevet væk. Det hjalp.!

Jeg har også taget rådet til mig om at downloade REVO Uninstaller, og
den er bare fantastisk. Jeg er ikke færdig med at prøve de mange ting
den kan lave, så jeg skal nok få lavet koks i det igen. Men mange
tak ska I ha'!!

Blot et lille tip mangler jeg, fra mere end een ven i nøden fik jeg
rådet om REvoU, og her som i nogen af de andre oprydningsprogrammer
fremkommer en advarsel som denne:

> Mange gange kan man fjerne genstridige programmer med Revo Uninstaller,
> bare husk ikke at fjerne noget vigtigt.
Og det er altså liiii'e det!! Hvon' ser jeg hvad der er vigtigt? Det
forekommer mig dog at de alle viser lange remser af ting man kan
flytte og jeg har altid blot slettet hvad de fandt! Det giver mig
selvfølgelig skræk og gru i lange baner, men 7-9-13 har det (vistnok)
kun vist denne ene gang hvor jeg på en eller anden måde må have
udryddet alle uninstallfiler??????

Med de venligste hilsener og ønsker om godt nytår fra Jens G Mr.
Mox

PS. Er der noget forkert i at således lave en tilføjelse en tid efter
åbningsspørgsmålet?

Fra : wilden

Dato : 28-12-09 14:25

Mr. Mox frembragte:

> [...]
> selvfølgelig skræk og gru i lange baner, men 7-9-13 har det (vistnok)
> kun vist denne ene gang hvor jeg på en eller anden måde må have

Genstridige programmer kan kun fjernes under punktet
Afindstallering. Det er der Revo starter op.
Hvis du ved hvilket program du vil fjerne og den er
med på listen, så fjerner du den.

Noget vigtigt kunne være Microsoft komponenter osv.

Under punktet i Værktøjer er der Fjern Unødvendige filer:
Her fjerner du det der kommer frem - uden problemer.

Under punktet Autostart Administrator:
Her kan du fjerne flueben ved ting som ikke er nødvendige
for at tænde for maskinen og som tager tid og kræfter.
F.eks. Messenger eller SuperAntiSpyware

wilden

Fra : Mr. Mox

Dato : 28-12-09 11:24

On 28 Dec., 14:24, wilden <wild...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Her kan du fjerne flueben ved ting som ikke er nødvendige
> for at tænde for maskinen og som tager tid og kræfter.

Mange tak for et godt svar. Jeg er nu blevet meget glad for programmet
Revo Uninstaller.

Med de bedste Nytårshilsener Jens G Mr. Mox

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-01-10 23:00

Mr. Mox skrev:

> [...]

Du kan sagtens komme til at fjerne noget vigtigt, så
programmet skal bruges med omtanke.

Fjerner du noget viktigt, er det dog ikke værre end
at det kan installeres igen.

Det vigtigste er at vide "hvad" du fjerner, og "hvorfor",
det skal du have helt styr på.

Jobliste (Processer) og Google er en god coctail, her
finder du hurtigt ud af hvilke prosesser der er farlige,
eller ikke så gode

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk